Voorvork Honda CB750 ('92) leidt eigen weg in de bochten

hotmusic

MF'er
28 jun 2013
35
0
Eindhoven
Ik vraag me al even af hoe het kan dat als ik de bocht in stuur dat ik moet tegensturen omdat het stuur de neiging heeft door te sturen de kant op die ik instuur.

Ik heb al naar de volgende dingen gekeken:

- het stuur(balhoofd) draait soepel en vrij als ik de motor voor optil.
- geen lekkende keerringen.
- voorband is in goede staat
- achterband is mogelijk aan vervanging toe ( +/- 1,8 - 2mm profiel)

Wat kan ik doen/testen om erachter te komen wat het probleem is?

De voorvering lijkt normaal te werken echter heb ik van de lokale motor garage te horen gekregen dat ik deze bij hem kon laten vervangen voor €200,- Het was alleen niet duidelijk of die het probleem zal verhelpen. (hij heeft de motor niet getest)

Bij voorbaat dank voor jullie advies
 
Zijn alle klampen rond de veerpoten goed aangetrokken?

Als je (met enige assistentie) het voorwiel tussen de knieen zet kun je dan het stuur bewegen? Wel een beetje lastig voor je als de motor in je avatar jouw motor is.

mvg

db
 
ja als ik goed kijk.. deze is alles behalve mooi rond.
Vervangen is dan een mooie reden om alles weer in het gareel te krijgen.
Bandendruk was OK?
Mij vrouw heeft ook weleens geklaagd dat de motor de hoek niet om te krijgen was, en met minder dan 1 bar er op is dat niet verwonderlijk.
 
Ik vraag me al even af hoe het kan dat als ik de bocht in stuur dat ik moet tegensturen omdat het stuur de neiging heeft door te sturen de kant op die ik instuur.

Ik heb al naar de volgende dingen gekeken:

- het stuur(balhoofd) draait soepel en vrij als ik de motor voor optil.
- geen lekkende keerringen.
- voorband is in goede staat
- achterband is mogelijk aan vervanging toe ( +/- 1,8 - 2mm profiel)

Wat kan ik doen/testen om erachter te komen wat het probleem is?

De voorvering lijkt normaal te werken echter heb ik van de lokale motor garage te horen gekregen dat ik deze bij hem kon laten vervangen voor €200,- Het was alleen niet duidelijk of die het probleem zal verhelpen. (hij heeft de motor niet getest)

Bij voorbaat dank voor jullie advies

Is dit altijd geweest, of op komen zetten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan