Waaraan is een begrensde Suzuki gs500 te herkennen???

Robvf1000

MF'er
18 aug 2013
33
0
Kerkrade
3 weken geleden een Suzuki GS500E Challenge gekocht. Motorfiets is uit '98 en op het moment dat ie destijds nieuw gekocht is ook gelijk begrenst naar 24kw.
Ding rijd prima maar naar mijn idee is de begrenzing eraf. Helaas staat op kenteken nog 24kw.
Nu is mijn vraag simpel, waar kan ik aan herkennen of deze wel of niet begrenst is zonder em ergens op de bank te zetten???

Zo ja waar word ie mee begrenst???
 
Een gs500E maakt je 25kw door er andere hoofdsproeiers, en andere vacuumschuiven in te zetten, als je dit wil verwijderen, moet je originele vacuumschuiven hebben, en de hoofdsproeiers ook terug vervangen
 
Bij mijn GS500E wilde die boven de 7.000 rpm niet meer echt trekken, dan was de koek op. Nadat ik de bovengenoemde onderdelen eruit gehaald had, liep het ding in hogere toeren als een kogel (dat vond ik toen :)).
 
Laatst bewerkt:
Zelfde als bovenstaande. En hij trekt over het algemeen wat beter door.

Maar het makkelijkste is om hem na te laten kijken ;) want je moet idd gasnaalden etc vervangen.

Wat is je top met deze motor nu? Mijne liep 120 en dan was de koek echt wel op... 6de versnelling liep hij begrenst boven de 5000 toeren ook belabberd .
 
Grappig. Ik had er een van 1996 (challenge uitvoering met volle kuip), die liep begrensd 185 op de teller. Na hem op vol vermogen te zetten nooit meer boven de 170 gekomen (maar toen was de kuip eraf en het stuur vervangen door een superbikemodel.

Naar mijn idee kun je de motor beter als 25kW verkopen en iets anders terugnemen. Zeg ik uit ervaring...
 
Bij mij was die begrenst met een vulring op de vacuumschuiven, deze zaten onder het zwarte deksel van de carburateur.
Als ie boven de 140 gaat op de teller zal die waarschijnlijk niet begrensd meer zijn, ik kwam maar tot de 130.
 
Sorry voor de late reactie.

IK heb al ruim 140 met em gereden en ook boven de 7000 touren trekt ie naar mijn idee nog prima door.
Heb deze week eens alles uitelkaar gehad en kon niets zichtbaars vinden dat op begrenzing lijkt. Andere sproeier en/of vulring kan natuurlijk wel nog....
Ga proberen em ergens op een bank te zetten wat mij gaat het zich niet erop dat ik em sneller wil heben maar om te weten of ik verzekerings technisch goed bezig ben.
Voor mij is deze motor tijdelijk tot mij vriendin haar rijbewijs heeft, dan krijgt zij deze en haal ik me weer wat zwaarders. Wil er 100% zeker van zijn dat de verzekering niet moeilijk gaat doen als strax eens blijkt dat ie onbegrenst is terwjil op kenteken nog 24kw staat......
 
ik heb er ook 1 gehad en idd was blij als er 120 mee kon rijden, heb dus ook maar 1 dag 25 kw gereden O-)

als je hem op een bank zet weet je het zeker, maar of je hem ook 25 kw wil hebben als hij het dus niet is vraag ik me af ;)


(het siert je wel dat je het zo netjes wil doen ;) )


GR NEMO
 
Terug
Bovenaan Onderaan