keihin cvk v357 stationar sproeier maat 35

ik ben een Kawasaki gpx 600r aan het opknappen, in ieder geval de carbs reinigen
dus uit elkaar gehaald, kwartiertje in een ultrasoon zwembadje gelegd en die dingen waren weer brandschoon behalve de stationair sproeiers, deze nog een keertje een minuut of 20 in het badje gelegd, niet schoon te krijgen.
daarna met een haar van een staalborstel het gaatje proberen door te prikken, geen resultaat, daarna met een sproeier reiniging set dit weer geprobeerd ook dit had geen resultaat, toen maar een nachtje in de wd40 gelegd om de boel op te lossen, ook dit had geen effect.
nu is mijn vraag;
zijn deze dingen open maw kun je er doorheen kijken
de sproeiers zijn van het type:N424-25B
 
Da's nogal makkelijk om te zien.

De zaagsnede waar de schroevendraaier in gaat, heeft die een gaatje in het hart? Zo ja, dan is ie doorboort.

Heb even wat foto's geGoogled en het lijkt mij dat ze helemaal doorboort zouden moeten zijn. Dus open te maken met een staalborstelhaar.
 
Aceton of Vanish oxi action
Onderstaande foto is een naaldzitting in de oxi action aan het werk (het bruist nogal).
full

Heeft een Engelse V-Max man uit Frankrijk mij verteld om carburateurs schoon te maken. Ik was nogal sceptisch (heb hartelijk gelachen bij een paar biertjes).
Totdat ik thuis zo'n pot kreeg bij een of andere actie van de vrouw. Met bovenstaande "kennis" in het achterhoofd aan de slag gegaan met een oude carburateur (1979) en verdomd het werkt.
Choke kanaal in de vlotterbak zat potdicht en aangezien dit een haaks kanaal is , niet door te prikken,laat staan met perslucht. Na de behandeling alles los. Its werkelijk Amazing. Ik heb nog steeds een pot van dat spul staan voor die klusjes.
full
 
gassen: bedankt voor de tip, gaan we proberen
mastertommy:
dat is inderdaad de makkelijkste manier, prijs met verzendkosten iets van 35 euries, maar daar gaat het niet om, de originele bestaande dingen opknappen, en we weten (hopelijk)weer iets meer voor de toekomst
 
Laatst bewerkt:
Dunne E-snaar van .010 inch (of zelfs B-snaar) van een elektrische gitaar, werkt perfect :)

1, E 0.25mm
2, B 0.33mm

Een keer doorhalen en over de snaar laten bewegen en daarna met perslucht doorspuiten . Eventueel herhalen met nog een bad carbcleaner als je ziet dat de opening niet mooi rond is.
 
Laatst bewerkt:
Mensen bedankt voor het meedenken, maar wat ik me net realiseer het volgende:
Deze motor heeft lang stilgestaan, zo lang dat de sproeiers gecorrodeerd waren dus er groen uitzagen dus deze corrosie zit ook aan de binnenkant, dus is het gaatje dicht gecorrodeerd, stel we krijgen het gaatje van 0,35 weer open dan is hij zeer zeker veel groter dan 0,35 omdat al de corrosie, en dat was ook materiaal weg is.
Het beste schoonmaakmiddel heeft horion in Zwanenburg gewoon de oude weggooien en gewoon nieuwe halen, ga ik ook even doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan