tapeind gebroken, wat nu? iemand tips?

paulus19d

Die hard MF'er
31 mrt 2010
359
0
Zevenhuizen (Zuid Holland)
Bij het demonteren van de uitlaat (vanaf het blok) heb ik drie tapeinden afgebroken.(zx10r 2004)

Ik heb nu drie afgebroken tapeinden uit m'n blok steken, steken nog 0,5 cm uit.

Heb het geprobeerd met verwarmen en een moordenaar, niet gelukt.
Heb het geprobeerd met zo'n Tell Sell apparaat de "grabber" was ook geen succes.

Is er misschien iemand die een GOUDEN tip heeft?

Anders word het uitboren maar dat gaat nooit 100% recht, dan moet er noggetapt worden, vind dan best weer spannend omdat dat ook niet altijd even goed gaat.

HELLUP!!!
 
Yep blijft lastig als het echt muurvast zit.. en moer oplassen is beste laatste optie idd... Maar vaak weet je van te voren wel waarvoor je moet oppassen.. nog goed voorbeeld haha... ontluchtingsnippels van je remklauwen!! Ook zo,n lekker ding haha...Eigenlijk overal waar de bout en waar ie in zit 2 verschillende metalen zijn kan je je borst nat maken. En kruipolie , kan je ook uren over lullen, ik gebruik altijd WD 40,, zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn, maar ik heb daarmee dingen los gekregen waar ik van versteld stond!


Inderdaad, het zijn eigenlijk altijd de zelfde boutjes/nippels die problemen geven, ik gebruik zowel WD40 als Imal en met beiden komt het los, het is maar net welke bus het dichtst in de buurt staat.
 
Heb daar al oeverloze discussies en meningen over gehad WD40. Toen ik als jochie van 16 als leerlingmonteur bij een Fiat garage begon hadden ze WD40. Ben nu 52 en gebruik het nog steeds. Leuke is bijna elke film of serie waar een werkplaats in voorkomt je wel een bus ziet staan haha... En maar blijven volhouden dat het rotzooi is.. Van de week nog een Jeep onder water die niet startte,, flink WD40 erop en ja hoor .. hij deed het,, mulitfunctioneel dat spul !
 
Oké , uiteindelijk zijn ze er allemaal uit.
In alle gaten zitten nu helicoils, dus monteren maar.....

NOT

Nu blijkt dat we met het uitboren van één van de tapeinden, net iets te ver hebben geboord.

In het koelwatersysteem, met het schoonblazen van de versgetapte gaten, spoot het koelwater uit één van de slangen.

Nu nog meer tips?
afdichten met tweecomponenten metal (bison)?
een berg hittebestendige locktite erin?

Hellup
 
Ik heb ervaring met het product uit de onderste link, kneedbaar metaal, dat spul is gruwelijk sterk en als je daar het gat onder het boutje mee opvult blijft het wel dicht, wel goed schoonmaken en het liefst een beetje opruwen zodat het spul goed hecht.
Loctite gaat tot 200 graden en aangezien je koelwater meestal onder de 100 blijft moet dat ook wel goed gaan.
 
Ik heb ervaring met het product uit de onderste link, kneedbaar metaal, dat spul is gruwelijk sterk en als je daar het gat onder het boutje mee opvult blijft het wel dicht, wel goed schoonmaken en het liefst een beetje opruwen zodat het spul goed hecht.
Loctite gaat tot 200 graden en aangezien je koelwater meestal onder de 100 blijft moet dat ook wel goed gaan.
Ik denk dat dat boutje wel wat heter word dan het koelwater.
Hij zit in het heetste gedeelte van de uitlaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan