Help koppings platen of????

xjacker

MF'er
28 jan 2013
37
0
roosendaal
Hey iedereen

Ik heb pas geleden me koppelings platen vervangen
Maar nu begint de moter sinds kort weer moeilijk te doen en soms te slippen

Koppings platen waren goed geïnstalleerd en olie ververst

Wetenjullie misschien wat nog steeds
Voor een slippende koppeling zou kunnen zorgen

Zou het kunnen liggen aan versleten ketting want die is toevallig aan vervanging toe

Alvast hartelijke bedankt iedereen
 
Kabel afstellen op het strakste punt.
Bij mijn gs heb ik 2 cm speling in hendel en stuur ik helemaal naar links tegen de aanslag dan staat de kabel bijna gespannen.

Eerst dat effe checken.
En als goed is kun je met een stelschroef ook nog een bepaalde speling afstellen.
Kijk maar eens in je wphb hoeveel dat moet zijn, gaat ook nog wel eens mis ;)

"Je ketting die doorslipt" hoe kom je erop hihi.
 
Is goe kzal morgen even kijken :)

Tja me ketting is redelijk eee opgerekt
Moet vervangen worden maar ik probeer zo weinig mogenlijk te doen eraan want nog 7 maanden
En dan krijg ik me zwaar rijbewijs !!! Eindelijk !!!!! XD
:p
 
Kun je misschien aangeven waar de koppeling moeilijk doet? bv alleen boven de 9000 toeren? of ook bij accelereren vanaf bv 3000 toeren?
Bij diverse motoren moet de eerste frictieplaat iets verdraaid gemonteerd worden dan de overige frictie platen.
 
Het gekke is hij doet niet altijd slippen
En als hij slipt dan is het in de 2 de 3 de 4 de en 5 de vanaf 3 tot 8 x1000 toeren

Hij trekt. Dan langzaam op zo en soms slaat hij verder door naar rood dan moet ik zoizo gewoon gelijk me gas loslaten en rustig optrekken

Zou dat met de hendels te maken kunnen hebben

Had vandaag gekeken ga overmorgen langs de dealer even hem vragen of ze goed staan afgesteld
 
Laat mij raden het is een yamaha xj???

Ouder type,en als die goed warm is doet die dan ook slippen?
Ik had dat ook met mijn xjr 1200,probleem toen verholpen met een dubbel
diafragmaveer er tussen geplaats,probleem opgelost.
Normaal zou de koppeling iets stakker gaan maar ik had daar geen last van.

Gr Joep.
 
Als de pakketdikte goed is, koppelingsplaten zijn goed, montage is goed, andere onderdelen zijn goed, hou je volgens mij alleen de afstelling nog over.
Is de kabel nog wel goed? Mogelijk dat de binnen in de buitenkabel blijft hangen.
 
Vandaag bij de dealer geweest hij heeft gekeken naar de koppelingskabel was gewoon goed
Dus even een afspraak gemaakt zodat hun gaan kijken of alles goed gemonteerd is

Misschien onbewust toch een fout gemaakt

Maar me koppeling doet nu wel heel vaag
Hij slipt soms niet altijd maar iedergeval ik laat hun maar kijken voordat K me koppeling verbrand en weer nieuwe onderdelen kan bestellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan