11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

Er zijn ook wat FZ6'jes met 57kW op kenteken, maar daar moet je echt naar zoeken.
Die worden helaas ook iets te duur.
Wil voor mijn eerste motor niet te veel geld uitgeven omdat ik hem ook nog op 35kw moet zetten + omdat ik na 2 jaar toch vol vermogen mag.
 
een vraagje,
maatje van mij heeft rond april dit jaar z'n A1 rbw gehaald.
hij is in december 20 geworden.
hoe zit dat dan nu met dat A2 rbw? moet hij opnieuw AVD doen of gaat dat automatisch?
 
als hij nu gelijk ze A2 wil halen, dan moet hij alles overnieuw doen (behalve theorie als die nog geldig is).
Anders is het 2 jaar A1 rijden en dan 1 AVD examen met 2(?) AVB handelingen er in.
 
als hij nu gelijk ze A2 wil halen, dan moet hij alles overnieuw doen (behalve theorie als die nog geldig is).
Anders is het 2 jaar A1 rijden en dan 1 AVD examen met 2(?) AVB handelingen er in.

Niet eens meer AVB handelingen erin.. staat niks van op de cbr site.
Is gewoon alleen een stukkie rijden om te kijken of je niet debiel geworden bent en nog een motor kan besturen. (te gek voor woorden eig om daat 200 eur voor te vragen) |(

Edit: het zou beter zijn als ze je verplicht 2 lessen laten nemen op een zwaardere motor.
Leer je wss nog meer van ook.
 
Laatst bewerkt:
Niet eens meer AVB handelingen erin.. staat niks van op de cbr site.
Is gewoon alleen een stukkie rijden om te kijken of je niet debiel geworden bent en nog een motor kan besturen. (te gek voor woorden eig om daat 200 eur voor te vragen) |(

Edit: het zou beter zijn als ze je verplicht 2 lessen laten nemen op een zwaardere motor.
Leer je wss nog meer van ook.

er worden 2 AVB punten in je examen verwerkt, denk aan een halfe draai of uit een parkeerplaats weg rijden......
 
Hoe zit het trouwens met het oude rijbewijs? Ik heb op 24-10-2012 mijn motorrijbewijs gehaald en mag nu dus max 25Kw rijden. Maar mag je wel onbeperkt veel cc's hebben?

Heb nu een xr600 en wil wel graag een xr650 kopen namelijk..
Ben nu 21 trouwens.
 
Hoe zit het trouwens met het oude rijbewijs? Ik heb op 24-10-2012 mijn motorrijbewijs gehaald en mag nu dus max 25Kw rijden. Maar mag je wel onbeperkt veel cc's hebben?

Heb nu een xr600 en wil wel graag een xr650 kopen namelijk..
Ben nu 21 trouwens.

Ja je mag rijden wat je wilt op 25kw.
Je mag ook 35kw rijden maar dan moet je je aan de regels van het A2 rijbewijs houden.
 
Hallo allemaal...
ben allang niet meer op dit forum geweest!
Even voor alle 35kw rijders en ex 25kw rijders onder ons (en de huidige natuurlijk), is het niet leuk om dit voorjaar een oude 25kw reunie te doen ofzo!? Of met allemaal jonge motorrijders!? Ik ben niet zo'n goede organisator maar uit ervaring weet ik dat Dyon dat wel is :+
 
Hallo allemaal...
ben allang niet meer op dit forum geweest!
Even voor alle 35kw rijders en ex 25kw rijders onder ons (en de huidige natuurlijk), is het niet leuk om dit voorjaar een oude 25kw reunie te doen ofzo!? Of met allemaal jonge motorrijders!? Ik ben niet zo'n goede organisator maar uit ervaring weet ik dat Dyon dat wel is :+

huh wie wat ? :X haha



Als er al een initiatief is dan sluit ik me daar bij aan. Anders wil ik wel weer wat proberen hoor :)

Chris ben jij inmiddels al 25kw af ? Mijn motor is nog wel begrensd maar mag al een tijdje vol :+
 
Laatst bewerkt:
Ja hij is nog begrenst maar moet nog tot de 2e week van februari dus het schiet op. Ik hoop dat de sneeuw nog even op zich laat wachten dan kan ik in de 2e week februari gelijk even testen *D
 
Even een snel vraagje voor m'n broertje, mag je, nu je direct als 20 jarige mag starten voor a2, beginnen op je 19e met lessen voor a2?
 
Zie hier:

21njdog.jpg
 
Laatst bewerkt:

denk alleen niet dat de rijscholen zich eraan houden dus je kan altijd aantal rijscholen afbellen met de vraag of het mogelijk is. (hun verantwoordelijkheid niet de jouwen zolang je maar duidelijk bent dat je 19 bent en niet in bezit van a1)

ik zelf heb ook op cbf500/cbf600 lessen gehad voor mijn a1 periode en die cbf 600 is 57kw dus daar mag je voor je 21e (mits in bezit van a2) anders 22e niet op lessen :P

bel of mail ze gewoon je hebt niks te verliezen, nee heb je. ja kun je krijgen.
 
Laatst bewerkt:
heeft er iemand een terug gevoerde motor? zo ja staat het origineel vermogen op je kenteken bewijs?

Dat ligt er aan.. Als jij hem officieel hebt teruggevoerd dus via het RDW. En niet door middel van een testbank en een uitdraai. Dan lijkt het mij dat je originele vermogen gewoon op je kentekenbewijs staat.

Mijn gsr is bijvoorbeeld officeel op 25kW gezet door middel van een andere CDI. Daarna heb ik een ombouwverklaring gekregen van de motorzaak, en die samen met het kentekenbewijs naar het RDW gestuurd, en toen heb ik van hun aangepaste kentekenpapieren terug gekregen.
 
dus als je gecontoleerd zou worden met a2 rijbewijs met 25kw motor kunnen ze niet het orgineel vermogen zien?
 
dus als je gecontoleerd zou worden met a2 rijbewijs met 25kw motor kunnen ze niet het orgineel vermogen zien?
Bij mij niet. Mijn NTV staat op kenteken als 25kW en nergens is het originele vermogen te zien (niet op het kentekenbewijs en ook niet op de site van de RDW).

Als ze hem op de dyno zetten zullen ze wel zien dat de motor iets te veel vermogen heeft. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan