CB Twintopic: The Second

Deze is van mij,....heb nog geen tijd gehad het hele topic door te "bladeren" maar hij is wel uniek,....(staat op dit moment bij pappabeer,...die hier elders ook al een bericht heeft geplaatst,....) hij loopt niet lekker en ik ben op zoek naar een cdi van een 250TN heeft er iemand mischien eentje liggen,....of even één te leen zodat we kunnen kijken of dat het probleem oplost??

Momenteel zit er een cdi aan van een 400N, ( ik dacht dat deze cdi dezelfde was, maar dat schijnt niet zo te zijn)

Verder is een werkplaats boek of een pdf zeer welkom,...ik heb hier zelf een werkplaats boek van de cb250N en 400N en ben erg benieuwd of deze bruikbaar is !

Kortom hellup!! ( en alvast bedankt)
full
 
Hallo allemaal.

Ik speel met het idee om komende zomer over te stappen op een CB400 twin.
Er komen nogal wat bouwjaren voorbij en het forum staat echt bomvol met topic's en met mijn dyslectie is dat geen grapje (jullie mogen wel lachen hoor ;) maar ik kom er niet meer uit na te veel lezen)

Nu lijkt mij al jaren een caferacer wel wat,hoe simpeler hoe betrouwbaarder hoe beter.
Een paar vraagjes daarom,aangezien ik de fiets wel voor dagelijks woon werk ga gebruiken,machine moet rijden,niet alleen maar mooi staan te zijn in de woonkamer ;)

Wat zijn de balangrijke verschillen om rekening mee te houden?
De cb400 heeft een CDI? dus geen puntjes?
De spaakwielen hebben allemaal binnenband mag ik aannemen?
Hoe lang gaat een koppeling mee bij normaal gebruik?
Hoe lang gaan de banden mee (gemiddeld ongeveer) bij rustig/normaal gebruik?
War zijn de maten van de banden?
Ik zie veel foto's met van die paddenstoelfilters op de carbs,hoe gaat dit bij een eventuele regenbui?
Geven de versnellingsbakken bekende menkementen,of het blok zelf bij bepaalde km standen?

Ik ga er dagelijks woon werk mee doen muv regen en gladheid/pekel,maar wil er ook een weekje Duitsland mee in kunnen duiken zonder problemen.

Graag jullie tips en adviezen,en alvast bedankt voor de tijd.

m.v.g. nutty
 
De cb400n heeft elektrische ontsteking ,versnellingen geven geen problemen.
Ik rij ook met open filters maar nooit in de regen.
Mijne rijd op bridgestone bt45 maar die gaan makkelijk 15000 km mee.

De cb450n en cb450s zijn er ook nog.
 
'k heb sinds het afgelopen weekend een Honda CB 400 T, Bj 1977, aangeschaft voor restauratie, de motor heeft namelijk 14 jaar ongebruikt in een oude schuur gestaan.
Er zijn wat delen doorgeroest, waaronder de balanspijp, maar is deze wel nodig,
of kan er ook prima zonder worden gereden.

Er missen nog wat onderdelen aan de motor en ben op zoek naar de volgende delen:

Gashendel, kompleet met schakelaars.
Rechter zijkapje, die de accu afdekt, (kleur niet belangrijk)
Balanspijp.
rubber verbindings stukjes, tussen carburateur en luchtfilterhuis.

Als je één of meerder onderdelen hebt liggen en wilt verkopen, hoor ik het graag.

sjoerddl.
full
 
Ik heb meest van die onderdelen nog wel, balans pijp is niet echt nodig, maar als je zegt dat je hem wil "restaureren" zou ik deze wel gebruiken. Wil morgen wel even kijken welke onderdelen ik heb, zal dan even een foto maken. stuur dan wel ff een p.m
 
Zonder balanspijp rijd hij wel maar het kost wel een paar pk.

Mijne Word van het voorjaar afgesteld op de testbank maar zonder de balanspijp willen ze hem niet afstellen.

Ik heb hem zelf gemaakt van rvs pijp.

Heeft roukema motorsloop niks liggen?
 
Laatst bewerkt:
Heb even een foto gemaakt van de spullen, stuur mij maar ff een mail met jou mail adres dan stuur ik ém door!
 
Hallo allemaal,

Ik mag me hier ook melden, met het eerste en lichtste model Honda CB twin:
Een Honda CB125K5 uit 1973
Ik heb de motor gekocht nadat hij ongeveer 10 jaar had stilgestaan in een droge schuur.
Ik heb hem technisch helemaal in orde gemaakt (voor zover dat nodig was). En ong. 50km geleden heb ik de cilinders laten honen en nieuwe zuigers+veren geplaatst, uiteraard direct alle pakkingen en klepseals vernieuwd en alles schoongemaakt toen het blok toch open lag.
Qua onderdelen en kennis ben ik hierbij erg goed geholpen door de eigenaar van Motorservice Cuijk (http://www.motorservicecuijk.nl).
Het is echt een genot voor het oog én om mee te rijden.

14e8dpl.jpg

9amov8.jpg
 
Laatst bewerkt:
:} www.motorservicecuijk.nl , Henk Willems, motornan in hart en nieren. Ik kom er graag.
 
Moet er loodhoudende benzine of kan er gewoon euro 95 in een Honda CB400T van bouwjaar 1977
En ben nog op zoek naar het rechter afdekkapje, aan de accu zijde.
sjoerddl
 
Heren, ik heb nog een hele nette orginele cb400n uit 1985 te koop staan voor € 550,- .
Deze aanbieding geld alleen dit weekend , en is de uiterste prijs voor deze nette en goedlopende motor.
De motor is te vinden onder het topic " motoren te koop".
Voor meer info ben ik bereikbaar onder 0630602871.

Groeten Ronald.
 
Ik heb nog 2 imitatie megaton dempers en 33mm clipons tekoop.
Ook nog een set voorvorkpoten met klauw van een cb400f.

Ik heb een advertentie op MP staan,ik kan hem niet linken via mijn mobieltje.
 
Moet er loodhoudende benzine of kan er gewoon euro 95 in een Honda CB400T van bouwjaar 1977
En ben nog op zoek naar het rechter afdekkapje, aan de accu zijde.
sjoerddl
Bijna elke CB kan op euro95 , behalve de CB900, daar wordt 98 geadviseerd, maar hij doet het er wel op.
 
'k heb sinds het afgelopen weekend een Honda CB 400 T, Bj 1977, aangeschaft voor restauratie, de motor heeft namelijk 14 jaar ongebruikt in een oude schuur gestaan.
Er zijn wat delen doorgeroest, waaronder de balanspijp, maar is deze wel nodig,
of kan er ook prima zonder worden gereden.

Er missen nog wat onderdelen aan de motor en ben op zoek naar de volgende delen:

Gashendel, kompleet met schakelaars.
Rechter zijkapje, die de accu afdekt, (kleur niet belangrijk)
Balanspijp.
rubber verbindings stukjes, tussen carburateur en luchtfilterhuis.

Als je één of meerder onderdelen hebt liggen en wilt verkopen, hoor ik het graag.

sjoerddl.
[afbeelding]
Ik heb nog een heel goede balanspot liggen. Ben je nog steeds op zoek?

Voor de rest ligt er trouwens ook nog aardig wat. Stuur maar een berichtje als je nog iets zoekt.
 
Ik ben op het moment een cb400 uit elkaar aan het halen. Het blok dat er onder zit heb ik een paar jaar geleden opnieuw opgebouwd met ca. 800 euro aan nieuwe onderdelen en sindsdien heeft hij maar een paar honderd km gelopen. Het stilstaan is niet zo fraai voor de buitenkant geweest maar van binnen zit hij gewoon los en door de fabrieksnieuwe compressie ging hij als een trein. Mag voor een zacht prijsje weg en daarom wil ik hem eerst hier aanbieden, kan iemand er iets mee?

2rnvmv8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan