particulier kopen

adriaan31

Rookie
4 feb 2014
3
0
een vriend van me wil morge een motor kopen particulier ik zei dat ie beter naar een zaak kon gaan
Wat zijn jullie meningen hier over
 
Mijn mening is dat uit die ene zin hier boven helemaal niks te halen is. Je hebt oplichters met zaken en oplichters van particulieren.

Neem iemand mee die wat van motoren weet, dat geldt zowel voor een zaak als particulier.
 
Ik heb mijn motor ook particulier gekocht. Een goede testrit maken en een kenner meenemen. Ik maakte een korte stop tijdens mijn testrit toen kwam er uit het niets een man aan met een auto. We raakten aan de praat en hij bleek monteur te zijn. Op zijn knieen om de motor heen en een aantal adviezen gegeven waardoor ik er nog een paar honderd euro af kon kletsen.
 
Gewoon een gloednieuwe kopen van de originele dealer.. dan weet je ckr dat het goed is.
is wel duur..
 
Eerst naar een zaak gaan en daar proefrijden en dan via internet eentje bestellen. Werkt met kleding ook prima. _O-
 
Vertrouw op je ballen ,
als er iets begint te kriebelen , wegwezen .

Anders gewoon goed kijken , hetzelfde wat je zou doen bij een motor-toko
 
je vriend heet bassie toch? Kijk maar uit voor pikkedieven maar misschien krijg je wel een slagroomtaart.
Drommels ...
 
Gewoon weten wat je doet, of iemand meenemen met verstand van zaken. Ik weet niet in welk prijssegment het zit, maar vooral bij de oudere motoren wordt vrijwel nergens naar gekeken. Wordt in de zaak gezet en nog even gepoetst.
 
Ik heb in december ook een gs500 particulier gekocht maar sanen met de verkoper de motor laten nakijken bij een plaatselijke motorzaak.
Koste me 2 tientjes en wist gelijk wat ik in handen had.

Het kan zo simpel zijn
 
Dat ligt er maar net aan wat je kwijt wil en hoe je technisch inzicht is.
Mijn technisch inzicht is bagger, als ik straks een ketting kan oliën heb ik het al goed gedaan zeg maar. Ik heb daarom bij een Suzuki dealer gekocht. Kan het alsnog niet goed zijn, maar je mag daar toch zeker verwachten dat je redelijk product mee krijgt.
 
Twee keer een motor (de CX500 en de R65) van een particulier gekocht. Allebei de verkopers kende ik al langer en wist wat voor onderhoud ze hadden gepleegd. Beide zijn geen miskoop geweest *O*
 
Ik koop persoonlijk liever particulier, liefst bij de eerste eigenaar die de motor ook echt kent.
Een motorzaak heeft voor mij geen meerwaarde, je betaald uiteindeljk toch voor de garantie en service.
 
Ik koop persoonlijk liever particulier, liefst bij de eerste eigenaar die de motor ook echt kent.
Een motorzaak heeft voor mij geen meerwaarde, je betaald uiteindeljk toch voor de garantie en service.

Voor veel mensen is dat dan ook de meerwaarde: De garantie en de service..
Als je die dan ook krijgt en de moeite waard vind, dan is het potentieel best interessant om bij een zaak te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan