welke druppelaar?

citrix

Rookie
1 sep 2013
28
0
ik kan er geen wijs uit.
Ik zoek een accudruppelaar voor mijn yamaha radian en zie zoveel verschillende en ook
aqua prijs gaat het van 12 euro naar over de 100 euro.
Wie kan mij vertellen wat een gechikte is die ook nog eens niet de hoofdprijs kost?
bedankt
 
Hier worden alleen over betaalde chinese prullen gewaardeerd, deze chinese prul doet zijn werk idd net zo goed maar voor veel minder.
Deze hebben we hier ook, 3 stuks. en alle 3 tevreden over deze. Staat er continu aan in de winter en int voorjaar is het starten en lopen. Ding gaat al een paar jaar mee een allen van ons nog geen kapotte of slechte accu gehad.

Voor dit prijsje een prima lader.
 
Laatst bewerkt:
full

Ik heb deze, denk ik al ruim 6 jaar. Is volgens mij een van de simpelste toestellen (zowel uiterlijk als bediening), aankoppelen aan de batterij (in het geval van mijn GSXF gewoon inpluggen aan een aan de batt gekoppelde fich), bij mijn auto gewoon met de klemmen, en dan de stekker insteken. Maar ondanks de eenvoud, als ik het mij nog goed herinner, heeft ie mij wel ruim 60€ gekost ... vind dat niet erg, gezien de tevredenheid die ik eraan overhoud.

Niettegenstaande de verkoper zei er in géén geval autobatterijen mee op te laden, heb ik er toch al twee keer een diep ontladen autobatterij van 84Ah mee herladen, en die batterijen deden het daarna toch nog een lange tijd goed.

Op dit moment hang ik hem om de 14 dagen gedurende 24u aan de GSXF.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even vraagje tussen door.

Ik heb mijn lader continu aan de accu staan. de lader wordt een beetje warm. dit zal door de transformator komen die er in zit.

Op de achter kant staat een vermogensverbruik van 65 watt ik neem zeker aan dat ie dit opneemt bij volledige belasting dus als ie 4 amp laad.
maar wat zou zo`n ding nou nemen als ie aangeeft full en toch 24/7 aan het net zit.
zal heel weinig zijn maar toch.
 
Even vraagje tussen door.

Ik heb mijn lader continu aan de accu staan. de lader wordt een beetje warm. dit zal door de transformator komen die er in zit.

Op de achter kant staat een vermogensverbruik van 65 watt ik neem zeker aan dat ie dit opneemt bij volledige belasting dus als ie 4 amp laad.
maar wat zou zo`n ding nou nemen als ie aangeeft full en toch 24/7 aan het net zit.
zal heel weinig zijn maar toch.
Als het om een gewone (oude/klassieke) lader gaat, is het niet goed, want die verbruikt continue (niet de max wanneer de batt vol is, maar blijft ook dan redelijk verbruiken). Als het al om een druppellader gaat, en de batt is vol, zal het verbruik echt minimaal zijn (gebruikt dan nog enkel een klein beetje energie voor batt controle). Maar het is niet nodig om die 24/7 aan te hangen. 1 keer in de week 12 tot 24 u volstaat, indien de batt nog heel goed, 1 keer om de 14 dagen ook zelfs. In dat laatste geval wel de avond voor de dag dat je hem wil starten aanleggen, en alles gaat als een fluitje van een cent :Y
 
Als het om een gewone (oude/klassieke) lader gaat, is het niet goed, want die verbruikt continue (niet de max wanneer de batt vol is, maar blijft ook dan redelijk verbruiken). Als het al om een druppellader gaat, en de batt is vol, zal het verbruik echt minimaal zijn (gebruikt dan nog enkel een klein beetje energie voor batt controle). Maar het is niet nodig om die 24/7 aan te hangen. 1 keer in de week 12 tot 24 u volstaat, indien de batt nog heel goed, 1 keer om de 14 dagen ook zelfs. In dat laatste geval wel de avond voor de dag dat je hem wil starten aanleggen, en alles gaat als een fluitje van een cent :Y

Gaat om een vrij nieuwe onderhoudslader die diepontladen accu`s kan opladen en daarna overschakelt op druppelladen
 
Gaat om een vrij nieuwe onderhoudslader die diepontladen accu`s kan opladen en daarna overschakelt op druppelladen
Dan kan het geen kwaad dat je hem continue laat aanhangen (ook al hoeft dat niet), maar het verbruik zal te verwaarlozen zijn eens die overgaat op druppel laden.
 
Niettegenstaande de verkoper zei er in géén geval autobatterijen mee op te laden, heb ik er toch al twee keer een diep ontladen autobatterij van 84Ah mee herladen, en die batterijen deden het daarna toch nog een lange tijd goed.

ik gebruik mijn optimate ook voor auto accu's, het laden zal langer duren maar ach, als het snel moet start ik wel over m.b.v. startkabels. tot nu toe werkt het prima.
zonder lader starte de diesel slecht 's ochtends in de kou. wanneer de lader er vanaf de avond er voor op gezeten had ging het een stuk soepeler :)
 
Ik heb van een kennis een druppelaar / battery conditioner gekregen, maar ik vraag me af of dit een goede is. Ik kan namelijk vrijwel geen info vinden.
En ik vraag me af hoe ik deze moet aansluiten? Er zit een klein stekkertje aan, maar ik heb hier geen aansluiting voor. Hoort hier nog een andere verloopstekker met accuklemmen of zo bij?

Komt iemand de lader bekend voor? Bijgaande een paar fototjes:
full
 
ik gebruik mijn optimate ook voor auto accu's, het laden zal langer duren maar ach, als het snel moet start ik wel over m.b.v. startkabels. tot nu toe werkt het prima.
zonder lader starte de diesel slecht 's ochtends in de kou. wanneer de lader er vanaf de avond er voor op gezeten had ging het een stuk soepeler :)
Lijkt me toch dat je accu al kapot aan het gaan is. Behalve als je natuurlijk in een veel kouder land dan nederland woont.
 
In de winter de accu 1x in de maand alleen maar aan een lader doen.
De yuasa van mij XJR heeft het op deze manier 16 jaar!! vol gehouden
Bij motoport keken ze ook op hoor...het is wel zeldzaam.
 
Mijn circuitbike staat al vijf maanden stil en nu nog twee maanden. O-)
Vorige week even aan de lader, in twee minuten de accu vol. *O*

(li-ion geval }) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan