CB750 K7 Remmen , ombouwen ?

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Hallo,

momenteel heb ik een enkele remschijf en zou deze graag ombouwen naar een dubbele remschijf.

Op de vork is dit voorzien en het op het wiel kan het ook ( met langere bouten te gebruiken )

Is dit de moeite waard ? Remmen doen die dingen toch niet echt goed..

Ik verneem dat er veel zijn die een hele GL1000 voorvork nemen. Maar kan ik dan niet beter een 2 de schijf plaatsen

Nog een bijkomende vraag... Zijn de remklauwen van een CB750 K7 uitwisselbaar met die van een F1 bv ?

Iemand die nog een CB750K7 remklauw heeft inclusief bevestigingssteun laat het me maar weten.

Ik was ook van plan de remleidingen met verbindingen te vervangen door stalen remleidingen. Ook hier weer de vraag.. is dit geld weg gooien ?
full
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft een F1 exact dezelfde voorvork en rem as een K2-K7.

Wat je ook kunt doen is een voorvork met remmelarij van een F2 inbouwen. (Of van een Bol'd Or, is vrijwel hetzelfde.) Die remmen zijn beter, en dan heb je automatisch dubbele voorremmen.
 
Dubbele schijf ombouw klinkt enger dan het is. Je hebt een klauw, klauwhouder, 2 sets remblokken, remleiding, lange bouten en een dubbele banjo bout nodig. Officieel wordt er een groter rempotje voor gebruikt maar op mijn 550 rij ik met een HRC die voor 1 klauw bedoeld is en dat gaat prima.

De remkracht gaat daadwerkelijk X2, dus een hele grote verbetering.

Spulletjes (en eventuele technische assistentie) zijn verkrijgbaar op de bekende Four adressen zoals Blauwe plaat motoren, René van Maanen, Fourdeel.
 
In mijn ogen absoluut!

Blauweplaat heeft staalomvlochten leidingen met een zwarte coating er omheen, mocht je niet zo van de moderne uitstraling houden.
 
Laatst bewerkt:
F1 heeft dezelfde remmen als de K7. Je zou ook naar de vork en remmen van een F2 kunnen krijgen. Die heeft standaard al dubbele klauwen. Is volgens mij gelijk met de Bol d'or.
 
even een update, heb een tweede remklauw gevonden en een remklauw bevestiging. Ik neem aan dat er ook een grote rempomp moet opkomen.

Zou het mogelijk zijn om de tussenstukjes van de remleidingen te vervangen door 1 leiding..
Nu zitten er koppelstukjes tussen
 
Terug
Bovenaan Onderaan