KTM lc4 electrisch schema

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,

Ik heb sinds kort een KTM LC4 GS600 uit 1993.
De verlichting is echter niet aangesloten. Het remlicht doet het wel. Wat ik me afvraag is hoe het elektrisch systeem werkt. Er zit geen accu in en toch werkt de verlichting en ontsteking. Tenminste, ik had twee halogeen lampjes aangesloten maar die branden direct door als ik gas geef. waren wel lampjes voor in een thuislamp 12v 20 watt. Ik wil er weer een gewone (H4) lamp op hebben.
Heeft iemend een elektrisch schema voor deze motor?
 
als er een spanningsregelaar op zit dan is deze stuk.
als die er niet op zit dan is er een soort van evenwicht met het vermogen van de dynamo en alle verbruikers die erop zitten.
wanneer je dan een lichter lampje aansluit, dan loopt de spanning te hoog op.
 
schaltplan_179.jpg
 
Heb je een startmotor?
Volgens mij zijn er diverse uitvoeringen en dus schema's.
In mijn 620 '97 zaten 2 spanningsregelaartjes.
1 voor de verlichting en 1 voor alleen het remlicht.
Deze dingen waren altijd kapot waardoor de spanning veel te hoog werd.
deze regelaars zaten tegen de zijkant van de luchtfilterbak.
Ik had geen accu en geen gelijkspanning.
 
Vanavond de bedrading nagekeken. Ook een gewone lamp brandde direct door.
Nu blijkt er maar een spanningsregelaar in te zitten en die is niet aangesloten. Dus die zal wel kapot zijn. De tweede ontbreekt helemaal.
Iemand een idee waar je aan die dingen kan komen of is er een andere oplosssing mogelijk? ZIjn het twee delzelfde regelaars?
Links boven zit de regelaar:
full

De bedrading is verder helemaal in orde. Het remlicht doet het overigens wel maar ik denk dat die niet doorbrandt omdat je geen gas geeft als je remt.
Morgen toch eens proberen of de regelaar het nog doet.
 
Laatst bewerkt:
Je kan geloof ik spanningsregelaars van een Thomos monteren de 3 polige, kan je bij elke brommershop kopen. Had ik ook op mijn ex 620. Dit werkte prima, maar belangrijk was om _nooit_ je lampen uit te zetten, als je de lampen uitzet kunnen de spanningsregelaars hun stroom niet kwijt en branden ze door.

Foto-RADAIHDB.jpg


Exact deze: had ik gemonteerd 2x:

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=8686

Werkte perfect.
 
Laatst bewerkt:
Lampen gaan niet meer uit als ze het doen straks.
Ik heb nog gezocht naar tomos regelaars maar wist niet welke twee draden je dan moet gebruiken. Toen kwam ik bovenstaande tegen op ebay voor hetzelfde geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan