titanium lasser regio waalwijk?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JVerdijk

MF veteraan
14 nov 2011
5.203
112
Noord Brabant
beste mense,

ik ben opzoek naar iemand die titanium kan lassen.
het betreft een buis van 52mm doorsnee die ik rondom wil laten aflassen.
'k heb al eerder dit laten lassen maar die man kan helaas net werk afleveren IVM niet de juiste gereedschappen voor dit materiaal. het zit aan elkaar vast maar daar heb je het dan ook mee gehad.

28m1bhx.jpg
 
Motor-forum lekker simmen op andermans spullen en dan beweren dat we allemaal liefhebbers zijn :)

Degene die het hardst mauwen kopen een standaard motor en brengen hem bij elk ritseltje naar de dealer omdat ze bang zijn dat ie explodeert.

Lekker mee rondscheuren zo Joost ! Gelukkig rijd de politie bij ons nog op varkens dus zoveel gezeur zal je er niet mee krijgen denk :)
 
Even in het midden gelaten of de las en de stukjes pijp mooi zijn of niet, als je langer dan een uur met deze uitlaat rijdt, hangt je rechter trommelvlies op je knieen en zit die andere tegen je hersens te bonken.

ik heb een leovince gp op een z750 gehad(en die dempt nog wel wat), waar de db-killer van verloren was en nog een uur moest rijden voordat ik thuis was. niet fijn |(
Het eerste kwartier ging wel, maar daarna kreeg ik gewoon stekende pijn in mijn rechter oor en knallende koppijn.
Let wel, dat was met aangemeten otoplatieken in.

ga gewoon voor korte pijpjes met demping (laser gp?), deze pijpjes zijn toch alleen leuk om de buren mee te pesten of een db contest mee te winnen. en zeg nou zelf, alleen een holle pijp klink toch ook niet lekker, alleen in de hogere toeren.
 
Motor-forum lekker simmen op andermans spullen en dan beweren dat we allemaal liefhebbers zijn :)

Degene die het hardst mauwen kopen een standaard motor en brengen hem bij elk ritseltje naar de dealer omdat ze bang zijn dat ie explodeert.

Lekker mee rondscheuren zo Joost ! Gelukkig rijd de politie bij ons nog op varkens dus zoveel gezeur zal je er niet mee krijgen denk :)

Dit heeft niks met zeiken op andermans spullen te maken, TS heeft een topic geopend omdat hij op zoek was naar iemand die titanium kon lassen omdat iemand anders geen net werk af kon leveren.

Vervolgens is er iemand die veel kennis van zaken heeft en zijn uitlaat wil lassen maar TS gaat daar niet op in omdat dat waarschijnlijk te ver weg is of te duur is.

Vervolgens vindt TS iemand die het kan lassen want diegene gaat titanium lasapparatuur aanschaffen.

Vervolgens is het gelast en plaatst TS foto's van de gemonteerde uitlaat, en geen detailfoto's van de lasjes. (En dat was nou net hetgene waar heel het topic over ging)
Na enig aandringen komen er alsnog foto's van de lasjes en het resultaat is op zijn zachtst gezegd bedroevend.

Als daar dan commentaar op gegeven wordt, Wordt er ineens geroepen dat het niet uitmaakt omdat de uitlaat dicht zit :? Een beetje krom als je het mij vraagt aangezien TS op zoek was naar iemand die de uitlaat NETJES kon lassen.

Als het uiterlijk er toch niet toe doet maakt het ook niet uit als je een keer een schuiver maakt en de kuipen beschadigen, De motor rijdt immers nog en de kuipen beschermen de rest nog wat er achter de kuipen zit :W

En voor wat betreft het "afzeiken" :

Ik heb alleen gezegd dat ik niet tevreden zou zijn met dit laswerk, Juist omdat het ook nog eens zichtwerk is.

Als ik zo nodig TS af zou willen zeiken zou ik wel roepen dat ik zijn motor niet mooi vindt en het model uitlaat ook niet, Maar dat is totaal niet relevant want het ging om het laswerk.
 
De kern van het verhaal is dat hij zun uitlaat gelast wilde hebben zodat deze dicht zou zijn en vast zou zitten.

De kennis en tips van Lasklus zijn buitengewoon goed zonder twijfel. Ik kan het weten, weet niet hoeveel geld lasklus ervoor vraagt maar als hij uitgaat van een basis uurloon van een goede lasser + verbruiksmaterialen kan ik me voorstellen dat dit voor een klusje als dit wat hoog oploopt. Zeker niet onterecht want ik weet wat het allemaal kost.

De conclusie is dat TS zijn uitlaat gelast heeft gehad voor een voor hem acceptabel bedrag en hij heeft totaal geen boodschap aan mensen die de stand van de dempers of het DB niveau bekritiseren

Het is donders interessant om het over lassen te hebben en de kwaliteit en eisen eraan. Het jammere is alleen dat zoveel mensem denken dat het uiterlijk van de las gelijk staat aan de juiste inbranding en alle andere factoren van een las.

lasklus postte ook een reparatie las, deze was op het oog niet erg mooi van uiterlijk maar zonder twijfel was dit een goede las. Wellicht beter dan een zelfde las met een mooi lasbeeld :)
 
Motor-forum lekker simmen op andermans spullen en dan beweren dat we allemaal liefhebbers zijn :)

Degene die het hardst mauwen kopen een standaard motor en brengen hem bij elk ritseltje naar de dealer omdat ze bang zijn dat ie explodeert.

Lekker mee rondscheuren zo Joost ! Gelukkig rijd de politie bij ons nog op varkens dus zoveel gezeur zal je er niet mee krijgen denk :)

Klopt, hier rijd de burgemeester nog met paard en wagen. En de kroeg heeft nog van die klapdeurtjes
 
De kern van het verhaal is dat hij zun uitlaat gelast wilde hebben zodat deze dicht zou zijn en vast zou zitten.

De kennis en tips van Lasklus zijn buitengewoon goed zonder twijfel. Ik kan het weten, weet niet hoeveel geld lasklus ervoor vraagt maar als hij uitgaat van een basis uurloon van een goede lasser + verbruiksmaterialen kan ik me voorstellen dat dit voor een klusje als dit wat hoog oploopt. Zeker niet onterecht want ik weet wat het allemaal kost.

Misschien heb je eroverheen gelezen maar lasklus heeft hier zelf gereageerd en verteld dat hij de uitlaat wilde lassen tegen de vergoeding van de materiaalkosten.

TS vondt de afstand schijnbaar te ver om de uitlaat fatsoenlijk te laten lassen ;)

De conclusie is dat TS zijn uitlaat gelast heeft gehad voor een voor hem acceptabel bedrag en hij heeft totaal geen boodschap aan mensen die de stand van de dempers of het DB niveau bekritiseren

Klopt, Het uiterlijk van de demper en of dat deze dempt heeft verder weinig met de discussie te maken.

Het is donders interessant om het over lassen te hebben en de kwaliteit en eisen eraan. Het jammere is alleen dat zoveel mensen denken dat het uiterlijk van de las gelijk staat aan de juiste inbranding en alle andere factoren van een las.

lasklus postte ook een reparatie las, deze was op het oog niet erg mooi van uiterlijk maar zonder twijfel was dit een goede las. Wellicht beter dan een zelfde las met een mooi lasbeeld :)

Ik zeg niet dat een op het uiterlijk goede las ook daadwerkelijk goed is, Echter wil het oog ook wat en zeker met een klusje als dit had dat met de juiste spullen en materialen prima gekund.

Verder is die "lelijke" las van lasklus niet te vergelijken met de lassen op de uitlaat van TS, Daar zijn namelijk allerlei verkleuringen te zien en dat is bij de lassen van lasklus wel anders...
 
Misschien heb je eroverheen gelezen maar lasklus heeft hier zelf gereageerd en verteld dat hij de uitlaat wilde lassen tegen de vergoeding van de materiaalkosten.

TS vondt de afstand schijnbaar te ver om de uitlaat fatsoenlijk te laten lassen ;)

klopt helemaal, maar zoals je in de topic naam ziet staat er regio waalwijk. de locatie waar lasklus zich bevind valt niet echt onder die regio.
 
De kern van het verhaal is dat hij zun uitlaat gelast wilde hebben zodat deze dicht zou zijn en vast zou zitten.

De conclusie is dat TS zijn uitlaat gelast heeft gehad voor een voor hem acceptabel bedrag en hij heeft totaal geen boodschap aan mensen die de stand van de dempers of het DB niveau bekritiseren

Waarom laat je dan een voor en na foto zien, en als het gelast is, alleen een foto van een afstandje en na aandringen een foto van dichtbij '(??

Als hij totaal geen boodschap heeft aan de stand van de demper en/of db niveau, waarom zet je het dan met een plaatje op mf? en niet alleen een oproep?...
juist, om reacties te krijgen. Of je het nu met alle reacties eens bent is een 2e.
 
Tja, je heb toch een motor om lekker mee te toeren?
Wat is tegenwoordig 80 km?

Maargoed, alles is wel gezegd denk ik, laten we dit topic maar langzaam gaan afsluiten niet? Ts zocht een titanium lasser, heeft die gevonden en is tevreden.

Eind goed al goed... ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan