Zephyr start niet?

Manxer

MF'er
9 feb 2014
77
0
Ede
Hallo MF-ers, zojuist me even voorgesteld in het voorsteltopic, maar zit nu met een vraag!

Een maand of 2 geleden heb ik mijn Zephyr 750 in de schuur geplaatst voor haar winterslaapje,
2 weken geleden wielen eruit gehaald, nieuw rubber omgelegd, vandaag terug geplaatst en starten maar!!

Niks.

Brandstof/zuurstof/ontsteking: motor moet lopen, maar nee..

Nu heb ik alles gecontroleerd/nagekeken wat er in me op kwam:

Brandstof genoeg in de tank, meer dan een halve tank vol (deze brandstof is nieuw en heeft geen 2 maanden in de tank gezeten)
Alle 4 de bougies getest, alle 4 hebben ze een vonk
Ontsteking heb ik natuurlijk niet aangezeten dus deze is ongewijzigd
Vlotterbakjes vol met brandstof, alle 4 een ja
Volle accu, ja. Deze accu is gloednieuw en heeft aan de druppellader gehangen

Nou heb ik eens wat brandstof direct in de verbrandingskamer gedruppeld, bougies er weer in starten en ploffen alsof ze aan zou slaan maar vervolgens helemaal niks.

Nou weet ik niet wat er nog meer aan de hand kan zijn en wat er kan gebeuren in 2 maanden stil staan?

Het enige wat ik heb gedaan i.p.v. de wielen eruit halen is de tank eraf gehaald om de brandstof eruit te laten stromen, tank weer terug geplaatst en alle 4 de slangetjes terug geplaatst.

Wie weet de oplossing!?!?

Grt, Thomas :]
 
Laatst bewerkt:
Ho STOP.

Als er geen benzine uitkomt als je aan de vacuumslang zuigt, krijgt de carburateur geen benzine.
Ik zou dan eerst de benzinekraan nakijken/schoonmaken....
 
Laatst bewerkt:
Het is nu voedertijd, daarna zal ik eens proberen met een flesje direct op de brandstof slang.
Wel waren de stationair sproeiers vuil. Alles is weer schoon.
Anders indd maar benzinekraan revisie setje bestellen!

Iedereen alvast erg bedankt voor snelle reactie en het meedenken! Super!!
 
Als er geen benzine uit de tank komt, met zuigen aan het vacuumslangetje zit er of vuil in de kraan en/of filter in de tank.
Zit er ook een pri-stand op de kraan? Komt er dan wel benz uit op die stand?

Idd ff proberen met los flesje benz, of langere slang met trechtertje.
 
Flesje aan de brandstofslang gehangen. Gestart met deo en blijft na enige tijd met wat bij spuiten lopen totdat er vlammen uit de carburateurs komen. Carb 3&4 sowieso..
 
Vlammen uit carbs? Dat is nieuw voor mij...
Ik kan mij voorstellen dat er sprake is van meerdere uitdagingen. vuil in de tank, wat zorgt voor vuil in de benzinekraan, wat zorgt voor vuil in de carburateur.

Omdat ze wel start op deo, is de startmotor, relais, bobines en de vonk goed. voor het schoonmaken van de carburateur zou ik wel een werkplaatshandboek regelen.
 
Ja dan begintie te ploffen en dan: pang, met een vlam..
Heb een Duits WPHB en een Engelstalige van Haynes is onderweg!
Heb ook een benzinekraan revisie setje besteld.
Tank morgen maar eens helemaal leeg laten lopen en maar eens met TankCure aan de slag
 
Laatst bewerkt:
Neen, niet lek maar meende ergens gelezen te hebben dat het ook zorgt voor een beschermlaag aan binnenkant tank en dat kan nooit kwaad toch?
Of zit ik er helemaal naast!?
 
Als ik aan de vacuümslang zuig komt er geen benzine uit!
Dodemansknop en/of zijstandaard/koppelingsschakelaar is het niet. Heb ik al wel naar gekeken.

Starten met deo slaat ie aan en valt gelijk uit. Zal de carbs er nu maar eens afhalen!

HALLO!? je geeft hier zelf de oorzaak....
al je aan die slang zuigt, (al is het maar heeeel zachtjes) moet je brandstok krijgen!
als je op PRI ook niets krijgt... zou ik eens beginnen met die kraan te demonteren, voor dat je de hele bende daarna opentrekt!
 
Benzinekraantje gereviseerd, komt weer peut uit!
Carbjes schoongemaakt, stationair sproeiers zaten wel dicht, schoongemaakt en vervolgens het hele spul weer terug gebouwd.
Starten en lopen |(
Afijn, ze doet het weer!

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, het helmpje gaat op en dan gaan we maar gauw!

Iedereen die op dit topic heeft gereageerd en zijn ideeën heeft gegeven:

:} Bedankt!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan