Begrenzen 600cc + motoren

28 dec 2013
17
0
Hallo,

Ik hoop wat informatie te weten te komen over het begrenzen van motorblokken. Ik ben zelf over een poosje 18 en wil dan ook direkt aan een A1 rijbewijs.

Ik heb nagedacht of ik niet beter eerst een autorijbewijs kon halen, maar ik zit toch liever op twee wielen.

Het A1 rijbewijs voorkomt dat ik op een zwaardere motor mag rijden en ik moet dus genoegen nemen met een 125cc motor en 11 Kw uitstoot. Op zich vind ik dat niet zo heel erg, en het is ook beter voor de jeugd ( waaronder ik) die zomaar op een of ander race monster zou kunnen stappen en vervolgens dubbelgevouwen ligt tussen de vangrail.

In die zin sta ik daarachter.

Het vervelende is wel dat 125cc motoren erg duur in de aanschaf zijn en vaak ook te hoog voor mijn lengte zijn ( 1,62)

Nu had ik het geluk om laatst op de motor van mijn tante te mogen zitten. Een Suzuki Bandit 600s.

Op deze motor zit ik als gegoten, maar...600cc.

Nu is een ander geluk dat mijn vader een gruwelijk slimme techneut is, en ook het fijne van motoren weet. Hij heeft 11 motoren in zijn garage en komende zomer krijg ik de fijne kneepjes van het sleutelen geleerd.

Zo vroeg ik hem of het mogelijk is om een motor, Stel een Honda Silverwing van 750cc te begrenzen naar 125cc of 11 kw.

In weze zou dat mogelijk moeten zijn, andere sproeiers en dergelijke.

Maar hij heeft ook weinig tijd om hierover na te denken en is nu even met andere zaken bezig.

Dus besloot ik om zelf eens te kijken of er mensen zijn met dergelijke verhalen en hier een oplossing voor gevonden hebben.

By the way, waarom ik een Silverwing noemde?

Omdat ik en mijn vader graag mooie lange reizen maken, en het op een 125cc motor erg lastig zou moeten zijn om honderden tot duizenden kilometers in een of twee dagen vol gas te rijden.

Met een begrensde motor heb je dit natuurlijk ook, maar het zou minder moeten zijn. Een oorspronkelijke 125cc motor zou bij 100 echt aan het eind van zijn Latijn zijn, en een begrensde zou zich beter houden...
 
Leermeester in de zin van een paar keer tonen en dan maar zelf doen, dus niet steeds het handje vast houden en nu doe je dit en dat?
Dat hangt er vanaf.
Vindt ik eigenlijk niks mis mee hoor, daar kom je volgens mij verder als steeds direct geholpen worden.
25% van de mensen wel ja.
De andere 75% van de mensen heeft een andere voorkeur voor de manier van leren.

De manier waarop jij het beste leert, en de manier waarop jij het t prettigst vindt om te leren, hoeft echt niet perse ook zo bij een ander te zijn. Moet je wel even rekening mee houden :)
Zo was ik eigenlijk mijn 'opleiding' op het werk, een paar weken met een iemand meelopen en dan zelfstandig.
Niet echt hoogstaand werk dan :)
Weinig tijd om echt een opleiding te geven speelde ook een rol natuurlijk maar zo leer je ook een stiel.
Nee, zo leer je werkzaamheden, niet een vak.
bv: boren slijpen, in welke school leren ze dat eigenlijk nog?

Als ik iets wil laten zien van mijn project kun je dat in het onderwerp van de sport sectie beoordelen.

Dus ik moet op zoek, om je een compliment te kunnen gaan geven?

Als ik er zin en tijd voor heb, zoek ik het wel even op :)
 
Dus ik moet op zoek, om je een compliment te kunnen gaan geven?

Als ik er zin en tijd voor heb, zoek ik het wel even op :)

Dit is niet het onderwerp van mijn motor dus moet ik hier geen zaken gaan plaatsen.

Naar mijn weten ben ik de enige hier met een gsxr 750/1100W ombouw voor circuit dus zo moeilijk om te zoeken is dat niet :+

Swat ik heb mijn punt gemaakt naar die mensen die steeds of 'die belg' praten, reageren in mijn onderwerp of via prive bericht doen ze toch niet dus moet het maar in een ander zijn/haar onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
Spijtig, blijf oefenen, komt vast goed :+
Ik vind het wel fantastisch werk :Y

Ik ken mijn beperking op dat punt: te weinig kennis en kunde.
Daarbij heb ik een maatje, ijzermeneer, met een privé mega joekel draaibank. Die draait nergens zijn hand voor om :')

Ik heb dus nog niet eens een noodzaak om het zelf te gaan doen, behalve dan voor het sporadische busje draaien, en niet willen wachten. Maar das wat 'dun' om er echt aan te gaan beginnen.
 
Dit is niet het onderwerp van mijn motor dus moet ik hier geen zaken gaan plaatsen.

Naar mijn weten ben ik de enige hier met een gsxr 750/1100W ombouw voor circuit dus zo moeilijk om te zoeken is dat niet :+

Swat ik heb mijn punt gemaakt naar die mensen die steeds of 'die belg' praten, reageren in mijn onderwerp of via prive bericht doen ze toch niet dus moet het maar in een ander zijn/haar onderwerp.
Ok.

Mensen reageren hier trouwens op elkaar.

Dat deed ik bijvoorbeeld ook over de manier van leren. Als je daar niet veel vanaf weet, praat je een ander al gauw iets aan wat niet passend is. Lijkt me niet de bedoeling :)
 
Ik vind het wel fantastisch werk :Y

Ik ken mijn beperking op dat punt: te weinig kennis en kunde.
Daarbij heb ik een maatje, ijzermeneer, met een privé mega joekel draaibank. Die draait nergens zijn hand voor om :')

Ik heb dus nog niet eens een noodzaak om het zelf te gaan doen, behalve dan voor het sporadische busje draaien, en niet willen wachten. Maar das wat 'dun' om er echt aan te gaan beginnen.
*D
 
Dit is niet het onderwerp van mijn motor dus moet ik hier geen zaken gaan plaatsen.

Naar mijn weten ben ik de enige hier met een gsxr 750/1100W ombouw voor circuit dus zo moeilijk om te zoeken is dat niet :+

Swat ik heb mijn punt gemaakt naar die mensen die steeds of 'die belg' praten, reageren in mijn onderwerp of via prive bericht doen ze toch niet dus moet het maar in een ander zijn/haar onderwerp.
Welk punt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan