11KW 125cc opvoeren

jimowns

Rookie
16 feb 2014
3
0
kapellen
Beste forum leden,

Een paar maanden geleden heb ik mij een 4 takt aangeschaft met een cilinderinhoud van 125cc, van het merk Generic.
Deze heeft een topsnelheid van maximum 90km/h.
En op papier staat dat die 110km/h kan halen.

Nu wil ik deze opvoeren zodat ik meer dan 120km/h zou halen om er meer plezier mee te beleven.
Ik weet dat het goedkoper is om een zwaardere moto aan te schaffen.
Maar toch wil ik deze moto bijhouden en zelf er veel aan sleutelen ;) .

Maar mijn vragen zijn als gevolgd, vermits ik wil bijleren van Mechanica over moto's.


1) Waar bevind de begrenzing bij een 125cc 4takt als deze begrenst zou zijn?

2) Is het mogelijk om bepaalde zaken te veranderen zoals carburator, sproeier, luchtfilter, ... om sneller te kunnen rijden, zonder de cilinderinhoud te doen vergroten?

3) Als ik mijn cilinder laat uitboren naar een 200cc of 300cc, welke stukken moeten dan vervangen worden omdat mijn inhoud groter geworden is?


Mvg, Jim ;)
 
Ik zou beginnen met een ander nokkenasje; iets andere timing en iets verder die kleppen openen helpt al merkbaar wat. Vervolgens zou je zoals al aangegeven een grotere sproeier kunnen monteren maar dat klooi je ook aan de mengsel verhouding (lucht/benzine) en dat is niet altijd het beste idee.
 
Hij moet toch ergens beginnen?
Kennelijk wilde hij zo graag rijden dat hij niet kon wachten, dat is ook wat waard. Hij had ook kunnen wachten tot hij 24 was voordat hij op vol vermogen mocht rijden.

TS is een belg. Mijn onderbuikgevoel zegt dat hij weinig ambitie heeft om meer dan het 11KW rijbewijs te halen.

Ik kan niet in zijn portemonnee kijken maar ik denk dat hij hier prima op z'n plek zit.
 
De 125cc DAX jes worden ook vaak opgevoerd maar daar is van alles voor tekrijgen.
Ik heb een 125cc 4T motorscooter die ook wel iets meer power zou mogen hebben maar ik vind het zelf het geld niet waard.
 
Laatst bewerkt:
htup_0809_08_z+honda_parts+nos_energy_drink.jpg


Lijkt me duidelijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan