Zelf electr. handschoenen knutselen

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.116
8.242
Assen
.. Het moet mogelijk zijn.. ik heb al dunne katoenen tuinwerkhandschoenen waarmee ik makkelijk in mijn motorwanten kan..
Op een website werd getoont dat hierop verwarmings-draad (ben vergeten hoe't heet, en weet nog niet waar je 't kan halen) werd genaaid en dat je deze als 'onderhandschoenen' kan gebruiken.
Het geheel zou ca. 10W trekken.
Ik vraag me alleen af of dat dunne handschoentje voldoende buffer is. Strax heb je de aftekening van de draden in je handen gebrand en nog koude vingers?

Heeft iemand hier zich er al aan gewaagd?
 
Nou, mijn verdere speurtocht heeft nix opgeleverd, (de verwarmde stoelhoeze hadden ze niet meer bij de action)ook heb ik zelf bovenstaande vraag niet kunnen beantwoorden..Ik bedacht me nog dat de spiegels van een auto tegenwoordig ook verwarmd zijn, maar uit onderzoek begreep ik dat dit niet d.m.v losse draad geschied.
Er zijn voor dit doel wel losse matjes te koop, die wellicht bruikbaar zijn om zelf handvatverwarming te maken.
Ik vrees dat ik zonder electrisch verwarmde handen naar het Elefanten ga..

Nee joh, neem nou gewoon die gerbings van me over :)
 
ik had eerder zelf verwarmde vaten, maar toch koude vingers bij deze temperaturen
Vorig jaar een setje gerbings gekocht en wat een genot is dit. Ik heb er 179 euro voor betaald maar dit is het geld zeker waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan