Verlagen/aanpassen Duo steps

RichieRich

MF veteraan
8 mrt 2006
1.360
128
Haarlem
Wie heeft raad :+

Ik rijd een shiver uit 2008 en mijn vriendin rijd graag mee achterop. Opzich gaat dit heel goed en is de zit te doen. Alleen zitten we te kijken om dit jaar wat langer dan een weekend met de motor weg te gaan, en vandaar dat ik is aan het zoeken ben geweest naar mogelijke opties om haar been ruimte en zithouding nog iets te vergemakkelijken. Ik ben wat oude posts tegen gekomen van aangepaste steps, maar de weblinks werkte daar niet meer van.

Wat ik zoek is een nette manier om mijn duo steps iets te verlagen, bv met 3 cm oid.
Wie heeft tips waar ik zoiets kan vinden ?

Ben zelf geen handige metaal arbeider en heb er ook niet de tools voor -O-
 
Ik heb een Bandit 650, en daarbij tevens de duo-steps omlaag gezet. Heb 2 aluminium houders laten frezen, ziet er goed uit en levert een comfortabele zitpositie voor vriendinlief op.

bikepics-2584127-full.jpg


De steps zijn ongeveer 3 [cm] verticaal naar beneden gekomen, 5 [cm] horizontaal naar voren en 2 [cm] naar buiten.

Ik zie dat een Shiver de voetsteunen aan schetsplaten heeft zitten, welke vanaf de positie van de voetsteunen van de berijder komen. Andere constructie dus, en moeilijker om aan te passen.

Wat sowieso een ding is om rekening mee te houden is dat bij verlaging van de steunen je redelijk snel met elkaars voeten in de knoop komt. Zeker als je gewend bent (in bochten) je voeten hoger op de steps te zetten.

Succes!
 
Ik ga het proberen. Als het niet werkt dan ben ik 45 euro armer.
Deze stepjes die ik nu besteld heb zijn te verstellen in 360 graden. Ze zijn 2,5 cm lager.

Ben benieuwd, zal wel een foto plaatsen als ze erop zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan