Motortemperatuur meter werkt niet goed Honda CBR 900rr

AKQronaldQKA

Die hard MF'er
10 dec 2013
321
0
Haarlem
Beste forum-leden,

Ik zal zometeen ook foto's bijvoegen, mijn probleem is:

Ik heb een Honda CBR 900rr hij is geimporteerd, en had dus een Miles teller op de motor zitten, nu heb ik vandaag nieuwe tellers geplaatst met NL kilometers erop en een mooi fireblade embleem in de toerenteller, maar het probleem zit hem in de temperatuur aanduiding.

Bij de snelheid- en toerenteller, bleef het pinnetje zitten waar de wijzer aan vast zit, en bij de temperatuur kwam het pinnetje mee met de wijzer (foto volgt).

Plaatje omgezet pinnetje met wijzer en al er weer in, meter sloeg aan mini stukje ten teken dat die contact maakt, en na de motor te hebben warm laten draaien ging de temperatuur ook netjes oplopen, alleen bij het uitzetten van het contact hoort de meter naar beneden te zakken netjes, maar dit doet die niet altijd dan blijft die net onder het midden staan, en als we het wijzertje een beetje duwen of omhoog trekken dan valt die gewoon weer netjes naar beneden zoals het hoort.

HELP???? Wat doen we fout of kunnen we doen????

Als ik niet specifiek genoeg ben stel je vragen dan zal ik proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden!

THNX alvast voor de hulp! En tips!
 
Rechts zie je het pinnetje met de wijzer er nog aan vast!

full
 
Is daar iets aan te doen nog dat jij weet Jaap43?

Ik zelf zit te denken, als ik hem van de week weer open maak, had vanmorgen geen tijd meer, om eerst het pinnetje te monteren als ik die van de wijzer af krijg, en daarna de wijzer weer erop druk! Misschien dat die zonder wijzer, toch verder naar binnen kan ofiets?! Waardoor die beter op z'n plaats zit?!
 
Wat ik uit de foto van de gedemonteerde meter kan opmaken is dat een kruisspoelmeter.
2 wikkelingen, één op de 12 V en de andere wikkeling via de temperatuurvoeler.= op 12 V. Samen wekken die een magnetisch veld op dat een stukje ijzer aantrekt. Daar zit die as met wijzer aan vast.

Na het vastzetten van de wijzeras in die holte kan je met je vinger de wijzer heen en weer bewegen. Blijft de wijzer nog hangen dan de meter in je hand houden en dan die hand met een klap op tafel laten komen. Vaak zet het mecaniek zich dan in de oude toestand terug.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Aha oki:) heb jij enig idee of dat stukje ijzer op een bepaalde diepte erin zou moeten zitten om het goed te laten functioneren??

En dat van die klap geven dat zou ik dan is moeten proberen van de week als ik het uit elkaar heb gehaald!

Ik ga het ff aankijken en zeker weten proberen!

Mocht u nog meer Tips hebben of eventueel een link naar een website dan hoor ik dat graag van u:):)
 
We vonden het wel al raar dat die pin helemaal mee kwam met de wijzer dit was bij de snelheid en toerenteller namelijk niet het geval!

En tja de wijzer doet het ook gewoon alleen op een bepaalde positie of als je er beetje aan beweegt!

Maar wat jij zegt twee windigen kan je daarbij of zien dat dat zo is!??
 
Probleem is denk ik opgelost! Het heeft volgens mij echt te maken met hoe diep die pinnetje in de weerstand zit! Heb hem er nu ingezet tot ik voelde hij zit en heb hem niet verder geduwd en hij deed het prima vandaag:-)!
 
Terug
Bovenaan Onderaan