Plaatje remklauw

arjana1989

MF'er
29 dec 2012
80
1
Moet die plaatje klemvast zitten aan de klauw?
full
 
Ik verbaas me er soms over wat mensen zich op de hals halen, terwijl ze er echt 0 verstand van hebben |(
Als je wil sleutelen dien je toch echt wel een beetje basis technisch inzicht te hebben, daarover beschik jij echt totaal niet (als ik zo zie wat voor topics je geopend hebt)
Kerel doe jezelf een lol en zoek een andere hobby, laat op z'n minst het onderhoud van je motor over aan iemand die er wel verstand van heeft!
 
Laatst bewerkt:
Verf zat er al. Klauw gedemonteerd, keerringen/ hoezen eruit. Op de foto was het zaakje nog nat.

Compleet schoongemaakt met remreiniger, echt compleet. Afgespoeld met water. nieuwe ringen erin met wat remvet evenals wat remvet op de zuigers en ze er weer net zo indoen. Klaar.(zuigers al laten checken, was goed)

plaatje vast, remblokken erin, wat kopervet achterop de remblokken en op de glijpennen en het spul weer inelkaar.

Alles is tevens goed schoon.


Maar nou vertrouw ik het zelf ook niet meer :P breng hem zsm naar motorzaak dichtbij om het verder klaar te maken.

Motorrijden is één van de mooiste dingen in mijn leven, maar het onderhoud laten we in het vervolg maar doen

In ieder geval bedankt voor de reacties.
 
Mwja, volgens mij was je aardig goed bezig. Je snapt dat er geen lucht in je vloeistof mag zitten, ontluchten heb je ook in de gaten (kan lastig zijn weet ik uit ervaring). Je werkt schoon, met hydrauliek is dat wel belangrijk, heb wel eens anders gezien. Als alles vast zit en werkt kan er niet veel meer fout gaan.

Ja, remmen zijn belangrijk en nee het is niet moeilijk.
 
Verf zat er al. Klauw gedemonteerd, keerringen/ hoezen eruit. Op de foto was het zaakje nog nat.

Compleet schoongemaakt met remreiniger, echt compleet. Afgespoeld met water. nieuwe ringen erin met wat remvet evenals wat remvet op de zuigers en ze er weer net zo indoen. Klaar.(zuigers al laten checken, was goed)

plaatje vast, remblokken erin, wat kopervet achterop de remblokken en op de glijpennen en het spul weer inelkaar.

Alles is tevens goed schoon.


Maar nou vertrouw ik het zelf ook niet meer :P breng hem zsm naar motorzaak dichtbij om het verder klaar te maken.

Motorrijden is één van de mooiste dingen in mijn leven, maar het onderhoud laten we in het vervolg maar doen

In ieder geval bedankt voor de reacties.


Mwah als ik dan weer dit lees denk ik weer je doet weer goed werk.
Maar je remmen zijn echt totaal niet vergevingsgezind en ''niet perfect'' is vaak Russisch roulette spelen met je leven.
Als ze weigeren in geval van nood ben je klaar.

Kijk iedereen moet het een keer leren natuurlijk,en als je wil dan is dat altijd positief maar in geval je nog vragen hebt over de basis dan moet je het boeltje echt laten checken door iemand met know how voor je er de weg mee op gaat.

Heb je het een paar keer gedaan en laten controleren en blijkt dat je het snapt en goed doet dan kun je lekker zelf sleutelen.

Maar je remmen redden je leven,geen millimeter risico mee nemen.

Succes gr kevin
 
Als je niet doorhebt hoe een banjobout verbinding maakt met een remleiding???

Als je suggereert dat je remvloeistof van de klauw naar boven kunt pompen met je remhendel?

Neem me niet kwalijk, maar misschien moet je eerst eens over je vragen nadenken voor je ze stelt.

Basic vragen bij remmen zijn :
wat gebeurt er als ik de remhendel in knijp? en waarom?
waarom zit er eigenlijk vloeistof in?
waarom hoef je je hendel niet verder in te knijpen als je blokken half versleten zijn?

Pluspuntje is dat de buitenkant van je klauw er weer netjes uit ziet. (maar als je je banjobout maar handvast aandraait is dat ook gauw weer over).
 
Ok, bijkomende vraag:

Alles is nu geinstalleerd (leidingen/ klauw).

Nu zit er dus nergens remvloeistof. Doe ik nu dan in het reservoir remvloeistof en van onderen ook middels slangetje in colafles oid. Dan met remhendel pompen?

Of niks in het reservoir toen en alleen vanaf onder en dan met de remhendel pompen, of werkt dat niet??
full



mn ontluchting-set was kapot toen maar ff zo gedaan (natuurlijk is de set weer gerepareerd ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan