subframe lassen voor duozit?

Lacher

Die hard MF'er
15 okt 2012
267
7
Belgie
Hallo,

Ik ben bezig met mijn project en binnenkort ga ik mijn subframe laten lassen.

Ik ben van plan nog twee zitten bij te maken. één monozit en dan nog een duozit.

Ik ga een "loop" (ronding) laten lassen achteraan. De originele zitbevestiging die je achteraan op de foto ziet ga ik opnieuw laten lassen maar dan op de hoogte van het frame zelf. Anders zit het te veel in de weg.

Ook wil ik het bestaande achterstuk van het frame laten herlassen zodat het subtieler zal overgaan naar de ronding. Ik heb het grofweg aangeduid met paint.

Nu is mijn vraag, zal dit sterk genoeg zijn nadien om eventueel eens mijn vriendin mee achterop te nemen op de duozit? Of moet dit dan volledig herlast worden en niet enkel wat ik aangeduid heb?


Heb het hier onder grofweg aangeduid, maar de bovenste bevestiging wordt eraf gehaald en tussenin dus gelast zodat die lager staat.
Dan zou ik een klein deel van het achterframe onderaan laten afslijpen en laten toe lassen zodat het vlot overgaat naar de buis die er aangelast wordt.
Die worden dan gebogen zodat ze in elkaar overgaan.

Alvast bedankt.

11655413786_a372808d8e_c.jpg


11655414086_3211af7b58_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voila, de smid heeft het gelast met een half automaat. Alleen heeft hij geen schoortje gelast en weet ik niet of het sterk genoeg is. Hij beweerde dat het zeker en vast sterk genoeg zal zijn, maar wil graag een second opinion.


Hij had geen dikkere buizen die in het frame raakten. De buis is doorgestoken in het frame tot onder de bevestiging van de schokdempers voor zover ik gezien heb. Het onderste deel van het frame is afgezaagd.

Maar misschien iets om erbij te zeggen: de duozit gaat niet op de buizen zelf steunen of erg minimaal, maar vooral op de beugel die tussenin het frame gelast is. Dat worden de achterste bevestigingspunten van de zit.

Ahja, hij heeft het uiteindelijk zelfs gratis gedaan :)

Hier zijn de foto's.

12320263003_303b6441a4_c.jpg

12320253613_1a83936d7e_c.jpg

12320100865_0f1b9c2bb4_c.jpg


En trouwens deze week weer 5 m2 glasvezel gescoord met verharder en hars voor geen geld jihaa
 
Voila, de smid heeft het gelast met een half automaat. Alleen heeft hij geen schoortje gelast en weet ik niet of het sterk genoeg is. Hij beweerde dat het zeker en vast sterk genoeg zal zijn, maar wil graag een second opinion.


Hij had geen dikkere buizen die in het frame raakten. De buis is doorgestoken in het frame tot onder de bevestiging van de schokdempers voor zover ik gezien heb. Het onderste deel van het frame is afgezaagd.

Maar misschien iets om erbij te zeggen: de duozit gaat niet op de buizen zelf steunen of erg minimaal, maar vooral op de beugel die tussenin het frame gelast is. Dat worden de achterste bevestigingspunten van de zit.

Ahja, hij heeft het uiteindelijk zelfs gratis gedaan :)

Hier zijn de foto's.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En trouwens deze week weer 5 m2 glasvezel gescoord met verharder en hars voor geen geld jihaa

Sterk zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan