Knipperlichten willen niet knipperen

JaapM31

Die hard MF'er
25 nov 2012
788
0
Sint Jansteen, Zeeland
De boel is als volgt aangesloten:

5jtx0l.jpg


Nu is mijn relay maar 2-polig, dus één pool is een plus van de accu via Zekeringkast en de andere is stroom richting stuurschakelaar (?).

Als ik de schakelaar naar links doe, blijven de linkerknipperlichten branden. Wel hoor ik het relay 1x schakelen. Zelfde verhaal voor rechts.

Relay is werkend van de motor gekomen en heeft sindsdien alleen maar in de garage gelegen. Lijkt me stug dat 'ie spontaan kapot gaat?

Heb ik wellicht de boel niet goed aangesloten? -O-
 
Laatst bewerkt:
B is inderdaad de plus en L gaat inderdaad naar mijn stuurschakelaar. Blijven nog steeds continue branden en omgedraaid hetzelfde.

Kan ik er vanuit gaan dat deze kapot is, of dat de accu te leeg is om het relay aan te sturen? Heb me namelijk laten vertellen dat deze dmv hitte werkt en ja.. als er niet genoeg stroom is om heet te worden?
 
aan je schema te zien is het wel goed aangesloten.
ik zou twijfelen over je relais.
zelf ook gehad, nieuw relaistje gehaald en werken.

als een relais te weinig spanning krijgt gaat die vaak klapperen en dat is bij jou niet het geval denk ik
 
Laatst bewerkt:
Helaas, met volle accu komt er wel een ander geluid uit maar nog steeds geen knipperende knipperlichten.

In plaats van een klik hoor ik nu een soort.. geluid als je een veer onder spanning loslaat en hij trilt nog na.

Ik zal eens een nieuw relay kopen, zijn ook de kosten niet.
 
Ze gaan knipperen als ik een verbinding maak tussen dimlicht - stuurschakelaar en knipperlicht (links of rechts) - stuurschakelaar, zoals hieronder.

1zgez2w.png


Maar wat ik niet snap is: Hoe kan Red zowel voor knipperlicht als dimlicht zijn, terwijl deze ook naar een constante + gaat? (Zie Lights, Hi/Lo en Turn)

op6zxc.png


Als ik op het verbindingsdraadje een + zet, blijven de knippers continue branden. Of is dit een kwestie van verder aansluiten?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan