Kickstart only accu

BillyJane

Rookie
17 feb 2014
2
0
Coevorden
Hoi allen,

Ik heb weinig tot geen verstand van electra dus hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben op het moment mijn Yamaha xs650 volledig aan het verbouwen en wil hem alleen laten starten doormiddel van kickstart dus geen elektrische start. Motor is gereviseerd en getuned waardoor de startmotor hem niet meer rond krijgt.

Nu wil ik hem voorzien van een kleine accu aangezien alleen de verlichting en een klein dashboardje voorzien moeten worden van stroom. Ik ben van plan deze in het kontje of onder het zadel te verwerken.

Wat ik in gedachten had is één van deze 2:
Cellpower CP 0.8 - 12
Cellpower CP 0.8 - 12 bij Intercel
Cellpower CP 1.2 - 12
Cellpower CP 1.2 - 12 bij Intercel

Zou dit voldoende zijn? En moet ik nog regelaars en dergelijke veranderen?

Als er nog verdere vragen zijn hoor ik deze graag.

Alvast bedankt
 
Ik had 2 jaar geleden de zelfde vraag. Ik ga er even vanuit dat je de orinele ontsteking hebt.Deze accus zijn daarvoor te licht. De stock ecu is erg gevoelig voor te lage spanningen en heeft minimaal 12v nodig. uit me hoofd heb ik een 6 of 8 amp accu. Deze is redelijk klein en goed weg te werken. Werkt bij mij al 2 jaar perfect!
 
Bezoek eens een motorzaak.

Wat een toegevoegde waarde. Dit is toch een forum?


Ik heb deze in mijn XS750 zitten:

Accu's online bestellen bij Batteries Direct

Is 2.6 ampere. Is meer dan voldoende, daarvoor had ik een nog kleinere van 0.8 ampere (die van jou link) maar die trok te snel leeg omdat ik een digitaal dashboard heb en dan start de motor niet meer.


Ok super, dank je wel. Heb je verder nog andere regelelaren aangesloten of dergelijke? Of is alles hetzelfde verder? Je hebt ook elektronische ontsteking?
 
Terug
Bovenaan Onderaan