11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

maar als je hem wel gewoon op 25kw hebt staan? kan dyno ook niks.
Als de motor ook echt 25kW is het geen probleem lijkt mij. Ben niet zo bekend met de wetgeving hierover maar als de motor gewoon begrenst op 25kW en dit ook op het kentekenbewijs staat lijkt me het geen probleem.

Je mag niet meer dan 70kW origineel hebben maar hoe kunnen ze daar achter komen als er niks vermeld staat op het kentekenbewijs?..
 
Als de motor ook echt 25kW is het geen probleem lijkt mij. Ben niet zo bekend met de wetgeving hierover maar als de motor gewoon begrenst op 25kW en dit ook op het kentekenbewijs staat lijkt me het geen probleem.

Je mag niet meer dan 70kW origineel hebben maar hoe kunnen ze daar achter komen als er niks vermeld staat op het kentekenbewijs?..

ja zo denk ik dus precies het zelfde over XD
 
ja zo denk ik dus precies het zelfde over XD

Je probeert weer een vraag, zei het ietwat verdraait, te stellen waar niemand concreet antwoord op heeft maar waar iedereen die nadenkt het antwoord wel redelijkerwijs op weet.

Je mag geen motor rijden die 25kw op de papieren staat maar origineel meer dan 70kw vermogen heeft met je A2 rijbewijs.
 
ik vraag alleen of er origineel vermogen bij je kenteken als die op 25kw staat,
Conclusie nee dus hebben ze ook niks om jou op te gaan bekeuren.
die 70KW geld voor motoren die je na 19januari wilt gaan begrenzen... dat doen ze nu niet meer.
Maar met een 25kw op kenteken kunnen ze je geen zak maken.
 
ik vraag alleen of er origineel vermogen bij je kenteken als die op 25kw staat,
Conclusie nee dus hebben ze ook niks om jou op te gaan bekeuren.
die 70KW geld voor motoren die je na 19januari wilt gaan begrenzen... dat doen ze nu niet meer.
Maar met een 25kw op kenteken kunnen ze je geen zak maken.

Jawel, want die 25kw motor is ooit een 70kw+ motor geweest (bijv een R6)
En jij mag met je nieuwe rbw (vanaf 19 januari) niet op een 25kw (origineel 70kw rijden)
Ze kijken naar het originele vermogen van dat specifieke type motor.

Meer dan 70kw? > Mag je niet rijden

Edit: die 25kw regel is helemaal niet meer van toepassing op ons nieuwe 35kw rijbewijs.
Alleen mensen met een oud rbw mogen nog op die 25kw's rijden..
 
Laatst bewerkt:
ik vraag alleen of er origineel vermogen bij je kenteken als die op 25kw staat,
Conclusie nee dus hebben ze ook niks om jou op te gaan bekeuren.
die 70KW geld voor motoren die je na 19januari wilt gaan begrenzen... dat doen ze nu niet meer.
Maar met een 25kw op kenteken kunnen ze je geen zak maken.

Volgensmij had ik jou al laatst eens gevraagd te stoppen met onzin spuwen.. :)
 
wie zegt dat het onzin is, sws ben je me moeder niet denk ik zo.....
25kw is idd oude regeling maar ze staan nu dus nog steeds 25kw op kenteken.
Origineel vermogen is dus niet te zien. Dus er valt ook geen bekeuring te schrijven.
Die 70kw is om motoren nu niet meer op 35kw te krijgen (OP KENTEKEN) Voor die 25kw motoren die al op kenteken zijn zijn ze te laat. mocht je van mening zijn dat dit niet klopt mag je met bewijzen komen, en niet met van die jank posts van Geen onzin spuwen bla bla. als je niet tegen discussies kan op motor-forum is rechts boven-in het kruisje want je hoeft niet te reageren......

Voor de duidelijkheid wat ik bedoel, de regels zijn voor het nog nu terug te voeren motoren. Die nu al op 25kw staan kunnen ze niks meer aan veranderen. En als op kenteken 25kw staat is dat dus goed gekeurd op 25kw.
 
Laatst bewerkt:
Kan jij met harde bewijzen komen dan...?

zoals ik al zei een paar posts terug: je stelt een vraag waar je het antwoord inmiddels al wel op weet.

Er moet aan alle lezers van dit topic, en het 25/35/11 kw topic maar een zakje zout worden toegestuurd, kunnen de lezers een paar korrels op jouw posts strooien :x
 
Ze kunnen toch opzoeken wat dezelfde motor, op een ander kenteken, oorspronkelijk heeft aan vermogen? Je denkt zeker dat ze gek zijn..
 
Kan jij met harde bewijzen komen dan...?

zoals ik al zei een paar posts terug: je stelt een vraag waar je het antwoord inmiddels al wel op weet.

Er moet aan alle lezers van dit topic, en het 25/35/11 kw topic maar een zakje zout worden toegestuurd, kunnen de lezers een paar korrels op jouw posts strooien :x

haha, Ze zeggen inderdaad keihard van niet maar als ik dan bij het cbr/rdw kom met de vraag wat ze er tegen kunnen doen als ik met een 25kw gsx-r 600 zou rijden, dan kunnen ze ook niet met een antwoord komen. (want er staat niks op kenteken kwa origineel vermogen) en hij staat dan officieel op 25kw. Mij lijkt me dat toch reden genoeg om te zeggen dat de hele nieuwe regeling een grote gatenkaas is.

Als een agent een bon wil gaan schrijven moet hij dus wel (reden van wetenschap) kunnen vermelden op de bon. Als er op je kenteken alleen 25kw staat kan die je dus niet veel maken.

Ik snap het punt dat het niet mag. Ze kunnen het alleen niet tegenhouden....


een soort gelijke motor?
dus als ik op een z800e zou rijden met 35kw?
kijken ze naar het vermogen van een anderen z800 komen ze er ook achter dat hij meer als 70 heeft....

zelfs motorzaken doen het terugvoeren op 35kw met motoren die meer als 70kw hebben.
Mv Agusta brutale 675, Een motor van 81kw door die in te voeren in Nederland als een 70kw motor mag die in een keer wel op 35kw (Kawa z800e idem dito) dus ga mij niet vertellen dat de nieuwe regeling waterdicht is.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef het op. Jij bent het alwetende wijsneusje, das een ding wat een feit is.
 
Als ze je aanhouden krijg je gewoon boete voor rijden met een verkeerd rijbewijs 337euro.. dus dat kunnen ze je maken.
 
Dan kunnen ze die boete ook schrijven voor de mv agusta etc. of die nou ingevoerd is met een 70kw mapping of niet het blijft zoals ze ook al vermelden een 81kw fiets.

En je zecht dat ze je dan die bekeuring geven?
Je rijd op een 25kw motor waarvan ze het origineel niet weten?
Een soort gelijke motorfiets heb ik geen boodschap aan. Aangezien ik de motor als 70kw ingevoerd kan hebben in Nederland om hem vervolgens op 35kw te laten rijden.
Motormerken doen het dus ze kunnen niet zeggen dat het niet mag.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de beste agent geen boodschap heeft aan jouw verhaaltjes en je gewoon een prent geeft :+
 
Ik denk dat de politie wel weet dat de meeste 25kw sport motoren wel boven de 70kw zijn. En dan rij je er op met een a2 rijbewijs.. Ze zijn niet dom en jij bent niet verzekerd ;) het is maar wat je wil
 
Een agent moet wel 100% zeker zijn als die een print geeft.
Jullie snappen mijn punt gewoon niet.

Bij het terugvoeren naar 35kw mag die niet meer als 70kw zijn, dan krijg je simpelweg niet voor elkaar om meer als een uitdraai te krijgen. dus krijg je hem niet op kenteken en mag je er ook niet op rijden. En er kan mij niet worden getoond dat er een waterdicht systeem is voor de motoren die dus al op 25kw kenteken staan. En ja ik heb dit bij het cbr/rdw gevraagd. Enige wat ze zeggen ja als die meer als 70kw is dan mag je hem niet rijden bla bla, maar als ik dan vraag, Maar de motor staat op 25kw kenteken (dus op papier) wat kun je er dan aan doen als iemand met a2 erop rijd krijg je niet echt antwoord.
 
We snappen je punt prima, je denkt alleen niet realistisch na.

Dat ze bij het CBR/RDW geen concreet antwoord geven houd de agent niet tegen om je een prent te geven voor het niet hebben van het juiste rijbewijs.
 
Ik denk dat de politie wel weet dat de meeste 25kw sport motoren wel boven de 70kw zijn. En dan rij je er op met een a2 rijbewijs.. Ze zijn niet dom en jij bent niet verzekerd ;) het is maar wat je wil

Ja daar heb je gelijk in, Maar het is geen uitdraai van vermogen maar echt 25kw op kenteken. Dat bedoel ik te zeggen. En bij een vermogen uitdraai konden ze je makkelijk bekeuren omdat het kwa papieren etc gewoon niet klopte.

@royal hoe willen agenten optreden op iets waar de instantie's die alles er over horen te weten er al niet veel van af weten.
 
Laatst bewerkt:
Een agent moet wel 100% zeker zijn als die een print geeft.
Jullie snappen mijn punt gewoon niet.

Bij het terugvoeren naar 35kw mag die niet meer als 70kw zijn, dan krijg je simpelweg niet voor elkaar om meer als een uitdraai te krijgen. dus krijg je hem niet op kenteken en mag je er ook niet op rijden. En er kan mij niet worden getoond dat er een waterdicht systeem is voor de motoren die dus al op 25kw kenteken staan. En ja ik heb dit bij het cbr/rdw gevraagd. Enige wat ze zeggen ja als die meer als 70kw is dan mag je hem niet rijden bla bla, maar als ik dan vraag, Maar de motor staat op 25kw kenteken (dus op papier) wat kun je er dan aan doen als iemand met a2 erop rijd krijg je niet echt antwoord.

Ze geven het antwoord..
 
Godsamme... Niet veel vanaf weten.. Alles wat jij weet (of denkt te weten...) komt vanuit die instanties draak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan