Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Over paar maanden komt deze trouwens in de verkoop.
Een fzr400rr uit 1991 met (160 kilo, 60pk komt neer op 45 kw) Is foutje door rdw gemaakt en staat vol vermogen met 35 kw op kenteken, dus geschikt voor a2. Is legaal de snelste motor in NL die je met a2 mag berijden :)

 
Laatst bewerkt:
Wat zijn dan de dingen waar ik op moet letten?
Hier op t forum staan er een paar te koop maar weet niet wat de zwakkere punten van die motor zijn?! :? :?

Roestig frame, roest in tank, verotte benzinekraan die ervoor zorgt dat je na 5 minuten op de snelweg gaat bokken en uitvallen. Dat is het wel zo'n beetje ;)
Dit is de mijne:
 
Laatst bewerkt:
Roestig frame, roest in tank, verotte benzinekraan die ervoor zorgt dat je na 5 minuten op de snelweg gaat bokken en uitvallen. Dat is het wel zo'n beetje ;)
Dit is de mijne:
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/707/ng32.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ahaa oke!
Trouwens die andere die je over een paar maanden de deur uit doet, wat heeft die gelopen?
Die 10kW die neit op t kenteken staan zijn wel welkom natuurlijk *O* (Wat is daar de richtprijs voor? mag ook PBtje)
 
Ding heeft 38.000 gelopen, hier filmpje ervan:

Rijdt er elke dag mee, rijdt prima. Is een exup model dus zit een klep in de uitlaat die open gaat wanneer je meer gas geeft, die klep zit in een koperen bus die langzaam inslijt en speling krijgt. Maakt verder niks uit alleen als je dus gas geeft wanneer je naast de motor staat hoor je hem rammelen in de video, wanneer je zelf op motor zit hoor je dit niet. Verder zijn de remschijven zo goed als nieuw remblokken voor en achter ook.
Nieuwe achterband zit erop, achterremklauw heb ik gereviseerd en zit nieuwe remolie in. Carburateurs zijn gesynchroniseerd en olie is vervangen (en nog hoop klein spul zoals kleine knipperlichten achter). Ketting en tandwielen moeten over paar duizend kilometer vervangen worden.
Vraagprijs over paar maanden zal 850 pleurie voor gewone publiek zijn, maar korting voor MF-leden.
Dit is een 3tj japans model, daarvan zijn er waarschijnlijk maar stuk of 5 van in Nederland. Precies dezelfde RR die ik heb staat volgens mij nog op speurders van boerharm geloof ik die wil er 1650 voor omdat deze motoren zo zeldzaam zijn.

http://www.speurders.nl/overzicht/y..._prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Te koop: Yamaha fzr400 rr 3tj
 
Laatst bewerkt:
En hier een filmpje van 0 tot 180. Heb laatst bij action ook een actioncam gekocht dus zal ook een video van mijn fzr400rr maken :) met een 0 tot 180 sprintje.


En hier een heerlijk nostalgisch Japans filmpje :P

 
Laatst bewerkt:
Ding heeft 38.000 gelopen, hier filmpje ervan:

Rijdt er elke dag mee, rijdt prima. Is een exup model dus zit een klep in de uitlaat die open gaat wanneer je meer gas geeft, die klep zit in een koperen bus die langzaam inslijt en speling krijgt. Maakt verder niks uit alleen als je dus gas geeft wanneer je naast de motor staat hoor je hem rammelen in de video, wanneer je zelf op motor zit hoor je dit niet. Verder zijn de remschijven zo goed als nieuw remblokken voor en achter ook.
Nieuwe achterband zit erop, achterremklauw heb ik gereviseerd en zit nieuwe remolie in. Carburateurs zijn gesynchroniseerd.
Vraagprijs over paar maanden zal 850 pleurie voor gewone publiek zijn, maar korting voor MF-leden.
Dit is een 3tj japans model, daarvan zijn er waarschijnlijk maar stuk of 5 van in Nederland. Precies dezelfde RR die ik heb staat volgens mij nog op speurders van boerharm geloof ik die wil er 1650 voor omdat deze motoren zo zeldzaam zijn.

http://www.speurders.nl/overzicht/y..._prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

Te koop: Yamaha fzr400 rr 3tj

Klinkt heel erg aantrekkelijk! Tegen de tijd dat je m verkoopt kun je mij zeker verwachten!
Maar hij staat dus 35kW op kenteken maar levert 45kW? Is dit geen probleem bij evt uitkeren van de verzekering?
 
Klinkt heel erg aantrekkelijk! Tegen de tijd dat je m verkoopt kun je mij zeker verwachten!
Maar hij staat dus 35kW op kenteken maar levert 45kW? Is dit geen probleem bij evt uitkeren van de verzekering?

Als ik jou niet had verteld dat hij 45kw was zou je het ook niet weten snappie? Hij staat gewoon legaal volvermogen met 35 kw op kenteken. Waarschijnlijk heeft zo'n troela bij het rdw zitten slapen en in plaats van 45, 35 ingevuld. Met verzekering krijg je geen problemen tenzij je zegt dat je wist dat hij 45 kw was.

Vul op deze site maar eens mijn kenteken in: Ovi mf-bg-73
Dan naar motor & milieu en dan milieuprestaties. Staat bij nettomaximumvermogen 35 kw ;) en doordat ze dat verkeerd hebben ingevuld klopt het ook met kw per kilo, nu dus 0,18 terwijl 0,20 maximum is.
Ik zal je even in een pb zetten, dan stuur ik je wel als eerste een bericht wanneer ik hem de deur uit doe ;) denk eind april, begin mei. Maar als je eerder je rijbewijs hebt en je echt niet kan wachten valt er vast wel wat te regelen, dan trek ik mijn suzuki wel weer uit de schuur :P
 
Laatst bewerkt:
Zeker mooi ding ^^. Echt een racert.

Yup, als je elke dag 3 uur woonwerk moet rijden zou ik hem niet aanbevelen iig :+
Ik ben zelf 1.85m dus ik kan nog beetje normaal op zitten. Als je 1m70 bent lig je dus gewoon echt op de tank om bij het stuur te kunnen komen. Hij zit behoorlijk extreem, en ook het zadeltje geeft wel aan dat het geen toermonster is :P
Dit is echt de uber jankbal naaimachine, waar je heerlijk uurtje op kan rijden en superveel fun op het circuit mee kan hebben. Ik rijdt er persoonlijk half uur mee heen naar school en half uur mee terug. Dat is prima te doen.

En leuk weetje nog: was laatst bij termaat in Nijmegen (yamaha) sprak de monteur die daar liep en vroeg hem of de versnellingsbak van de 400rr die ik heb hetzelfde was als de 400rrsp (de circuit uitvoering) deze dingen zijn zo ongewoon en zeldzaam dat hij mij er niks over kon vertellen en hij wilde hem ongezien kopen voor 500 euro. True story, idoo (vriend van mij die ook in dit topic heeft gereageerd was daar bij). Dat heb ik toen afgeslagen omdat ik zelfs in onderdelen dat er nog wel voor krijg. Aluminium frame, die originele remschijven kosten 200 pleurie per stuk etc etc. Die monteur heeft vroeger zelf vier van deze 400rr's gehad (de 4dx import versie) en vond het geweldige machines.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook wel aardig interesse eigenlijk. Wou eigenlijk 4-5k uit gaan geven. Maar dit zou prima ding zijn tot me 24ste.

En heerlijk jank geluid in dat filmpje :} :9~

Ah kom je uit de buurt van nijmegen? Ik woon er 15km onder.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook wel aardig interesse eigenlijk. Wou eigenlijk 4-5k uit gaan geven. Maar dit zou prima ding zijn tot me 24ste.

En heerlijk jank geluid in dat filmpje :} :9~

Ah kom je uit de buurt van nijmegen? Ik woon er 15km onder.

Yup Ewijk (ligt links van Nijmegen) ben zelf ook weleens in cuijk te vinden :+
 
Yup, als je elke dag 3 uur woonwerk moet rijden zou ik hem niet aanbevelen iig :+
Ik ben zelf 1.85m dus ik kan nog beetje normaal op zitten. Als je 1m70 bent lig je dus gewoon echt op de tank om bij het stuur te kunnen komen. Hij zit behoorlijk extreem, en ook het zadeltje geeft wel aan dat het geen toermonster is :P
Dit is echt de uber jankbal naaimachine, waar je heerlijk uurtje op kan rijden en superveel fun op het circuit mee kan hebben. Ik rijdt er persoonlijk half uur mee heen naar school en half uur mee terug. Dat is prima te doen.

Ja heb laatst op een soort gelijke gezeten. Moet zeggen, het was niet mijn ding haha.
Het ziet er wel echt tof uit! Wil zelf toch iets rustiger zitten. Wil echt zo'n honda goldwing 1800 :D. Die dingen zijn nauwelijks motoren meer, tis meer een paard met een airbag.
 
Die fazer stond 2 maanden geleden nog te koop? Nu al genoeg van? :)

Fzr is wat anders als een fazer :) en heb hem nu bijna 3 maanden.
Heb de fzr gekocht omdat ik mijn gs500e project wilde doen maar toch vervoer nodig had in de tussentijd. Mijn honda staat al een tijd gestald in Tilburg, dat is mijn mooiweersschatje. Nu mijn suzuki weer klaar is en drie motoren wel een beetje veel van het goede is wat betreft wegenbelasting en verzekering gaat de fzr er weer uit. Dus over paar maanden wanneer de gs500e die nogal bang is voor sneeuw en pekel weer uit de schuur komt mag de fzr weer weg. Ik snap dat je je vraagtekens zet bij zo'n korte periode van eigenaarsschap maar dit is het eerlijke verhaal ;) en zoals gezegd rij ik er elke dag op en ben ik niet van plan om nu weg te doen. Wilde even kijken of er belangstelling was bij de 35kw generatie, en dat is dus zo en ik geef ze geen ongelijk.







 
Laatst bewerkt:
@roy131313, hoe bevoelt die action cam van de action? Ik zie dat het bijna niets kost, helemaal niet in vergelijking met een gopro! Kun je er iets meer over vertellen? Qua stevigheid, beeldkwaliteit e.d.?
 
Kost inderdaad geen drol, 30 eurie en ze hebben keuze uit witte en zwarte camera's.
In het aldi, lidl topic staat een linkje naar youtube van bolletjesbas die die camera ook gekocht heeft, de kwaliteit van beeld en geluid is zeker niet slecht.
Ik heb hem gisteren gekocht en voor 30 euro zou ik hem ook zeker aanbevelen om ook te kopen.
Twee nadelen: De houder om hem op je helm te plakken zit er wel bij, maar geen plakstrip. En je moet er ook los een sd kaartje bij kopen, had toevallig nog een 2gb kaartje liggen. Ben nu druk voor studie op het moment maar 4 februari ga ik die camera eens ff goed uittesten op de fzr :)
Het ding zelf voelt trouwens erg plasticachtig aan en goedkoop, maarja dat kan je ook wel verwachten. Dat plastic waterdichte omhulsel ziet er wel heel mooi uit van de voorkant, daarmee zou je iemand echt laten denken dat het om een camera gaat van een paar honderd euro.

Heb ff het linkje opgezocht:

 
Laatst bewerkt:
Kun je inderdaad geen breuk over vallen.
Ik heb het inderdaad gelezen. Wat bedoel je precies met geen plakstrip? Zit er wel een band of bevestiging dat je hem aan je stuur kan doen, of om je borst? Sd, of micro Sd?
 
Kun je inderdaad geen breuk over vallen.
Ik heb het inderdaad gelezen. Wat bedoel je precies met geen plakstrip? Zit er wel een band of bevestiging dat je hem aan je stuur kan doen, of om je borst? Sd, of micro Sd?

Ja er zit een stuurbevestiging bij, en die voelt ook stevig aan. Heb er al mee gereden en blijft heel mooi zitten. Zit ook een band bij zodat je bijvoorbeeld op je arm kan doen, maar die band is niet groot genoeg om hem om je helm te doen. Er zit zo'n bevestigingplatform bij zodat je hem op je helm kan plakken of ergens anders op, maar er zit geen plakstrip bij. Heb in dat topic al gehoord dat ze klittenband op de helm en op dat platform geplakt hebben zodat je hem kan gebruiken.
En micro sd.
 
Vandaag 2de les gehad, Gevoel begint al steeds meer te komen :)
Schakelen gaat stuk sneller enzo. Beetje flink optrekken al enzo :P

Heb wel de MT03 op zn kant gelegd :( met de halve langzame draai,iets te veel geremd deze x,en toen sloeg hij af. Stuurbeugel afgebroken :p
 
Had gisteren ook U tochtjes gedaan! Was lastiger dan ik dacht maar na oefenen en oefenen kwam het allemaal goed! Moet wel zeggen dat linksom draaien makkelijker is dan rechtsom!
Ook meteen 8tjes gedaan.

@LikaABawzs De beugels afbreken is ook een kunst :+)
 
Ik zal mijn fzr alvast bepantseren voordat jullie hierheen komen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan