Spontaan inhouden/stotteren cbr600f3

Morten

MF'er
18 mei 2013
118
0
Geleen
Beste forumlieden,

Na veel lezen op dit forum heb ik besloten me te registeren en mijn probleem te delen met de kenners.

Mijn CBR (pc31) heeft af en toe last van inhouden/stotteren... Ik heb net een dikke 100 kilometer gereden en er was geen vuiltje aan de lucht als het om te motor gaat, de laatste 3 kilometer begon ze echter weer te stotteren/inhouden.

Ik weet even niet waar ik het moet zoeken omdat het juist steeds spontaan komt, dan gaat het weer een ritje goed, dan weer niet. Het maakt volgens mij niet uit of de motor koud of warm is, ze doet het zowel bij koude en warme motor (of juist niet).

Gisteren heb ik de carburateurs schoongemaakt en de bobines nagekeken, maar het probleem blijft bestaan. Ook heb ik de "massa" punten nog eens schoongemaakt en opnieuw bevestigd.

Het probleem doet wat vermoeden alsof de tank bijna leeg is en ik moet overschakelen op de reserve.

Iemand suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Toevallig vandaag last van een beroerd lopende Alp. Na inspectie bleek een slangetje doorgescheurd die van een cilinder naar de benzinekraan loopt. Het kan soms heel simpel zijn, dus misschien een optie om daarna te kijken?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn PC31. Na een langere rit van een uur begon de motor in te houden toen ik rustig door de stad reed en bijna thuis was. Na het vervangen van de bougies nooit meer iets gemerkt!
 
Tank ontluchting gecheckt, werkt gewoon... Trekt ook geen vacuüm o.i.d.
Ik ga de bougies ook maar eens vervangen, dank voor de tip Rbruil, hopen dat dat ook mijn euvel is.

Zou fijn zijn als je gewoon iets aantreft als bijvoorbeeld een gescheurde slang, dan weet je tenminste waar het aan ligt i.p.v. blijven zoeken ;)
 
Heb je een brandstofpomp erop? In dat geval moet je even de contactpuntjes van de pomp goed nakijken.

Heb ik vanochtend de brandstofpomp even goed onder de loep genomen en schoongemaakt, in de dop van de pomp zat wel wat witte oxidatie, dus meteen de contactpuntjes een beetje opgeschuurd en schoongemaakt met contactspray.

Het membraan in de brandstof kraan zal ik morgen eens bekijken, bedankt voor de tip :)
 
Heb ik vanochtend de brandstofpomp even goed onder de loep genomen en schoongemaakt, in de dop van de pomp zat wel wat witte oxidatie, dus meteen de contactpuntjes een beetje opgeschuurd en schoongemaakt met contactspray.

Het membraan in de brandstof kraan zal ik morgen eens bekijken, bedankt voor de tip :)

Je moet even kijken of de contactpuntjes niet te ver weg zijn gebrand, opschuren kan even iets helpen maar is maar tijdelijk. Er zijn nieuwe contactpuntjes voor verkrijgbaar.
 
Slijtage op de contactpuntjes viel heel erg mee, het was vooral de oxidatie die wellicht problemen kon geven.

Om alle vaagheid te vergroten; het probleem is er nog steeds. Als ik echter de motor onder het rijden uitzet en meteen de sleutel weer omdraai zodat hij weer aanslaat is het probleem weg en kan ik relaxed verder cruisen.
Lijkt me een elektrisch probleem gezien dat het niet constant aanwezig is en door het uit- en aanzetten weer weg is?
 
Is bumpen toegestaan? Lol. Het "opnieuw starten en het is weg" (gewoon sleutel even omdraaien tijdens het rijden) probleem is blijft.
Als ik bijvoorbeeld al na 30 sec rijden de sleutel even omdraai verloopt de rest van de rit vlekkeloos...

Kan het iets te maken hebben met dat hij dan krachtiger benzine aanzuigt o.i.d.? Ik verdenk een beetje het membraan in de brandstof kraan van de tank.
 
Het probleem is nog altijd niet weg. Ik had afgelopen zomer een nieuwe kabelboom gekocht, dit omdat de andere kabelboom redelijk verknipt was door de vorige eigenaar. Kabelboom gewisseld en de problemen zijn erger dan voorheen!

Als ik de motor stationair laat lopen en ik geef gas, dan valt deze uit. Het lijkt erop dat hij verzuipt. Rijden in de 1 gaat, maar verloopt erg stotterend... rijden in de 2de of 3de versnelling is er niet bij, dan houdt hij dusdanig in dat hij uitvalt.

Hij krijgt voldoende brandstof en hij ontsteekt. De ignition coils nagemeten, deze werken ook naar behoren.

Ik heb in het WPH hoofdstuk 16 (Ignition) helemaal doorlopen, daar zitten geen problemen in.

De carburateurs gisteren uit elkaar gehaald en gecontroleerd... niets op aan te merken.
Ook de benzinepomp gecontroleerd, en deze spuit toch vrij krachtig en slaat ook gewoon aan.

Ik ben redelijk ten einde raad... Er zal wel iets heel simpels zijn wat ik vergeet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan