Rear shock assembly

2 aug 2012
176
7
Roermond
Goedemorgen Peeps,

een tweetal topics geleden zat ik met de vraag of ik mijn voorvork poten welke 14 mm boven de kroonplaat staken zou terug zetten naar de originele 4mm. Na dit gedaan te hebben merkte ik een positief verschil.

Een M-F'er merkte daarbij op dat mijn bike wel eens verlaagd kan zijn geweest door de vorige eigenaar en dat dit de reden kon zijn dat de poten hoger uit de kroonplaat staken. Én als dit het geval is zal de achterkant logischerwijs ook verlaagd zijn.

Na wat speurwerk in het WP handboek en internet kom ik niet veel verder dan dat de seat height 810mm moet zijn, beetje vaag naar mijn mening omdat de zitting niet vlak is. Wat ik graag wil achterhalen is of mijn shock assembly origineel is, daarbij versta ik dus de Cushion Rod, Cushion Lever en evt. de shock bracket. Kan iemand mij hierbij helpen te verifiëren of mijn bike dus daadwerkelijk achter verlaagd is , bijvoorbeeld afmetingen van de parts of originele part nummer...(veervoorspanning heb ik overigens al afgesteld mocht dit relevant zijn, SAG). Thnx again !! :]
 
Laatst bewerkt:
Als hij voor maar 14 mm doorstak denk ik niet dat de motor verlaagd is geweest, ik heb zelf ook een 1000k5/k6 gehad en deze sturen gewoon beter in als je de vork iets meer laat zakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan