carbs afstellen d.m.v. uitlaatgasmeting per cilinder

ZXRfan

MF'er
14 dec 2013
48
0
Purmerend
Ik wil mijn ZXR750L ('94) opnieuw laten afstellen, omdat ik sinds de laatste keer afstellen (half jaar geleden) een andere meer open demper heb gemonteerd. Ook heb ik de carburateurs volledig gereviseerd waardoor de motor nu ietwat hakkelig loopt tijdens rustig accelereren.

Wat ik eerst nog wil doen (voor ik hem wegbreng naar Hoogland Motoren in Kwadijk) is de nieuwe rvs uitlaatbochten eronder zetten. Nu heb ik ergens een topic gelezen wat ging over het afstellen van de carbs per uitlaatbocht (dus per cilinder zeg maar). Iemand had onderaan elk van de 4 bochten een (ik dacht M6) moertje gelast en daarna de bocht doorgeboord zodat er voortaan per cilinder kon worden gemeten. Daarna kon er natuurlijk gewoon een M6 boutje worden ingedraaid. Ik kan hier op mijn werk dit zelf TIG lassen en was benieuwd of dit echt wat toe voegt of dat dit om de 1 of andere reden niet zo werkt.
 
Dat zal je nog tegenvallen denk ik.
Daar zit toch wel verschil in!

Veel meerwaarde heeft het niet, blok loopt gewoon mooier...

Dat ligt er maar helemaal aan, hoe ver de carburatie ernaast staat..

Mijn V-Max was poepie origineel toen ik hem naar Paul Ritzen bracht.
Toen ik hem weer ophaalde, zat ik opeens op pakweg 20 paardjes meer onder mijn kont.
Het enige (nou ja, enige) wat Paul eraan gedaan heeft, is het optimaliseren van de A/F verhoudingen met behulp van de testbank, uitlaatmeting per cylinder en het aanpassen van de hoeveelheid lucht die de carbs kunnen verwerken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan