Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Ik moet zeggen dat ik veel onderdelen voorbij zie komen...
ebay(com,uk,de), marktplaats, aprilia-riders, apriliaforum.com en ridersite.ws.

Wordt er ook niet vrolijk van, krijg je alleen maar koop zin van en dan is de portomonnee toch een probleem ;)
 
Laatst bewerkt:
Een aftermarket ruitje (bubbles en allerlei kleurtjes) is de koop bij MDI (MDI-online). Die leveren het merk Puig dacht ik.

Houd er rekening mee dat de luchtstroom er niet beter van wordt. Mijn ervaring is dat je juist meer turbulentie krijgt rond je hoofd.
 
Heb ff gekeken maar vind zon donker ruitje erg stoer. Maar dat is iets voor later. Heb zojuist ontdekt dat ik echt toe ben aan een nieuwe helm. En dat gaat ff voor. -O-
 
Ja natuurlijk ga ik ook naar de beurs!!!! En pssst....., heb ook geen SBK stuur, gewoon de standaard en bevalt me prima..
Op de beurs eens kijken of ik leuke led knippers kan vinden...?
 
En dit is mijn black beauty.....
full


Helemaal orrigineel nog..., behalve stickers, die heeft de vorige eigenaar er af gehaald.
Oh ja, wel een K&N luchtfilter
 
Laatst bewerkt:
Hij verdiend nog wel een andere uitlaat !
Dat is zoooow lekker :Y

Ja, heb nog een set mat-zwarte merkloze open uitlaatset erbij, maar die maken echt heeeel veel herrie.
Van de zomer eerst maar eens een bellypan en led knippers, dan later op zoek naar een gebruikt setje bos of leo's....., nieuw vind ik het nogal prijzig 💰
 
Idd de knippers en de aangepast E-prom vergeten. Ben ook zo onder de indruk van de looks van dat ding. Kan niet wachten tot de pekel weg is. En toch nog meer falco's zonder sbk stuur. Zag je niet staan in de openingspost. En idd bij nader inzien denk dat ik maar ff wacht met aanpassen van de standaard om rsv kijken of het me echt gaat irriteren. Hij moet eerst een beurtje en nieuwe banden hebben.

Ben trouwens benieuwd wat een beurtje gaat kosten. Denk dat ik er qau banden maar super corsa's onder gooi die al een rondje circuit hebben gehad. Heeft een maatje van me ook en bevalt hem erg goed. Of zou een ander setje beter zijn? Pff als je niet rijd heb je veel om over na te denken

Een beurtje...., schrik niet.. Een 15000 km beurt is al gauw €700,- (roke) moeten er geen hele gekke dingen zijn... Als je handig bent is het meest zelf te doen, alleen kleppen voelen (stellen is vaak niet nodig) is nog wel een karwei...
Mocht je de kleppendeksel er af halen..., vervang dan wel de pakking!! Had ik niet gedaan.., maar na een hele olie natte onderkant toch maar wel 🔧🔩🔨
 
bellypan´s : http://www.motopike.com/index.php?route=product/product&path=134&product_id=549

die van mij maken ook een BAK herrie, maar eerlijk gezegd...vind ik dat heel fijn ;)

Op ebay zie je soms ook eea voorbij komen aan dempers btw.

Voor de bellypan heb ik al contact gehad met skidmarxx, gaat lukken. Tnx
Zag idd laatst op marktplaats een set Leo voor de falco voor niet te veel €.
Maar heb nog wat andere puntjes te doen en dan komt er zeker een ander setje.
 
En dit is mijn black beauty.....[afbeelding]

Helemaal orrigineel nog..., behalve stickers, die heeft de vorige eigenaar er af gehaald.
Oh ja, wel een K&N luchtfilter

Ik heb je zwarte Falco in de OP erbij gezet. Ik kan alleen de afbeelding niet weergeven ivm een verborgen link.
 
Een beurtje...., schrik niet.. Een 15000 km beurt is al gauw €700,- (roke) moeten er geen hele gekke dingen zijn... Als je handig bent is het meest zelf te doen, alleen kleppen voelen (stellen is vaak niet nodig) is nog wel een karwei...
Mocht je de kleppendeksel er af halen..., vervang dan wel de pakking!! Had ik niet gedaan.., maar na een hele olie natte onderkant toch maar wel 🔧🔩🔨


Wow zeg das best veel geld. Wat doen ze dan allemaal? Wou eigenlijk alleen ff de vloeistoffen laten verversen.
 
Wow zeg das best veel geld. Wat doen ze dan allemaal? Wou eigenlijk alleen ff de vloeistoffen laten verversen.

Alleen vloeistoffen verversen zal niet zoveel zijn, maar is ook prima zelf te doen, Er is digitaal een uitgebreid handboek te vinden (wel flink bestand met 300 pagina's 135 mb), waar alles uitgebreid staat.
Ze zijn met name veel tijd kwijt aan uren voor het kleppen stellen. Tank moet eraf en met een V60 stand van de cilinders...., kun je niet zo makkelijk bij.

http://www.martinpoll.dk/div_april.htm (martinpoll.dk/Workshop manual/Aprilia SL1000 Falco)

Hier is de workshop manual te vinden..
 
Alleen vloeistoffen verversen zal niet zoveel zijn, maar is ook prima zelf te doen, Er is digitaal een uitgebreid handboek te vinden (wel flink bestand met 300 pagina's 135 mb), waar alles uitgebreid staat.
Ze zijn met name veel tijd kwijt aan uren voor het kleppen stellen. Tank moet eraf en met een V60 stand van de cilinders...., kun je niet zo makkelijk bij.

http://www.martinpoll.dk/div_april.htm (martinpoll.dk/Workshop manual/Aprilia SL1000 Falco)

Hier is de workshop manual te vinden..
En de owners manual korte variant..
 
Zit net ff te lezen in de maniak. Maar Lees iets over 25mm kettingspeling. Hoe meten ze dat. Ik kom er niet helemaal achter.
 
Ooit heb je een rijbewijs gehaald....,
Beste te meten met 2 man.
1 erop zitten en dan op de plek waar ketting meest hangt speling meten.
Vind 2,5 cm wel veel... Normaal volgens mij 1,5
Maar als het in de boeken staat...😄

Mocht je tijd over hebben, kijk eens naar je wiellagers...
Velen pakken een hoge drukspuit om schoon te maken, maar vinden de lagers niet zo lekker.
Voor een paar euro heb je nieuwe (skf lagers).
 
Ooit heb je een rijbewijs gehaald....,
Beste te meten met 2 man.
1 erop zitten en dan op de plek waar ketting meest hangt speling meten.
Vind 2,5 cm wel veel... Normaal volgens mij 1,5
Maar als het in de boeken staat...😄

Mocht je tijd over hebben, kijk eens naar je wiellagers...
Velen pakken een hoge drukspuit om schoon te maken, maar vinden de lagers niet zo lekker.
Voor een paar euro heb je nieuwe (skf lagers).

dat ligt er maar net aan hoe het omschreven staat..

originele sticker op de achterbrug van de falco was het ketting spannen gewoon op de zijstandaard. Ik heb de falco ondertussen al niet meer maar misschien heeft iemand anders hier nog wel de sticker op de achterbrug zitten :)
 
Precies. Kettingspeling gewoon onbeladen meten, op zijstandaard of paddockstand. Dan moet 'ie ongeveer 25 mm zijn. Met een lineaaltje meten halverwege je voor en achtertandwiel (dus daar waar die de meeste uitslag heeft) en af en toe je wiel draaien zodat je de plek vind met de grootste en kleinste uitslag. Die moeten in de buurt van die 25 mm liggen. Is er een groot verschil tussen die twee wordt het misschien eens tijd voor een nieuwe ketting.
 
Goedemorgen Falco rijders, ik ga misschien een Falco kopen binnenkort maar deze heeft geen passagiers-zit erbij. Weet iemand waar deze voor een schappelijke prijs te krijgen is?
Alvast bedankt voor de reacties!
 
Volgens mij ben ik hem ergens tegengekomwn voor rond de 8 tientjes volgens mij op eBay. Maar is je mede pasagier erg acrobatisch dan? Want mijn meisje kan haar benen er niet op kwijt (1m87)
 
Ja is het zo erg opvouwen? Maar het is meer dat ik toch af en toe iemand stukje mee zou willen nemen. Mijn vriendin is wel ietsje kleiner dan dat, en anders moet ze maar even opgevouwen zitten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan