Remklauwen piston seals

Disaster-Master

Vuâh Meistâh sins ‘9-23
Donateur
26 feb 2009
29.599
103.120
Ik ben opzoek naar een setje seals voor een remklauw revisie.
Iemand enig idee waar ik dat kan vinden voor een beetje normale prijs ?

Het is voor een SV1000 remklauw, dat is links en rechts een vierzuiger remklauw, Tokico, worden ook gebruikt op diverse GSXR600/750 modellen... Volgens het boek moet ik daar part nummer 59100-29830 hebben voor alleen de seals of voor een complete set met ook de pistons zou ik 59100-35870 moeten hebben.
Echter hebben de GSXR weer andere type nummers voor de complete set met de cups..
Maar de seals hebben dan wel weer het zelfde partnummer.. beetje verwarrend zo..

Ik vind deze seals her en der voor 25 dollar ofzo per set, ik moet er dan 2 hebben.
Maar dan is de verzending weer zo achterlijk hoog, 44 USD bijv bij partzilla..

Maar hier in NL zijn ze echt 50/60 euro per kant..
Beetje duur geintje zo voor 16 rubbertjes..

Iemand tips waar ik deze goedkoper kan vinden ?
Op ebay kom ik ze ook niet echt tegen als ik op het part nummer zoek..
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf een paar dingen kunnen bedenken, als reden.

Maar dat is niet 'weten', dat is inschatten/gokken/voor een ander denken....... :)

Waarom doen ze dat?


De prijs is natuurlijk een spelbreker, maar een ander materiaal van de zuiger heeft invloed op het remgevoel, minder weerstand van de seals op de remzuiger.
Zo heb je ook zuigertjes die een zwarte coating hebben, neemt geen vuil aan, glijd makkelijk langs de rubberseals , zoals brembo en ook yamaha goldspot remtangen, zo zijn er nog wel wat meer.
 
De prijs is natuurlijk een spelbreker, maar een ander materiaal van de zuiger heeft invloed op het remgevoel, minder weerstand van de seals op de remzuiger.
Zo heb je ook zuigertjes die een zwarte coating hebben, neemt geen vuil aan, glijd makkelijk langs de rubberseals , zoals brembo en ook yamaha goldspot remtangen, zo zijn er nog wel wat meer.
Ok, er is dus een merkbaar verschil tijdens remmen.

Ik had wel een idee (hoewel ik persoonlijk dat verschil net zal merken), maar dacht niet dat men met deze reden andere materialen zou gebruiken op twee toch wel sportieve fietsen.

Ik zou die keuzes dan meer verwachten bij bijvoorbeeld lichte motor vs zware motor, of toermotor vs sportmotor.

Tnx :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach het gaat sowieso nu heel anders remmen gezien ik van 2x 2 zuiger klauwen een upgrade doe nasr 2x 4 zuiger.. stalen leidingen heb ik al :)

Zal wel zo'n tube scoren van ate..
en dus geen ate plastilube kwam ik achter ;)
 
Nee de zuigertjes zijn onderweg vanuit de US maar moest effe langs de dealer voor wat anders..
Het ligt momenteel in een plastic zakkie te wachten :)
 
Alles inmiddels binnen..
Ga vanmiddag eens kijken of ik het in de klauwen kan krijgen :)

Die nieuwe remzuigers zijn inderdaad van een ander materiaal.
Ik gok aluminium, het is namelijk erg licht..
Wellicht dat ze daarom ook wat dikker zijn gezien aluminium niet zo sterk is als staal..
 
:W

Ze zitten erin hoor :9
Passen echt perfect.. moet nog effe wachten op mijn vorkpoten en dan kan ik de boel gaan monteren.. :]

remklauwen.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan