racen op een SC59

Vandaag heb ik de koelvloeistof laten aflopen om te verversen. Maar er kwam een bruine straal troebele rommel uit.
Vervolgens de radiateur ook maar even los gehaald en daar kwam de rest uit lopen.
Moet ik het systeem nog verder reinigen vraag ik me nu af?? en zoja. Hoe, en met wat voor middel.

Iemand hier ervaring mee??

:W
 
Je kan hem gewoon doorspoelen met demi water of koelvloeistof. Zou hem in ieder geval op dit moment nog niet wegzetten met water erin maar gewoon met koelvloeistof ivm bevriezen.
 
Vandaag heb ik de koelvloeistof laten aflopen om te verversen. Maar er kwam een bruine straal troebele rommel uit.
Vervolgens de radiateur ook maar even los gehaald en daar kwam de rest uit lopen.
Moet ik het systeem nog verder reinigen vraag ik me nu af?? en zoja. Hoe, en met wat voor middel.

Iemand hier ervaring mee??

:W

Hier precies hetzelfde. Enige wat kan roesten is de koppakking. Gewoon deze winter koelvloeistof ingooien. Kan de corrosie (de witte aanslag) ook wat weken is mij verteld. Voordat je gaat racen koelvloeistof er weer uit en dan demi water erin :]
 
oke, dank voor de tips..
Zit er nog kwaliteits verschil in het demi water. Bij mij zitten er geen koelvinnen meer op maar een extra radiateur. Dus vindt optimale koeling wel puntje van aandacht.

:W
 
Ik heb een TKR oliekoeler achter me radiateur hangen, niet goedkoop maar wel optimale koeling :)
Ga nu een heel domme vraag stellen maar bon.. een oliekoeler.. hoe en op wat werkt dat? Ik neem aan dat je je twee fans dan laat voor wat het is en enkel op de twee radiators vertrouwd om het beesje koel te houden? blijft ie dan onder de 100gr?

Nette nieuwprijs wel,, zo'n oliekoelertje |(
 
Radiateur voor je olie die je aansluit op je warmtewisselaar. Ophangen achter je waterradiateur en dan koelt die je olie..

Werkt beter dan een raceradiateur....

Motor blijft tijdens rijden met 35 graden onder de 80 graden, bij frisse temperatuur moet ik een paar stroken tape op me radiateur plakken anders komt die niet boven de 70 graden..
 
Laatst bewerkt:
Radiateur voor je olie die je aansluit op je warmtewisselaar. Ophangen achter je waterradiateur en dan koelt die je olie..

Werkt beter dan een raceradiateur....

Motor blijft tijdens rijden met 35 graden onder de 80 graden, bij frisse temperatuur moet ik een paar stroken tape op me radiateur plakken anders komt die niet boven de 70 graden..
thx,, interessant om weten. Ik denk dat er wel wat paardjes gaan slapen bij mij als het echt heel warm is. Deze zomer op Magny Cours 110gr zien staan tijdens het vrij rijden (OK, misschien niet snel genoeg gereden ;-) )
 
Vandaag heb ik de koelvloeistof laten aflopen om te verversen. Maar er kwam een bruine straal troebele rommel uit.
Vervolgens de radiateur ook maar even los gehaald en daar kwam de rest uit lopen.
Moet ik het systeem nog verder reinigen vraag ik me nu af?? en zoja. Hoe, en met wat voor middel.

Iemand hier ervaring mee??

:W

Geen gekheid:
1/2 vaatwastablet erin warm laten worden en daarna paar x goed doerspoelen met demi water.
Ontkalkt en is schoon.
 
Vandaag heb ik de koelvloeistof laten aflopen om te verversen. Maar er kwam een bruine straal troebele rommel uit.
Vervolgens de radiateur ook maar even los gehaald en daar kwam de rest uit lopen.
Moet ik het systeem nog verder reinigen vraag ik me nu af?? en zoja. Hoe, en met wat voor middel.

Iemand hier ervaring mee??

:W


Probeer maar eens Cooling system flush van Forte.
Kun je bij iedere betere motorzaak kopen.
Werkt echt super.
Ik gebruik dit al heel lang en krijgt er echt zooi mee uit.
Lees maar even op de site van Forte want daar wordt alles goed beschreven.
Succes (heb geen aandelen!)

http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten/Motorfiets/Koeling/Cooling-System-Flush.html
 
Probeer maar eens Cooling system flush van Forte.
Kun je bij iedere betere motorzaak kopen.
Werkt echt super.
Ik gebruik dit al heel lang en krijgt er echt zooi mee uit.
Lees maar even op de site van Forte want daar wordt alles goed beschreven.
Succes (heb geen aandelen!)

http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten/Motorfiets/Koeling/Cooling-System-Flush.html

Systeem is weer schoon dankzij bovenstaande tip.
De kappen nog even schoonmaken, poetsen en hij is weer klaar voor een nieuw seizoen.

:W
 
Laatst bewerkt:
15-45 is prima voor assen, zolder en zandvoort
Dan kom ik in de toerenbegrensor net voor de ramshoek. 16/44 is voor Assen top en 16/42 zandvoort.
Met 15/45 heb je teveel kettingeffect met de 1000. Veert te snel uit bij uitkomen bocht. Spa ook 16/44.

Blijft natuurlijk wel een beetje persoonlijk allemaal :)
 
Laatst bewerkt:
Dan kom ik in de toerenbegrensor net voor de ramshoek. 16/44 is voor Assen top en 16/42 zandvoort.
Met 15/45 heb je teveel kettingeffect met de 1000. Veert te snel uit bij uitkomen bocht. Spa ook 16/44.

Blijft natuurlijk wel een beetje persoonlijk allemaal :)

Rij ik ook mee, maar jij neem de strubben toch in de eerste versnelling? Neem ik nu nog in z'n tweede maar ben van plan om dat dit jaar maar eens te veranderen. :9


Verhouding is inderdaad wel persoonlijk. Bart rijdt 1.44-ers, dus met 15/45 kom je ook wel lekker rond :]

@Troy: Misschien heb je hier wat aan
De BuuK in "rijstijl 1000cc: hoog in toeren houden o..."
 
Laatst bewerkt:
Rij ik ook mee, maar jij neem de strubben toch in de eerste versnelling? Neem ik nu nog in z'n tweede maar ben van plan om dat dit jaar maar eens te veranderen. :9


Verhouding is inderdaad wel persoonlijk. Bart rijdt 1.44-ers, dus met 15/45 kom je ook wel lekker rond :]

@Troy: Misschien heb je hier wat aan
De BuuK in "rijstijl 1000cc: hoog in toeren houden o..."
Met 15/45, 15/44, 15,43, 16/43, 16/42 en 16/44 rij ik 42 - 43érs. 16/44 is denk de tandwielverhouding om sneller te gaan, we willen allemaal nog sneller toch :)

Ik pak de Strubben in zn 1. Haarbocht 2, Madijk 3, Ossebroeken 2, Ruskenhoek links 4, Stekkenwal 3, Bult 2, Mandeveen 2, Duikersloot 3, Meeuwenmeer 5, Ramshoek 5, GT 2. :]

Winter duurt lang B|
 
Met 15/45, 15/44, 15,43, 16/43, 16/42 en 16/44 rij ik 42 - 43érs. 16/44 is denk de tandwielverhouding om sneller te gaan, we willen allemaal nog sneller toch :)

Ik pak de Strubben in zn 1. Haarbocht 2, Madijk 3, Ossebroeken 2, Ruskenhoek links 4, Stekkenwal 3, Bult 2, Mandeveen 2, Duikersloot 3, Meeuwenmeer 5, Ramshoek 5, GT 2. :]

Winter duurt lang B|

:} zit ik toch echt helemaal mis met m'n versnellingen :X



maar dat had ik al verwacht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan