Kleine acculader, 'grote' accu.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.004
8.190
Assen
..Klopt het dat een kleine brommer/motoracculader een 20Ah accu niet kan bijladen?

De hele nacht aan de lader gehad en accu is nog steeds leeg.. -O-
De lader zelf lijkt 't wel te doen, als ik beide polen op m'n tong leg voel ik 't duidelijk..
 
Maakt met die lage laadstroom echt niet uit. Je dynamo en spanningsregelaar weten ook niet wat voor accu er in je motorfiets zit.
Een dynamo+sr is geen lader.
In sommige motorfietsen gaat trouwens een gel-accu ook niet goed, vim laadspanning vanuit de SR.

Er zijn laders waar uitdrukkelijk op staat dat ze niet geschikt zijn voor gel-accu's.

Ik vraag het maar, aangezien TS vermoed dat er iets niet goed is :)
 
Een dynamo+sr is geen lader.
In sommige motorfietsen gaat trouwens een gel-accu ook niet goed, vim laadspanning vanuit de SR.

Er zijn laders waar uitdrukkelijk op staat dat ze niet geschikt zijn voor gel-accu's.

Ik vraag het maar, aangezien TS vermoed dat er iets niet goed is :)

Exact, dus de capaciteit is van belang. Met 0,8A hoef hij zich echt geen zorgen te maken.
 
Nou, ik ga de acculadert van m'n pa lenen.. die is uit een tijd dat er lang geen gelaccu's bestonden..
Toch raar dat deze accu zo snel leeg was en leeg bleef. Normaal herstellen gelaccus erg goed.
Wellicht is dit net een pech-geval geweest..ik heb der verkoper waarvan ik \m 2 mnd geleden heb gekocht, gemaild..
 
Echt waar? dan zal ik er 1 binnenkort scoren!

Plaatje gevonden:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan