Digitale multi volt meter

GenesiZ

MF veteraan
10 apr 2003
8.946
627
Eerbeek
Is het .mogelijk om een klein display te monteren op een motor om twee/drie spanningswaardes af te lezen?

Ik zou graag op een project motor (Kawasaki kz750 twi n uit '76) een klein display achter het stuurkuipje willen wegwerken waar ik de voltages van de dynamo, regelaar en accu kan zien. Eventueel met een drukknop om te switchen tussen de waardes.

Ik heb gegoogeld en op Conrad gezocht maar of ik kijk niet goed of het is er niet :)
 
Dan hou ik hem gewoon aangesloten op de accu, uit de bovenstaande info kan hij dus het beste direct op de accu ivm enige andere stroomafname en weerstand van de kabels?
Beter is het om die voltmeter aan te sluiten direct na je contactslot op de geschakelde 12 V. Tussen accu en contactslot zit zo weinig weerstand dat dat geen (of minimale) invloed op de uitlezing geeft.
 
Ik ga er twee bestellen dit weekend, ik kan er wel een extra bestellen en die bij jou laten afleveren? Moet je je adres maar even doorsturen per PB en dan is dat zo geregeld! :Y
 
Staan er ook zat op marktplaats, even zoeken op voltmeter dc. Sommige tellersets zijn uitstekend geschikt voor inbouw alsof het origineel is:
P1020640.JPG


hele inbouw verhaal staat hier :
Show hier je XJ750 (41Y) - Pagina 2 - De XJ knalpijp
 
Terug
Bovenaan Onderaan