Versnellingspook husky 125 2 takt grijpt niet aan

26 okt 2013
6
0
Den Haag
Hallo,

Ik reed laatst een klein stukje op mijn husk, rij er bijna nooit op omdat ik nog bezig ben met mijn rijbewijs. Nadat ik hem uitzetten en in zijn vrij wilde zetten, greep die versnellings pook niet meer aan. Ik heb hem hierna zo strak mogelijk geprobeert aan te draaien maar dit werkte niet.

Ook kreeg ik nadat ik hem had losgedraait niet van de motor af.
Mijn vraag is dus hoe kan het dat hij niet meer aangrijpt? En zit er een veertje ofzo in als borg ofzo zodat ie niet loskomt?

Ik heb over ongeveer anderhalve maand mijn rijbewijs, ik hoop natuurlijk dat ik dan gelijk op me motor kan springen! :]

Als je wat weet laat het even weten !

grzz
 
Hopelijk zijn alleen de vertandingen van de pook glad en niet van de as zelf anders kost het je wat meer werk.
Bout helemaal verwijderen en de pook eventueel iets open buigen.
 
Je hebt ook kans dat het schroefdraad in het kickstarterpedaal naar de klootjes is.

Dan schoonboren en een iets langere bout nemen en een nylock moer er achter.


Als de "vertanding" van het kickstarterpedaal slecht is, zoek dan AUB een vervangend exemplaar i.p.v. de boel strakker aandraaien..

Als de vertanding op de kickstarteras nú nog goed is, gaat dat niet lang goed blijven als je dat op die manier doet.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt ook kans dat het schroefdraad in het kickstarterpedaal naar de klootjes is.

Dan schoonboren en een iets langere bout nemen en een nylock moer er achter.


Als de "vertanding" van het kickstarterpedaal slecht is, zoek dan AUB een vervangend exemplaar i.p.v. de boel strakker aandraaien..

Als de vertanding op de kickstarteras nú nog goed is, gaat dat niet lang goed blijven als je dat op die manier doet.
versnellingspook B|
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, ik heb hem al zo strak mogelijk aangedraait. Alleen dit werkte niet. Ik ga dit weekend proberen hem er af te halen wat niet lukte de vorige keer. Als de as versleten is, weet iemand hoeveel dit gaat kosten en of het zelf te repareren is?
 
Laatst bewerkt:
Ik had deze weken even geen tijd maar vandaag weer er aan gezeten. Pook is los, van binnen helemaal rond. maar de vraag is nu of de aandrijf as nog goed is. Ik weet zelf niet hoe deze er uit moet zien maar heb een vermoeden dat deze ook gaar is. hier een foto.

xkeo.jpg
 
onderdelen voor deze motoren zijn bij de dealers makkelijk te verkrijgen maar het ziet er naar uit dat je die as wel moet vervangen.

Als je handig bent, doe je dit best zelf en vervang je best ook piston, lagers krukas en check je alles op slijtage. ben je daar ook van af...

Uit welk jaar is je motor?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een dealer gemaild :). Krukas en lagers moet even wachten want daar heb ik op het moment het geld niet voor.

Is er ergens misschien een how to waar ik kan lezen hoe het moet?

Bouwjaar is 2000
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan