Servobuddy Z750

zedmotor

Die hard MF'er
23 nov 2011
317
0
Ik loop al tijdje met een FI storing op mijn dashboard.
Dit komt door dat er een akra demper onder zit. Nou heb ik gehoord dat er een servobuddy bestaat die de servomotor vervangt, waardoor dit probleem opgelost zou kunnen worden.
Nou las ik ergens dat dan je klep niet meer werkt, maar akra's hebben toch geen klep?

Nou mijn vraag, is er ook nog een andere oplossing? Misschien uit laten lezen of mbv een PCV (powercommander)?

Groet,

Zedmotor.
 
Haha is goed in ieder geval bedankt voor het meedenken :}
Ik was er een paar dagen geleden al mee aan het denken.
Ik weet niet hoe je dat werkplaatshandboek leest, het zal wel in het engels wezen ofzo?

-Volgens mij is er niets aan de hand. Als je de motor op contact zet komt het oliepotje in beeld.>waarschuwingssymbool oliedruk. Als je de motor start verdwijnt dit symbool.

-Als er iets met de startblokkering zou zijn, komt er hieronder een sleutel in beeld.
-Als er iets mis is met de brandstofinspuiting komt hier weer onder de FI in beeld.
(dit alles is dus volgens het instructieboekje)

Het oliepotje lijkt me normaal met het op contact zetten, maar ik zou het voor de zekerheid moeten controleren.
Het rode lampje knippert bij mij altijd (behalve als ik rij). Lijkt me ook normaal, volgens mij is het gewoon de startblokkering, in mijn auto knippert er ook altijd zo'n zelfde rode lampje.

Ik heb zelf een Z750 uit 2008, en ik zie niks wat niet klopt. (misschien dat ik morgen wel even het contact aanzet voor de details (als ik er aan denk)).
 
Ik heb me net nog even verdiept in het instructieboekje.
Als ik het goed begrijp werkt het rode knipperlampje in combinatie met de 3 eerder genoemde waarschuwingssymbolen.

Ik kwam net bij de motor lopen. Er knipperde niets. Dat is goed, na 24 uur word het lampje automatisch uitgeschakeld (motor sinds zondag niet meer gebruikt).
Ik zet de motor op contact, en de situatie is hetzelfde als op jouw foto. Oliekannetjesymbool komt in beeld, en het rode lampje knippert.
Zet ik het contact weer uit, dan valt het dashbord ook uit, alleen het rode lampje blijft knipperen. Dat is goed, na 24 uur zal het knipperen automatisch worden uitgeschakeld.
Dus het lijkt mij dat jouw probleem opgelost is.

Als je na een rit het contact afzet, gaat het rode lampje knipperen, ten teken dat de startblokkering ingeschakeld is. Na 24 uur word het knipperen automatisch uitgeschakeld.

Als je de motor start en het rode lampje blijft knipperen, dan is er een probleem. En dan zal er ook 1 van de 3 waarschuwingssymbolen verschijnen.
-Het oliekannetje
-de sleutel
-FI
Er kunnen natuurlijk ook meerdere symbolen tegelijkertijd verschijnen.
Na het starten knippert het lampje alleen in combinatie met een symbool(en), ten teken dat er iets mis is.
 
Laatst bewerkt:
Hey lui,

Even een update, ik heb inmiddels al een tijdje de servobuddy in me motor zitten en ik ben er erg blij mee.
Ik heb geen last meer van valse meldingen.

Nou heb ik even door zitten spitten en heb ik een website gespot waar je die servobuddy gewoon in nld kan aanschaffen (niet meer via de U.S).


Hier de link: ServoBuddy - G&G Shop
 
Laatst bewerkt:
ik heb niet het gehele topic door gelezen, maar ik begreep dat er wat onduidelijkheid was over een knipperende rode LED.

bij een bepaalde ford focus was er ook zon LED die soms knipperde en waarvan niemand eigenlijk wist waarom, het stond ook niet vermeld in de handleiding.
nu bleek dat die LED alleen bedoeld was om de aandacht te vestigen op het naast gelegen display wanneer daar een melding verscheen, zonder die LED valt dat natuurlijk niet op.
 
ik heb niet het gehele topic door gelezen, maar ik begreep dat er wat onduidelijkheid was over een knipperende rode LED.

bij een bepaalde ford focus was er ook zon LED die soms knipperde en waarvan niemand eigenlijk wist waarom, het stond ook niet vermeld in de handleiding.
nu bleek dat die LED alleen bedoeld was om de aandacht te vestigen op het naast gelegen display wanneer daar een melding verscheen, zonder die LED valt dat natuurlijk niet op.

Bij de Z750 licht hij op met een bepaalde frequentie, waardoor je af kunt lezen wat er met de motor aan de hand is. De storing verschijnt niet in tekst in het display, helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan