Yamaha 535 loopt maar op 1cillinder

mourien

Rookie
15 feb 2014
5
0
dirkshorn
Zoals de titel het al zeg mijn Yamaha 535 loopt maar op 1 cilinder. De voorste cilinder doet niet mee. Wordt niet warm en ook de uitlaat blijft koud. Motor mist dus vermogen.

Wat we al geprobeerd hebben:
Nieuwe accu
nieuwe bougies: Deze vonkt wanneer je hem boven op de cilinder legt. Kleur mooi blauw.
bobine : bedrading na gelopen en door gemeten
carburateur : rubber membraan verwissel. Probleem blijft bij de voorste cilinder.

Starten van de motor op alleen voorste cilinder. Bougie uit de achterste gehaald. Met heel veel chock staat de motor wel aan en wordt dan ook warm. De achterste daarin tegen start zonder chock

Het lijkt of de voorste cilinder te kort brandstof krijgt en de achterste te veel. Hoeveel met veel gas gaat de voorste niet mee gaat draaien.

Graag jullie advies
 
De motor heeft zeker 1000 km goed gereden. Vandaag de carburateur schoon gemaakt. Wat kleine dingen gevonden. Membraam liep aan een kant wat zwaarder dan aan de andere kant. 2 rubberen dopjes zaten niet helemaal in de kanalen. Een klein beetje groene aanslag op de koperen schroef bij de sproeier. Rubbers tussen cilinder en carb zien er goed uit.

Motor gestart en liep direct op 2 cilinders. Alleen dat deed het donderdag ook en daarna weer niet. Ik had liever iets gevonden.... ;(

Ik heb de motor erg hard nodig als ik volgende week exame wil doen.. :]

Kan iemand mij vertellen waar ik het lucht filter kan vinden?? Onder de tank??
 
"die koperen schroef" IS de hoofdsproeier.
Als daar al groene aanslag op zit.

HOE heb je de carbs schoongemaakt? Alles in een ultrasoonbad is niet altijd noodzakelijk maar maakt wel goed schoon.

Carbs van binnen inspuiten met carbcleaner of enginecleaner, liefst helemaal uitelkaar voor je op de werkbank.

Beroerd lopen of niet lopen is toch echt vaak te danken aan de carbs, is echter een klus waar velen tegenop zien.
 
Het bocht wat je tegenwoordig tankt mag eigenlijk geen benzine meer heten, dat is het begin van alle ellende...

Er bestaan van die flacons 'Motor Flush' van Forté (elke motorzaak heeft ze wel) die je in de tank kan gooien, maar jij hebt blijkbaar meer nodig.
Het best is de carburateur geheel demonteren, maar als je de aansluiting voor het luchtfilter ervan afhaalt (en dat is bij een V-twin leuk werk..) dan zou je met een spuitbusje remmenreiniger de luchtsproeiers etc kunnen schoonspuiten.
Demonteer in ieder geval de vlotterbak en maak de sproeiers schoon.
Als je de vlotter kunt demonteren kun je de vlotternaald en vlotternaaldzitting meestal ook wel losnemen; daarachter zit een heel klein benzinefiltertje.
Mogelijk zit deze potdicht.
Dus dit eerst alles demonteren voordat je met een spuitbusje aan de gang gaat.
Daarna zéker zo'n flacon in de tank doen; baat het niet dan schaadt het niet.

uurtje of twee werk schat ik..succes!
 
Laatst bewerkt:
Je weet wel de carburateurs schoon te maken, maar je luchtfilter weet je niet te vinden?

Wat klopt hier niet... Hmm

Grappig...

Cabrateur is niet lastig te vinden en te beredeneren. Dit zit ook allemaal in het zicht. De luchtinlaat zit bovenop en is daarna niet meer te volgen omdat het onder de ""tank"" zit. Bobine was ook een zoek plaatje. Deze zitten bij de yamaha 353 helemaal voor onder een kunstofkapje onder het stuur.

Veel makkelijker wanneer iemand me kan vertellen hoe je deze het makkelijkste kunt benaderen.

HOE heb je de carbs schoongemaakt?
Liefst helemaal uitelkaar voor je op de werkbank.

.

Inderdaad de carb helemaal verwijderd en helemaal uit elkaar gehaald. Vlotterkamers waren schoon . Net als de vlotter en de vlotternaald en vlotternaaldzitting en Benzinefiltertje.

Mijn partner heeft net op de motor gereden en hij trekt nu wel als een gek. Heeft hij altijd wel gedaan maar nu nog meer. Wel heeft hij soms nog enige na verbranding. Niet echt back fire maar lijkt er op.
 
Het bocht wat je tegenwoordig tankt mag eigenlijk geen benzine meer heten, dat is het begin van alle ellende...

Er bestaan van die flacons 'Motor Flush' van Forté (elke motorzaak heeft ze wel)


...uurtje of twee werk schat ik..succes!

Bedankt voor je reactie. Kun je me uitleggen wat Motor Flush doet? Carb was werk van 14 tot 17. Maar wel erg interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan