Kuipspiegels Yamaha Diversion XJ900

Effe reageren op de laatste 2 berichten:
De Aluplaatjes van 3.5mm dik heb ik met kit van Simson ISR 70-02 in een dikke laag vast gezet. En wordt op z'n plaats gehouden door de 2 boutjes v.d. spiegel (de kit zal nu inmiddels wel uitgehard zijn). Deze kit op advies van Poly-service uit Hardinxveld Giessendam. Heb hun mijn lijm verhaal voor gelegd hoe alu samen met ABS samen te voegen. Heb Poly-Service nog gebeld over de droog tijd v.d. kit. Antw. hoe hoger de luchtvochtigheid hoe langer de droogtijd. Denk nu aan 3 - 4 dgn.

De 4e en 5e foto (na de zwembad meiden) geven duidelijk genoeg aan hoe en waar de alu plaatjes zitten. Andere opties zijn er naar mijn idee niet.

De boor punten voor de spiegelboutjes door het ABS en het alu. komt overigens wel heel nauwkeurig. 1mm verschil en de spiegel staat er scheef op. Bij interesse komt dit later. Maar is een lang uitgebreid verhaal.
 
Even Oma gedag zeggen, ophoepelen.

Zo, heb ondertussen een 2e handse linkerspiegel kunnen kopen, nu nog een rechterspiegel.
Mocht iemand er nog een hebben liggen, roep U maar, thanks.
 
Ik heb laatst nog een set FJR spiegels kunnen kopen in Duitsland.
Één probleempje... de rest van de FJR zat er nog aan vast :+
 
Ha Motormuisie daar ben ik weer. Heb je al idee hoe je spiegel aan de binnenkant v.d. kuip gaat verstevigen? Het buizenframe v.d. kuip en waar ook de koplamp aan vast zit, is nog geen 8 cm van het punt waar ik spiegel heb geplaatst. Je zou dus ook een kleinere voet aan de binnenkant kunnen maken met een verbinding naar het kuipframe.
Nou ik hoop te lezen hoe je het gaat doen, ohh ja ga je ze nog in een kleur spuiten???
 
Nu ook een rechterspiegel gevonden via de FJR club, komt een dezer dagen via de post.
@LuukSchmits, bedankt voor de tip. :}
Goed bezig! In zou ze wel in kleur (laten) spuiten. En als je het idd helemaal mooi wilt doen dan steunen aan het frame (laten) lassen.

Ben benieuwd! :Y
 
Ha Motormuisie daar ben ik weer. Heb je al idee hoe je spiegel aan de binnenkant v.d. kuip gaat verstevigen? Het buizenframe v.d. kuip en waar ook de koplamp aan vast zit, is nog geen 8 cm van het punt waar ik spiegel heb geplaatst. Je zou dus ook een kleinere voet aan de binnenkant kunnen maken met een verbinding naar het kuipframe.
Nou ik hoop te lezen hoe je het gaat doen, ohh ja ga je ze nog in een kleur spuiten???

Als beide spiegels er zijn maar eens kijken wat de makkelijkste-beste oplossing is.
Mij lijkt de bevestiging aan de kuip zo te zien ook wel stevig, met de versteviging binnen in voor het uitscheuren.
Een kuipframe wil nog wel eens scheef zijn en wat dan?
Daar beugels oplassen-bevestigen zou dat niet gaan trillen?
En zou de kuip dan niet uitscheuren, daar waar de spiegelvoet door de kuip gaat?
Ze zijn nu nog beide blauw, dus een groen kleurtje is wel nodig.
Eerst maar eens een spuiter vinden die het voor een zacht prijsje in orde wil maken.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag ook mijn spiegel set compleet gekregen.

full







Nu nog de juiste kleur, en het meeste werk bevestigen.
Als dat maar in éénen keer goed gaat. :+
 
He Motormuisie, gefeliciteerd met je spiegels. Als je wilt kan ik je wellicht verder helpen met montage via telefoon. Wil zeggen een duidelijkere uitleg proberen te geven hoe ik de spiegels heb uitgemeten op de kuip. Is met 1 mm verschil in boren 5 mm te zien in de stand v.d. spiegel. Een nauwkeurig werkje dus. In iedere geval succes.

gr. Luuk
 
He Motormuisie, gefeliciteerd met je spiegels. Als je wilt kan ik je wellicht verder helpen met montage via telefoon. Wil zeggen een duidelijkere uitleg proberen te geven hoe ik de spiegels heb uitgemeten op de kuip. Is met 1 mm verschil in boren 5 mm te zien in de stand v.d. spiegel. Een nauwkeurig werkje dus. In iedere geval succes.

gr. Luuk

*O* Hallo Luuk,

Zodra de spiegels gespoten zijn neem ik graag via PBje contact met je op, om een en ander door te nemen.
Alvast bedankt voor je hulp-aanbod, tot laters. :W
 
Spiegels liggen ondertussen bij de motorspuiter, gaat wel even duren.
Tevens worden de onderkappen van het juiste kleurtje voorzien, er zat iets verschil in met de originele kleur.
 
Zo, kan morgenmiddag de spiegels en de kuipdelen weer bij de spuiter ophalen. *O*
Erg benieuwd naar het resultaat. :) :)
Gereedschap mee, gelijk de kuipdelen weer terug monteren.
 
Hi Motormuisie, en de kuipdelen weer gemonteerd. Heb je al idee hoe de spiegels gemonteerd gaan worden. Heeft de spuiter netjes gewerkt en hoe zijn de spiegels geworden.
Kortom ben best nieuwsgierig ehhhh belangstellend hoe e.e.a. verloopt.

gr. Luuk
 
Hi Motormuisie, en de kuipdelen weer gemonteerd. Heb je al idee hoe de spiegels gemonteerd gaan worden. Heeft de spuiter netjes gewerkt en hoe zijn de spiegels geworden.
Kortom ben best nieuwsgierig ehhhh belangstellend hoe e.e.a. verloopt.

gr. Luuk

Excuus, kon niet eerder reageren, mijn computer gaf de geest, kreeg hem gisteren terug.
Zaterdags naar de spuiter geweest, helaas waren we het er beide over eens dat de kleur niet helemaal perfect was.
De groene Div 900 is net een kameleon, afhankelijk van de licht inval veranderd ze van kleur.
Er zijn er veel groene metallic kleuren, en de ouderdom en de verkleuring van de bestaande delen spelen natuurlijk ook een rol.
Ook de spuiter is net als ik een pietje precies, en wil zelf ook dat het helemaal perfect is.
Dus ik moet nog even geduld hebben.
A.S. maandag krijg ik een 2 tal plaatjes aluminium, malletjes voor de kuip heb ik al gemaakt.
Ga het gewoon op jouw manier doen, neem aan dat ze goed vastzitten?
Ken je ook Tec 7, zou ook een goede lijmverbinding hebben met ABS-Alu., ik weet het niet.
Zoek daarvoor nog naar een adresje hier in de buurt.
 
Hoi motormuisie,
De spuiter heeft dus nog wat werk aan de spiegels. Wat de alu plaatjes betreft heb ik deze op de ronde kant v.d. werkbank krom geklopt en met passen op de kuip tot de uiteindelijke vorm gekomen.
Eerst het plaatje in via een kartonmal uit geslepen hier kwam bij mij een driehoek vorm uit
Ik heb ook een plankje gemaakt met dunne latjes in de vorm v.d. "driehoek" zo groot als de vorm moet worden. . Het alu plaatje legt je op de latjes en met snelle korte slagen de bolle vorm er in geklopt. Omdat het alu is gaat dat best eenvoudig. Ik ben geen metaal bewerker maar met een klein uurtje had ik een plaatje klaar.
De lijm of kit die je noemt ken ik niet, ik heb me laten informeren door Poly-Service. Zie internet. Zeer kundige jongens waar het om verbindingen met lijn/epoxy e.d. gaat.
Nou succes, ik hoop dat je ons een beetje op de hoogte houdt hoe e.e.a. verloopt.

gr. Luuk
 
Eergisteren de spiegels en de onderkuipen opgehaald, kuipdelen gelijk gemonteerd.
De kleur is nu helemaal perfect.
Vanavond haal ik een plaatje aluminium op.
Maar.... het monteren van de spiegels laat nog even op zich wachten....... :(
Haalde nadat ik bij de spuiter vandaan kwam nog snel een boodschap voor 20.00 uur.
Loop de supermarkt uit richting mijn motor, zie een "varkensrug" niet, struikel en kom te vallen, veel pijn. |( ;(
Tja, toch nog wel naar huis gereden, gisteren toch maar de arts opgezocht, pols gebroken.
Vandaar dat ik nu ook een kleurtje heb. |(
Giga veel balen, nu even niet :] rijden, |( had graag de spiegels op de motor gezet-gezien. :Y
full


:( En wat ligt er in de brievenbus, $#@!&*, post uit Leeuwarden :r 134,00 voor 15 km te hard.
Is het vandaag de dertiende..... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan