Sticker verwijderen

hank4all

MF veteraan
18 feb 2004
1.488
204
Meppel
IK wil deze uitlaat wat opknappen, maar nu zit er nog een stickertje op.
Kan ik dat veilig doen met thinner?

En wat is de beste manier om hem weer mooi zwart te maken, iemand een idee.

full
 
vet gaat glimmen en wat is wd-40 dan volgens jou? volgens mij is dat olie...

ik kan ook smartwax smartgel gaan aanraden, of chemical guys new look trim gel, maar ik vrees dat hij geen 30,- wil uitgeven om zijn uitlaat een mooie diepzwarte kleur te laten hebben.
en wie heeft er nu geen wd-40?
 
Laatst bewerkt:
inwrijven met blanke lak, met een doekje, vraag ik me af of dat netjes wordt.... ?
Gevoelsmatig niet, vlekkerig, rommelig.
Dan beter echt helemaal egaal spuiten met blanke lak.


Ik vind hem zo eigenlijk ook wel mooi. Of anders idd af en toe insmeren met wat wd40 oid, om hem wat donkerder te laten lijken.

Eigenlijk wel een goed idee!Ben al 33 jaar schilder,dat het bij mij nooit is opgekomen om een deur met een doek te lakken :X |(
 
Eigenlijk wel een goed idee!Ben al 33 jaar schilder,dat het bij mij nooit is opgekomen om een deur met een doek te lakken :X |(

IK ben dus geen schilder, maar op op aanraden van een schilder een grenen tafel gelakt met een pluisvrije doek, ik wilde wel bescherming op de tafel maar niet te veel glans.

En het resultaat was mooi, maar ja het gaat hier niet om een tafel.
 
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken, dus ik ben bewapend met een spuitbus blanke lak mijn uitlaat te lijf gegaan.

En ik ben redelijk tevreden met het resultaat, wel wat glans maar dat gaat er hopelijk met het gebruik af.
full
 
Autolak ja, met een metalen ondergrond. Een caramelschijf gebruik je niet op de lak van je motorfiets als dit een gespoten plastic deel is, want dan vliegt door de plaatselijke hitte ook de lak mee. Been there, done that, en een kennis van me ook.

Caramel schijf kan prima hoor! :Y Heb ik zonder ook maar een plekje te beschadigen alle oranje sticker van mijn srad verwijderd.... je moet alleen heel voorzichtig en op een laag toerental te werk gaan, net als met polijsten wat ook prima op kunststof kan hangt de warmte van het materiaal af van de het toerental.. dwz hoe hoger de toeren hoe warmer het kunststof wordt en dat is nou precies et probleem waarom je van die rare rullen krijgt.... te warm door een te hoog toerental. ;)

@TS: wat voor lak heb je gebruikt? Resultaat ziet er erg mooi uit en nu je hem toch los hebt kan je net zo goed een stukje inkorten..... :P
 
Caramel schijf kan prima hoor! :Y Heb ik zonder ook maar een plekje te beschadigen alle oranje sticker van mijn srad verwijderd.... je moet alleen heel voorzichtig en op een laag toerental te werk gaan, net als met polijsten wat ook prima op kunststof kan hangt de warmte van het materiaal af van de het toerental.. dwz hoe hoger de toeren hoe warmer het kunststof wordt en dat is nou precies et probleem waarom je van die rare rullen krijgt.... te warm door een te hoog toerental. ;)

@TS: wat voor lak heb je gebruikt? Resultaat ziet er erg mooi uit en nu je hem toch los hebt kan je net zo goed een stukje inkorten..... :P

Heel lang nat schuren met korrel 1000, en ik heb hem gespoten met blanke lak van action.

Ik heb 2 dunne lagen gespoten en wil het eerst zo proberen, de uitlaat wordt niet erg warm denk ik, dus ik ben net zo bang dat de lak er af bladdert.

Al met al ben ik wel tevreden met het resultaat maar ik had hem liever wat doffer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan