Vraagje luchtfilters & demper afstelling ducati m600

Desmosil

Die hard MF'er
5 apr 2012
558
0
Groningen
Hallo,

Ik wil graag open dempers op mijn motorisch standaard monster zetten.
Hierbij lees ik vaak dat een k&N luchtfilter word gebruikt om meer lucht door te laten.
nu heb ik een paar vraagjes;

Moet ik de afstelling ook veranderen met de k&n filters + dempers? Of word de brandstof toevoer niet automatisch verhoogd door vacuum oid?

Als ik zo'n K&N filter koop, moet ik dan de DU-0900 en die in de airbox doen of soort conische kopen, zonder airbox?

En tot slot, het afstellen, kan ik dat zelf doen doormiddel van stel schroefjes op de carb's of toch langs een dynobank?

Alvast bedankt voor jullie hulp! :W
 
Wat betreft de filters , je kunt beide doen , het inlegfilter past zo natuurlijk
Of het ook echt wat brengt is afhankelijk van wat je met het deksel doet
Er zijn mensen die het weg laten en alleen een randje monteren om het filter op zijn plaats te houden
Dan moet je zorgen voor wat meer benzine
Je kunt ook grotere gaten maken in het deksel
Als je het deksel standaard houd zal de air/fuel verhouding niet veel veranderen
Ik heb zelf een paar losse filters en dat is ongeveer gelijk met de situatie met iets grotere gaten in het deksel wat betreft lucht hoeveelheid

p427321001-4.jpg


Bij mij is het een injectie 900

Heb het meer voor de looks gedaan , hou niet van plastic
Nu moet je je er niet teveel van voorstellen wat je er mee wint , is een beetje trekken aan een dood paard wat betreft tunen van een 600 monster , het kost al gauw veel geld en brengt weinig
 
Wat betreft de filters , je kunt beide doen , het inlegfilter past zo natuurlijk
Of het ook echt wat brengt is afhankelijk van wat je met het deksel doet
Er zijn mensen die het weg laten en alleen een randje monteren om het filter op zijn plaats te houden
Dan moet je zorgen voor wat meer benzine
Je kunt ook grotere gaten maken in het deksel
Als je het deksel standaard houd zal de air/fuel verhouding niet veel veranderen
Ik heb zelf een paar losse filters en dat is ongeveer gelijk met de situatie met iets grotere gaten in het deksel wat betreft lucht hoeveelheid

Bedankt Superduc!

Wat betreft tunen, meer peekaas was niet de bedoeling, voornamelijk een grotere brul :9~
Opzich wil ik die doos er ook wel af hebben, het plastic lijkt niet meer mooi na de jaren. Waar heb jij je filters vandaan? En passen die op een 600?
 
Terug
Bovenaan Onderaan