Help: accu, spanningsregelaar of iets anders?

MonsterLady

Rookie
26 okt 2011
8
0
Haarlem
Ik heb een vraag over mijn motor eerste eigen motor *D , ik heb hier zelf niet bijster veel verstand van helaas.

Ik heb voor mijn verjaardag een oude motor gekregen van mijn vriend, een Suzuki GS500 uit 1990. De motor heeft stiekem bij mij in de wijk twee week stil gestaan en toen wilde hij helaas niet starten op de dag dat ik hem kreeg. Met wat hulp van een auto en startkabels deed hij het daarna prima en heb ik een goede 150 km gereden die dag zonder enig probleem.

Maar, de dag erna was de accu wederom leeg. Ligt dit nu aan de accu, of de spanningsregelaar of nog aan iets anders? Ik heb intussen een andere accu liggen en een andere regelaar, maar voor ik alles ga vervangen wilde ik graag nog even wat advies. Moet ik eerst alles laten doormeten (of zelf doormeten)? Of nog iets anders doen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?
 
Je kunt als eerste de nieuwe accu plaatsen en de motor starten . Met een digitale multimeter van bv de gamma op de accu polen de DC spanning meten (DC is gelijkspanning)
Als deze rond de 13,5 volt geeft stationair is het prima , geef gas tot 2000/3000 toeren dan zal de spanning oplopen naar 14,2/14,5 volt . Als dit zo is je laadsysteem in orde.
 
Lijkt me dat de accu dood is.
Spanningsregelaar laadt wel bij ,maar accu houd geen stroom vast, omdat de platen kromgetrokken kunnen zijn of de accu is te oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan