Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmm

Die hard MF'er
28 aug 2010
739
1
Ergens in Overijssel
full



De eerdere delen vind je hier:

Honda CBF deel 4

Honda CBF deel 3

Honda CBF deel 2

Honda CBF deel 1

Honda CBF 1000

Honda CBF 600 deel 3

Rocketman
15e0fdd6dce4adf39ece1310544339ee


FROOP
85ce17aa0737d65a4f21db7fceaad4ba


MichelS
8b35d7d1321a442cd83c8fb634d76179


Classy Smoke
341a967fd6f01ea0b5a56acf7c7759b0


Aviator
442338f1ec7c49bedcdbb78d2f8ea5cb


Wijzurij
full


L01
00fe7c4e49b0673fa5422ea45b69b5ac


Snelle Stef
7f808ce06f089bb140a439a70e3d47f3


ZZbeest
49f91b470e5372fb2a425e8174fa7d90


McEagle and The Whisky Trail friends
87fe998d0fdd561d77a60d67fdae92d3


Antoon Koster
fcdb3d3007a1f47bb6424a6d0702bad1


Heerveen en Vrouwveen met Aviator en Aviatrix & rocketman en rocketwoman (Allemaal CBF-en!)
03bb58c49d04815172636f2674e267b3


Honducteur
0a7720a5c70f3ca6fc3e1cfa2625def1


Rick-M
rickdsc15922.jpg


Baconootje
015e09c50f002743ee7eae104dd02e67


Timmm
59becf7d0583f9b7ef3b3e2fc24a9180


Greyhound99
1a7b2e26d8d224a261ad90735542a2e9


CBF_WINGS
4e5983b69320010365262db4336a4369


Razz007
a1a10346f001221d42ab0b4bc5050778


SAXMANIAC
1f82e98ecd8eeb3cf12448da44ca07bf


Easyriderronald
ecb8a9a063105a49120782af4021eb4e


Gerretje
full


Frank2
c8805b291009532191b50e360d5ebbf8


Wal61
full


Checkmate
full


Jenkins
DSC00030.jpg


Lady_Di
Foto-H4EXLIW3.jpg


SN0Wman
sn0wman.jpg


CBFJane
full


Wim_T
full


honda_mbx80_driver
full


Formshift
unsound1.jpg


Winchester
full


Bart450
Foto550-6DQGB46C.jpg


MotorcycleMama
full


Bulldozer
full


MichelvanVeen
full


bowser01
full



Post je piccie voor publicatie in de OP.
 
Haha ja beetje een rustig topic, maar over een paar maandjes zal iedereen wel weer volop op z'n cbf zitten *D
 
Door gebrek aan tijd kon ik niet zelf de kettingset vervangen. Dit klusje dus maar laten doen omdat het echt heel hard nodig was. In een maand tijd ofzo is de ketting fors slapper komen te hangen. Stelruimte had ik nog maar weinig. Had gehoopt dat het tot april kon houden om t dan zelf te doen.
De originele set heeft er een 20.700 km opgezeten. Niet verkeerd, maar had zelf de 22K verwacht.

Ik kreeg voor een dag een leenmotor mee. Een Honda NTV650
Ik wist het al, maar ik ben weer herinnerd dat een naked, oud en kleine motor niets voor mij is. Knieën teveel opgetrokken en remmen vond ik ook niet al te krachtig.
Wel lache om ff gereden te hebben. Omdat het zo enorm anders rijdt dan een CBF moest ik toch wel een klein beetje weer wennen. Ook al had ik maar 75 km op die NTV gedaan.
 
Mijn originele ketting zit er nu al 30000km op en begint nu heel erg snel slap te gaan hangen. Moet regelmatig weer gespannen worden.
 
na 15.500km kan ik mijn ketting al een beetje van het achtertandwiel trekken.
is het slim dat ik nog probeer door te rijden tot +/- 18.000km ?
de slijtage indicator zit nog niet op het rode gebied.
heb deze motor gekocht op 11.500km en elke 200km goed ingespoten met kettingsmeersel, na ritje.
dus ik had dat eigenlijk nog niet verwacht.
voorbandje begint ook op zijn einde te lopen...
 
Vreemd... zó'n grote verschillen...
Mijn originele ketting heeft er nu 23.500 km op zitten en is pas 1x wat aangespannen.
Volgens monteur zou die nog zeker 10.000 km mee gaan... :]
 
Laatst bewerkt:
ik weet ook niet hoe het beestje in zijn eerste 11.500km is behandeld.
dit weekend heb ik ook al nieuwe remblokjes achtergestoken.
toen ik deze kocht (via handelaar) zat ie volgens mij ook al aan zijn 2de achterband (ik weet nu wel niet goed hoelang deze meegaan, maar 11.500 is misschien toch wat weinig voor een CBF600...)
 
Hoelang je met een band of ketting doet hangt af van het gebruik, maar mij lijkt 20.000 voor een achterband met normaal toergebruik goed haalbaar. De ketting en tandwielen moeten bij goed onderhoud en normaal toeren toch zeker wel 40.000 km meekunnen.
Maar ook ik heb in een ver verleden ( je bent jong en je wilt wat) binnen enkele duizenden km een bandje glad gemaakt :+ De ketting is een kwestie van goed smeren, Ik smeer met een spuitbus, als de rolletjes gaan blinken is het tijd, dat is bij mij bij droog weer na ongeveer 700 km. In de regen is dat nog niet de helft.
Maar hou er rekening mee dat bij tweedehands motoren er niet altijd een juiste km stand is af te lezen. ( ook bij gerenomeerde zaken) Die ruilen ook maar in en kennen de historie van de motor ook niet. Dus bij aankoop van een gebruikte (toer)motor met zeg zo'n 10.000 km waar de banden en of ketting van versleten zijn, of al eens vervangen, heb ik toch wel mijn bedenkingen over de km stand.
 
Laatst bewerkt:
vraagje mbt de electronica.
ik moet voor m'n communicatieset een geschakelde draad hebben. (dit mag niet het achterlicht zijn ivm gecombineerde rem systeem en abs).
nu wil ik de geschakelde draad van 1 van de zekeringen pakken die onder de buddy zitten.
maar wat doe ik met de - draad???
gewoon rechtstreeks op de accu of zie ik iets over het hoofd??
 
@Winchester ben benieuwd naar de antwoorden. Ik mag eind deze week een laadkabel voor een zumo 350 gaan installeren.

Tips altijd welkom :-)
 
ik was vandaag al aardig aan de gang *D
special steun gehaald waardoor de garmin nu boven de cockpit zit en dus meer in het blikveld.
moest die kabel al verleggen, schroefdraad van cockpit dol dus nieuw draad tappen...
kortom een lekker dagje weer. :N
morgen maar eens kieken naar de bedrading voor de communicatie.
 
Even mijn stats van mijn motor.

Cbf 600SA (2007) tweede hands gekocht in 2010 met 1878 km op de teller dus zo goed als nieuw. Voor slechts €5400.- echt een koopje. Voor dat bedrag had je gemiddeld een 2004/2005 model met 20dkm/40dkm

Eerste voorband vervangen bij grote 24dkm beurt.
Eerste achterband lek gereden tweede band michelin pilot road 3 ging er bij 6749 km op en zit er nog steeds op bij 29700 km.
Nog steeds originele tandwielen en ketting. wel vanaf 24dkm ketting vaker aan laten spannen.
vorig jaar originele accu laten vervangen. Accu dood
En er is nog geen lampje kapot gegaan *afkloppen doet*

Niet slecht al zeg ik het zelf.
 
Hallo allemaal,

Ik meld me ook maar weer even present in het nieuwe topic.
Still going strong op m'n rode CBF 1000!
Iedereen weer veel motor- en forumplezier toegewenst.
 
Ik heb gisteren m'n 'nieuwe' topkoffer binnengekregen, tweedehands via marktplaats gekocht. Het is niet de mooiste qua model, maar hij past wel goed bij de zijkoffers die ik al had. Ik heb nu dus de e36 zijkoffers en een e460 topkoffer. Ik kon de koffer inclusief rugsteun en montageplaat voor 75 euro incl verzendkosten kopen dus scheelt toch weer mooi wat geld :) Alleen nog het montagerek kopen en dan ben ik qua bagage helemaal klaar.
 
De eerste 158 km zitten er weer op van dit jaar. Ik had gisteren niet gedacht dat ik alweer zou gaan rijden maar het zag er zo mooi uit. Kon het gewoon niet laten.

Alleen het starten ging niet heel erg soepel 1 december vorig jaar voor het laatst gereden. Dus slechts twee maanden stil gestaan wel aan druppellader. Aantal seconden de start knop ingedrukt maar hij pakte gewoon niet aan. tijdje later nog een keer en toen wel. Choke helemaal open en liep mooi stationair maar op een gegeven moment viel hij gewoon terug in toeren. En sloeg zelfs helemaal af.

Ik dacht dit gaat hem niet worden vanmiddag. Opnieuw gestart en ik dacht en nu snel naar buiten en weg. Ik zat op de motor in eerste versnelling klein beetje gas koppeling oplaten komen. Maar net op het moment dat je gas gaf sloeg de motor weer af. Vervolgens de choke maar weer open gezet op 2000 toeren na een aantal minuten werd de motor warm de fan sloeg zelf nog even aan. Choke weer terug en toen leek mijn CBF weer te weten wat hij moest doen.

En de rest van de middag geen problemen gehad tijdens het rijden. Was gewoon weer normaal :]
 
Laatst bewerkt:
Zo zo, gelijk 158 km ook. Flink eind gereden dan :) Was inderdaad wel best lekker weer! Die van mij staat helaas voorlopig nog wel even stil gok ik.
 
Van de week al wezen rijden en als het weer zo word als ze voorspellen morgen........... Trap ik hem weer ff aan. :]
 
Ik zou het helemaal niet erg vinden als we een winter over zouden slaan. Ik zat vanmiddag met een big smile op de motor. Dat je motorrijden nog zo kan missen na slechts twee maanden niet gereden te hebben.

Ik rij nu motor sinds 2010 ik was eerst nog een beetje bang dat het niet een nieuwtje zou zijn. Eerste jaar heel leuk en dat het tweede jaar een mwaahhh motor toch maar niet vandaag. Met het gevolg van dure motor in de schuur en kleding en er dan niks meer mee doen. Maar dat is helemaal uit gebleven gelukkig. :]
 
Hoi Hoi,

even wat hulp nodig. :/

Ik heb sinds vorige week een zumo 350.

Dit weekend ben ik al effe bezig geweest om die te monteren.
Heb beide zijpanelen eraf gehaald.
Eentje zit er al weer op ... behalve die onderste plastik pen. Die wil niet meer klemmen. '(

Nog mensen met dit probleem ? iemand tips ? Zou het kunnen dat het het gat waar die pen in moet uitgesleten is en dus te groot ?

De Rammount staat op het stuur. Vanavond proberen om de elektrische aansluiting in orde te krijgen en dan kan de andere kap er ook weer op.

Ik hoop alleen dat ik die pen vastkrijg.... ging eruit volgens de beschrijving in het boekje, centraal beetje indrukken en dan uittrekken maar er weer in is een ander verhaal...

Tips en info welkom.

Alvast bedankt.

Wim
 
In het weekend geen gelegenheid gehad, maar vandaag dan toch even de garage uit geweest voor een mooie rit van een uur o.a. langs de Nederrijn en de Waal. Wat een schitterend motorweer. Wegen waren vrijwel overal alweer helemaal droog en nergens glad. CBF reed prima, startte vlot alleen hoop ik dat hij straks met een nieuwe kettingset nog wat soepeler zal lopen.
 
Weten jullie of er nog gestrooid is na de laatste regen periode?
Ik heb wel zin in een ritje, maar zonder pekel gevaar...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hoi,

even wat hulp nodig. :/

Ik heb sinds vorige week een zumo 350.

Dit weekend ben ik al effe bezig geweest om die te monteren.
Heb beide zijpanelen eraf gehaald.
Eentje zit er al weer op ... behalve die onderste plastik pen. Die wil niet meer klemmen. '(

Nog mensen met dit probleem ? iemand tips ? Zou het kunnen dat het het gat waar die pen in moet uitgesleten is en dus te groot ?

De Rammount staat op het stuur. Vanavond proberen om de elektrische aansluiting in orde te krijgen en dan kan de andere kap er ook weer op.

Ik hoop alleen dat ik die pen vastkrijg.... ging eruit volgens de beschrijving in het boekje, centraal beetje indrukken en dan uittrekken maar er weer in is een ander verhaal...

Tips en info welkom.

Alvast bedankt.

Wim

Die onderste is inderdaad lastig, heb ik zelf ook mee gehannest.
Mss helpt dit: je moet beide kuipdelen goed aandrukken en dan het pennetjes erin stoppen, en goed indrukken, dan ging het bij mij wel goed.
Het is een beetje vingerspitz gevoel.
 
Vandaag maar weer eens ff 100km erbij opgezet. Was mooi weer en ik moest toch ff kieken of de andere montage van de garmin mij beviel.(zit nu boven de tellers)
Was dus een mooi excuus om het blauwe monster weer eens aan te trappen. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan