krukas kawaski el 250 ingelopen

maxxis

MF'er
18 sep 2009
125
0
opglabbeek
hoi,

ik heb me vorig jaar een kawasaki el 250 aangekocht,volgens de verkoper draaien weggezet,en heb deze in vertrouwen gekocht.

na een dagje sleutelen,carburators volledig gekuist,ontsteking,olie en water gecontroleerd, nieuwe batterij ,kreeg ik hem opgestart maar de motor had een kloppend geluid.

verder laten draaien had geen zin,en heb het blok gelijk gedemonteerd en blijkt dat de lagerschalen van de krukas ingelopen waren,ik dacht ik bestel nieuwe lagerschalen maar bij het opmeten van de krukas merkte ik dat de krukas niet meer rond was.

nu is mijn vraag kan een krukas terug geslepen worden en met een overmaat lagerschalen hersteld worden.

ik ben ook al een jaartje aant zoeken voor een occasie goede krukas of een goed occasie motorblokje,maar is moeilijk vinden hier in belgié.

zijn er mensen die hier meer over weten of een donor kawasaki el 250 of motorblokje weten staan.

alvast bedankt,
 
hoi SaKul,

bedankt voor de snelle reactie (ebay: wist niets van deze site af)
ben al een jaartje op kapaza en 2dehands aant zoeken maar ter vergeefs

ik zie dat de drijfstangen erbij zijn en is wel goed,maar hoe zit het met de lagerschalen van de krukas zelf??

bij mijn waren de lagerschalen van de drijfstangen ingelopen en zo de krukas beschadigd waar de drijfstangen gemonteerd zijn op de krukas.

nu is mijn vraag,, moet ik dan best nieuwe lagerschalen bestellen waar de krukas in het blok draait? (carter delen)

heb je al ooit iets besteld of gekocht via ebay en hoe gaat dat in zijn werk

alvast bedankt,
 
Ebay is net als kaplaza en 2dehands een verkoop site. Als je een account aanmaakt kan je contact opnemen met de verkoper en bijvoorbeeld vragen of er speling op de drijfstanglagers zit, voordat je iets koopt. Het blijft natuurlijk altijd een beetje een gok.
Let wel op, als je op ebay iets koopt is het definitief, achteraf terugkrabbelen kan volgensmij niet. Als je vragen over een object hebt vraag dit dus eerst, bijvoorbeeld ook de verzendkosten als deze niet vermeldt zijn. Google eerst even hoe ebay precies werkt voordat je iets koopt, ook mbt paypal.

Op marktplaats zag ik ook nog een advertentie staan: http://link.marktplaats.nl/768003613
en kijk ook bijv op speurders.nl

als je een andere krukas erin zet, zoek ook naar de oorzaak van het uitlopen van de drijfstanglagers, misschien werkt de oliepomp niet meer naar behoren bijvoorbeeld.
 
ik ga mij eens bevragen bij een revisie bedrijf in de buurt of zo een herstelling bij een kruktas of kruktap te herstellen is en wat de kosten hier van zijn.

ook ga ik me eens bevragen hoe het te werk gaat als je op ebay iets koopt en hoe dit allemaal verloopt.

uiteraard ga ik zeker kijken wat de oorzaak heeft kunnen zijn van de ingelopen krukas,
vind het wel eigenaardig dat de nokkenassen geen beschadigingen aantonen

zou het kunnen als er te weinig olie in de motor zit dat de krukas geen smering krijgt maar dat de oliepomp wel nog voldoende olie krijgt om de olie naar de nokkenassen te sturen.

de andere kruktap is eigenlijk niet beschadigd en heeft ook geen speling.

of zou het kunnen de hij de motor met te weinig olie in het blok te lang op de zij staander heeft laten draaien

het is ook toevallig die kant van de motor dat de kruktap ingelopen is.
 
hallo allemaal,

heb uiteindelijk toch een complete motor kunnen vinden in Nederland,zelf ben ik van Belgié

de motor startte op dat moment wel niet maar de eigenaar verzekerde me dat het motorblok zeker goed zou zijn,heb de carburators grondig gekuist,nieuwe benzine in gedaan en een nieuwe batterij geplaatst.

na even starten had ik het blok aant draaien,motor draait mooi
enkel met ontkoppelde koppeling is er een koppend geluid,trek ik de koppeling in is het geluid compleet weg en draait de motor zeer mooi en zacht.

volgens mij ligt dit aan de koppelingsklok, zou het kunnen dat er speling op de koppelingsklok zit?
of is er iemand van jullie die dat ook al voor heeft gehad,of hoe ik dit kan controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan