Keiharde knallen uit de uitlaat en sputteren

HerrJohann

MF'er
30 jun 2013
224
3
Zaandam
Goededag MF-ers,

Ik kom net terug van een weekendje touren in Limburg.

De heenweg geen problemen gehad maar op de terugweg kwam het gelazer;

Motor hield ineens in alsof ie af was geslagen. Daarna een keiharde knal uit de uitlaat (alsof er een geweer wordt afgeschoten), hierna deed hij het weer goed voor 30km.

Daarna kwamen dr continu knallen uit dr uitlaat en steeds inhouden. Toen maar de rit afgeblazen en terug naar Zaandam gereden. Op de snelweg ook knallen en toen was het ineens over. Toen getankt. Toen kwam het weer en later verdween het weer!

Iemand enig idee?

Kawasaki z750 bj1983 met carbs

Gr Johan
 
ik had het niet over taalfouten :N

blijft het een punt dat het voor mijn motor werkte...wie weet heeft een ander er iets aan.

Ik snap dat je gezien jouw ervaring wellicht er iets op aan te merken hebt. Laat dan ook even aan iedereen weten wat er niet klopt. Ik bedoel het niet verkeerd, maar van jouw reactie wordt ook niemand wijzer.

Wat klopte er niet aan mijn verhaal?
 
Weet iemand nog wat? het probleem is dus af en toe blijven hangen op 3500 toeren. uitvallen is er niet bij. maar gewoon blijven hangen, voor ongeveer 10-20 seconden en dan is het over.

carburateurs zijn afgesteld bij de motorzaak ook is de ontsteking nagemeten , de bobines, hall sensor, bougiekabels, bougiedoppen, bougies, oftewel de complete ontsteking. alsnog blijft het probleem. wel was er heel veel valse lucht maar dat is nu verholpen bij de motorzaak.

hij loopt heel netjes maar toch af en toe dat haperen. ook is de killswitch gebypassed dus dat kan t ook niet zijn. wel zei de monteur dat het eventueel zou kunnen dat bepaalde stekker aansluitingen weerstand zouden kunnen gaan leveren zodra de stekkers warm worden als de motor in bedrijf is maar dat lijkt me eignelijk nogal vaag :(

iemand enig idee?

edit: monteur zei ook dat de motor af en toe een druppeltje olie langs de klepseals lekt als ie warm is. zou het misschien kunnen dat het de olie is die in de cilinder ligt die die niet kan verbranden? het gebeurde overigens wel net nadat ik de choke erop had gezet toen ie al een beetje warm was.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand nog wat? het probleem is dus af en toe blijven hangen op 3500 toeren. uitvallen is er niet bij. maar gewoon blijven hangen, voor ongeveer 10-20 seconden en dan is het over.

carburateurs zijn afgesteld bij de motorzaak ook is de ontsteking nagemeten , de bobines, hall sensor, bougiekabels, bougiedoppen, bougies, oftewel de complete ontsteking. alsnog blijft het probleem. wel was er heel veel valse lucht maar dat is nu verholpen bij de motorzaak.

hij loopt heel netjes maar toch af en toe dat haperen. ook is de killswitch gebypassed dus dat kan t ook niet zijn. wel zei de monteur dat het eventueel zou kunnen dat bepaalde stekker aansluitingen weerstand zouden kunnen gaan leveren zodra de stekkers warm worden als de motor in bedrijf is maar dat lijkt me eignelijk nogal vaag :(

iemand enig idee?

edit: monteur zei ook dat de motor af en toe een druppeltje olie langs de klepseals lekt als ie warm is. zou het misschien kunnen dat het de olie is die in de cilinder ligt die die niet kan verbranden? het gebeurde overigens wel net nadat ik de choke erop had gezet toen ie al een beetje warm was.


Dat van die stekker aansluitingen kan heel goed. Ik heb heel veel oude fietsen onder handen gehad. Corrosie op de stekkers geeft bij wisselend klimaat verschillende weerstanden. Ook de draden dienen nagekeken te worden op harde stukken (want dan krijg je ook van die wazige klachten) Die harde stukken in draden zijn namelijk zwaar gecorrodeerd en dat gebeurt vooral op aansluitingen dicht bij de open lucht.

Een druppeltje olie langs de seals levert af en toe wat rook op...en olieverbruik. De hoeveelheid is bepalend voor een storing of niet. Als je je motor warm wegzet en dan start zal die iets roken omdat dan juist vaak de olie in de cylinders loopt en op dat moment niet verbrandt.

Gewoon teruggaan tot het opgelost wordt. Klepseals dienen tzt wel vervangen te worden anders loopt je oliegebruik op.
 
hmmm, misschien verzoop ik de motor gister wellicht. vandaag 80km gereden zonder ook maar enig probleem!

nouja, het probleem zal dus wel ergens in een stekker of een stuk draad zitten. zodra het echt winter wordt gaat ie dan maar uit elkaar!

bedankt voor alle tips!
 
Hier ben ik weer.

onderhand inlaatrubbers vervangen, bobines vervangen en het probleem is er nu nog steeds.

wat zijn de klachten van een slechte opnemer/pick up? zou het dit kunnen zijn?

momenteel klinkt hij dus zo en ik begin het een beetje zat te worden :( het gebeurt pas als ie warm is trouwens. koud geen probleem.

hier dus het probleem dat ik naast de snelweg sta :(
 
Hier ben ik weer.

onderhand inlaatrubbers vervangen, bobines vervangen en het probleem is er nu nog steeds.

wat zijn de klachten van een slechte opnemer/pick up? zou het dit kunnen zijn?

momenteel klinkt hij dus zo en ik begin het een beetje zat te worden :( het gebeurt pas als ie warm is trouwens. koud geen probleem.

hier dus het probleem dat ik naast de snelweg sta :(

zo klinkt mn gsxr minstens standaard en alleen wat harder.

Lijkt wel vieze carbs. Als je accelereert wordt het erger.

En nogmaals als je draden gecorrodeerd zijn of stekkers dan krijg je idd vage reacties bij temperatuur verschillen.. stopt je motor bv ineens. Vaak zijn dan de draden die nogal bloot liggen ad buitenzijde vlakbij stekkers hard en intern geccorrodeerd. Dat voel je meteen als je zon draad beet pakt.

alle draden met de hand voelen vooral dicht bij je ontsteking en relais.

Je zal moeten troubleshooten door het elimineren vd bekende factoren.


Dus 1 voor 1 de zaken uitsluiten...
 
Laatst bewerkt:
Tank is schoon en zit ook een filter tussen.

Vandaag pick-ups vervangen.. Nog steeds t probleem.. Ik zit inderdaad tocht te denken aan slechte stekkers.. Morgen eens alles controleren. Carbs had ik laatst nog schoongemaakt maar als ik niets vind kan ik t nog wel eens proberen hoe de stand van zaken nu is ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan