mv agusta b3 brutale 800 (topic?)

Proefrit gemaakt, waardeloze motor maar ooh wat ben ik verliefd. Gasreactie onderin is echt veel te traag, bovenin juist te bot hoewel dit ook aan de mapping kan liggen. Raak de G-Spot en het ding gaat ervandoor als een malle. Voorwiel is niet aan de grond te houden en komt er heel bruut in. Juist dit maakt de motor zo leuk om mee te rijden. Zeker geen motor voor beginners, aandacht moet je er echt bijhouden.

Vering vond ik aan de voorkant juist fijn. Niet zo lomp hard zodat je best comfortabel kan rijden. Achterkant kan ik nog nirt veel over vertellen. Er waren amper bochten om dit een beetje te testen.

Remmen zijn in mijn optiek voor straat super, niet te agressief en toch goede feedback. Rempotjes zijn ook van kunststof dus geen lakschade van remvloeistof. Over de fiets is over het algemeen wel goed nagedacht en eigenzinnig.

Ben er zo over te spreken dat ik volgend jaar er eentje in mijn schuur heb. Naast mijn andere fiets, een gazelle. Vraag is alleen nog welke kleur, heb het liefst de Italia uitvoering maar als de portemonnee het niet trekt vind ik de grijze met rood vakwerkframe ook wel heel mooi.
 
voor mij was de vering ook goed maar veel zachter moest het toch niet zijn (ik weeg maar 60 kg) dus kan me voorstellen voor iemand van 80/90 kg dat die vering algouw te slap aanvoelt :)
Slechte gasreactie is jammer ja maar mss geraakt dit er uiteindelijk toch grotendeels uit na verloop van tijd vering laat ik 9/10 toch altijd op maat aanpassen moet je een paar 100€ bij de aankoop van de motor rekenen...
(het enorme prijsverschil van vb f4 1090 brutale tegenover de 800 vind ik het wel aanvaardbaar dat de vering iets minder is).
Heb nog maar 1x één gespot op de weg (en een paar toen ik aan het testrijden was maar dat telt niet :P )
Een wheely machine is het idd ja ik maakte zelfs een spontane powerwheely bij het sportief optrekken/opschakelen van 2/3 *O*
 
Laatst bewerkt:
Een moet de eerste zijn dus bij deze de eerste eigenaarsfoto's op dit topic. Nu maar hopen dat meer mensen het aandurven een van deze prachtige machines aan te schaffen.

carbon1.jpg

Mooi spul, licht en netjes gelakt. Cockpit ligt al bij de dealer om deels grijs te spuiten.
Carbon komt van hfcarbon.de, een klein bedrijfje dat voor een goede prijs carbon onderdelen levert. Als je een onderdeel wilt dat zij niet hebben dan kunnen ze dit toch nog voor je maken.

carbon2.jpg

Uitlaatcover is al bekleed met hittefolie. :)

brutale8001.jpg

Blankelak, rood achterwiel, knippers en tailtidy komen nog.

brutale8002.jpg

Een echte hoofddraaier.

brutale8003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zet ie hier ook al fotoos verkeerd neer , Weer een zere nek van het kijken :+
 
Ik zag laatst een video van MCN over de Rivale, die ook ride-by-wire throttle heeft, en die werkte volgens hen zeer goed, zelfs beter dan die van Triumph zeiden ze(aangezien Triumph meestal hun vergelijkingstests wint zegt dat wel wat.) De Brutale en F3 zouden ook met deze betere versie worden uitgerust.
 
En anders went zo'n gasreactie ook wel. Mangs buj te bange.

Zit ziek thuis dus heb ik mooi de tijd gehad om ook een quickshifter, kentekenplaathouder, stickers, tankpad en led raw relais te bestellen. Quickshifter 3x zo goedkoop als officieel MV, bij MV willen ze ruim 400,- euro voor een schakelaartje hebben. Regeling en aansluiting zit al op de ECU dus een schakelaartje van SP Electronics besteld.
 
Tussentijdse update.
brutale8004.jpg

Carbon cockpit is gespoten.

brutale8005.jpg

Achterwiel is rood gespoten. Tank is voorzien van blanke lak. Carbon airducts zitten er op.

logo.png

Custom domesticker voor op de cockpit is in de maak.

Wat's gebeurd:
- Carbon cockpit + Grijs gespoten
- Carbon airducts
- Rood achterwiel
- Quickshifter
- Tank voorzien van blanke lak

Volgende moet nog gebeuren:
- Kentekenplaathouder
- Led richtingaanwijzers
- Bar end spiegels
- Carbon spatbord
- Carbon hugger
- Carbon hitteschild
- Carbon radiatorcover
- Carbon air extractors
- Rode wielstriping voorwiel
 
Ik lees ook ff mee, maar in het Momo topic krijg ik het meeste al mee ;)
Prachtig ding Lascap, veel plezier ermee, ik ga het eens even volgen.
 
Ik hoop dat meer mensen er een kopen. Is nu vrij rustig hier. :/
Maar ik zie de kans klein in nu men de prijs met 1400,- euro heeft verhoogd. Fiets moet nu 13.090,- kosten en de Italia zelfs 13.990,-. Dan praat je over prijzen die richting de 1000cc klasse gaan. Grootste concurrent is misschien wel de S1000R. Meer vermogen, betere electronica en maar een paar cent duurder.

Gelukkig zijn er nog altijd mensen die een fiets met het hart kopen. Laat de anderen maar de BMW kopen. ;)
 
Ik hoop dat meer mensen er een kopen. Is nu vrij rustig hier. :/
Maar ik zie de kans klein in nu men de prijs met 1400,- euro heeft verhoogd. Fiets moet nu 13.090,- kosten en de Italia zelfs 13.990,-. Dan praat je over prijzen die richting de 1000cc klasse gaan. Grootste concurrent is misschien wel de S1000R. Meer vermogen, betere electronica en maar een paar cent duurder.

Gelukkig zijn er nog altijd mensen die een fiets met het hart kopen. Laat de anderen maar de BMW kopen. ;)
Zijn dat niet de abs prijzen
 
Zijn dat niet de abs prijzen
Ja, zonder ABS kan ook niet meer. Maar op de site van Motomondo staat dat de fiets ook nog zonder ABS kan worden geleverd. Volgens mijn dealer niet en in Duitsland zegt men ook geen keuze meer te hebben.

Het is dus niet helemaal duidelijk. Misschien overjarige fietsen.

Hoe dan ook moest ik in December afnemen anders moest ik het nieuwe bedrag gaan betalen.
 
Laatst bewerkt:
Nou, de cockpit cover, de striping op de radiator cover en de bugspoiler zou ik wel op m'n Brutale willen hebben. Leuk projectje voor 2015.
 
Nou, bij deze weer een update. Dealer is klaar nu moet ik nog wat knutselen maar dat wordt eind maart.

Kleine pinkers.
brutale8006.jpg


Mooi rood is niet lelijk.
brutale8007.jpg


Nieuwe sticker.
brutale8009.jpg

brutale80010.jpg


Quickshifter.
brutale80011.jpg


Nog meer carbon.
brutale80012.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien dom hoor, maar wat is een kwiksjifter en wat is de zin er van? Mooie messiene!!
 
Dat scheelt weer twee tiende seconde zodat ik thuis weer eerder aan de koffie kan. :+
Schakelaartje die de ontsteking onderbreekt waardoor de krachten op de versnellingsbak wegvallen en je zonder koppeling een verzet kunt opschakelen. Lekker lui schakelen dus en een lekker geluidje bij opschakelen.
 
En zo gaat ze er uiteindelijk uitzien. :9~
brutale-pascal.jpg


Veel beter dan het origineel als je mij vraagt.
brutale-800.jpg
 
Kwestie van smaak denk ik ;) Ik had de wielen zo gelaten en het freempje antraciet gecoat ;)
Ik vind dat grijze accent in het voorspatbord wel mooi breken trouwens.
Ben wel eens dat ik ook niet zo'n fan ben van Zwarte wielen omdat banden ook al zwart zijn.
 
Kwestie van smaak denk ik ;) Ik had de wielen zo gelaten en het freempje antraciet gecoat ;)
Ik vind dat grijze accent in het voorspatbord wel mooi breken trouwens.
Ben wel eens dat ik ook niet zo'n fan ben van Zwarte wielen omdat banden ook al zwart zijn.
Frame poedercoaten zal wel heel duur worden. Moet de hele fiets uit elkaar.
Ik heb juist een rood frame gekozen omdat het vakwerkfrsme er dan zo mooi uitkomt. Onderscheidt een echte Italiaan van een Japanner.

Het spatbord voor zal nog wel ff duren. Komt van de Dragster af en het zal nog wel ff duren voordat daar een carbon aftermarket spatbordje voor komt. Bellypan komt ook van de Dragster maar is al wel leverbaar.
 
Ik had die hele bellypan nog niet zien zitten _O- zoek de verschillen haha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan