LecWec tegen zwetende voorvorkkeerringen

V-twin Kevin

MF veteraan
23 sep 2009
6.136
17
Easterwood
Een vraagje van mijn kant. Ik ben bekend met het middel LecWec (zie afbeelding), dit middel is bedoeld om lekke keerringen weer te 'herstellen'. Volgens de beschrijving maakt het het rubber van een keerring weer elastisch en laat het de keerring opzwellen waardoor deze weer beter afdicht.

lecwec.jpg


Ik verkoop dit spul vrij regelmatig op mijn bijbaantje en krijg daar eigenlijk altijd positieve reacties over. Het wordt voornamelijk wel toegepast in motorolie, versnellingsbakolie, stuurbekrachtigingspompen e.d.

Waar ik dus benieuwd naar ben: zou dit eventueel ook in de voorvork kunnen? Mijn keerringen zweten een heel klein beetje en voor een paar euro zo'n middeltje erin donderen zou best eens de gok waard kunnen zijn.
Wat ik echter niet weet is hoe de interne delen van de vork hierop reageren. Is nogal fijne techniek met kleine gaatjes natuurlijk. Ik durf niet te zeggen of dit hiervoor geschikt is.. wie weet slipt de boel dicht?

Kan er iemand hier iets zinnigs over zeggen, of heeft er iemand toevallig ervaring mee?


PS. Mailtje naar de producent is ook al gedaan, tot op heden nog geen reactie alleen -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan