GPX600R slaat af na warm draaien....?

MSW

Motor-Service-Weert, betaalbaar motoronderhoud
6 aug 2011
930
262
Weert
Beste medesleutelaars,

eindelijk heb ik mijn kawasaki GPX 600R uit 1991 weer tot 'leven gewekt'. Na 10 jaar in iemand zijn garage doorgebracht te hebben heb ik hem opgehaald en na enig sleutelwerk weer aan de praat gekregen.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Nieuwe accu
- bougies vervangen
- luchtfilter vervangen
- olie + oliefilter vervangen
- tank ontroest en behandeld met tankcure
- Remmen gereviseerd + nieuwe remblokken + remolie
- Carburateurs gesynchroniseerd
- 2e hands CDI erin gezet, de vorige was 'overleden', geen vonk op alle 4 de bougies
- Banden staan nog op de planning om te vervangen (op zich geen droogtescheuren oid te zien maar bandjes van 10 jaar.....?

Carburateurs heb ik niet ultrasoon schoongemaakt, (aangezien hij lekker loopt bij koude start, pakt gas goed op, choke doet het uitstekend, etc. heb ik niet het 'gevoel' dat dit het probleem is. Stationair loopt ie prima.

Als de motor zo'n 5 minuten heeft gedraaid, dan begint hij te stotteren en slaat ie af. Hierna krijg ik hem ook niet meer gestart (zonder choke , met choke, vol gas maakt allemaal niks uit). Pas als de motor weer is afgekoeld kan ik hem weer als vanouds starten. Ook tankdop opengelaten, helaas ook niet de boosdoener (tankontluchting is dus OK).

Wat kan ik nog meten om achter de oorzaak van het probleem te komen? Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Heb je je een beetje vermaakt in die garage? :+
full
 
Gisteren gecheckt of het probleem in de benzinekraan ligt of toch in de carburateurs. Helaas (voor mij) toch een carburateurprobleem. (zo'n fijn karwei bij een 4-cilinder...). Carburateurs zijn ultrasoon schoongemaakt en zitten weer in elkaar. Vanmiddag weer op de motor zetten en afstellen.

Wordt vervolgd.
 
Enne... warm draaien is in principe niet goed voor een motor hé? Snap dat je dat nu bij onderhoud een paar keer doet maar geen gewoonte van maken. Starten en gewoon normaal wegrijden.

Is het overigens niet de tankdop die geen lucht meer doorlaat en dus de tankvacuum zuigt waardoor er geen benzine meer bij de carbs komt?

Succes iig!
 
Laatst bewerkt:
@Roy R, vacuüm benzinedop ook al (dubbel) gecheckt, toch bedankt voor de tip. Vanmiddag pas weer tijd om de carburateurs terug te plaatsen...
 
@Roy R, vacuüm benzinedop ook al (dubbel) gecheckt, toch bedankt voor de tip. Vanmiddag pas weer tijd om de carburateurs terug te plaatsen...
 
Gisteren gecheckt of het probleem in de benzinekraan ligt of toch in de carburateurs. Helaas (voor mij) toch een carburateurprobleem. (zo'n fijn karwei bij een 4-cilinder...). Carburateurs zijn ultrasoon schoongemaakt en zitten weer in elkaar. Vanmiddag weer op de motor zetten en afstellen.

Wordt vervolgd.
 
Carburateurs zitten er weer op. Begin er handigheid in te krijgen... ! Motor loopt weer prima, proefrit gemaakt en hij slaat niet meer af. Wel loopt ie moeilijk onder de 1500 toeren, verwacht dat dit ligt aan afstellen v.d. luchtschroef. Heb alleen (nog) geen haakse schroevendraaier.

Iedereen bedankt voor de sleuteltips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan