Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, het is nog op droog wegdek ook, op nat ga ik helemaal voorzichtig door de bocht.
Ik denk dat de band vervangen door Michelin pilot 2CT wel gaat helpen, ik hoor hier goede berichten over. Beter nog als de pilot 3.

Mijn pilot road 3 achterband zit er al bijna 25dkm op ik ben er erg tevreden over.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Top!
Ik neem geen risico,en al helemaal niet met spullen van een ander.
Ik laat haar deze top kopen.
Mijn moment sleutel is vanaf 40 nm dus ook even een kleine kopen,gaat helemaal goed komen :)

Weet iemand welke maat dop nodig is voor dit filter?
 
Laatst bewerkt:
Top!
Ik neem geen risico,en al helemaal niet met spullen van een ander.
Ik laat haar deze top kopen.
Mijn moment sleutel is vanaf 40 nm dus ook even een kleine kopen,gaat helemaal goed komen :)

Weet iemand welke maat dop nodig is voor dit filter?

Ik weet dat het dezelfde is als het SH300 oliefilter, die 'dop' had ik bij makinaparts vandaan, samen met een oliefilter voor een ongeveer €13,- is origineel Honda.

Hier: http://makinaparts.com/lang-en/hond...v-cbr600rr-cbr1000rr-hornet-cb600-cb900-.html

Mss. ook idee daar de rest van de onderdelen te bestellen? (Goedkoop!)
 
Laatst bewerkt:
Ja in de winter zeker?
In de zomer lijkt me dat geen toevoeging.

Klopt dat er 2,8 liter in gaat toch bij verversen incl filter?
 
Ik dacht 3,8 liter, en na check in het wphb is het inderdaad 3,8 liter. Je houdt bij 4 liter olie altijd wat over wat je kan bewaren voor de volgende keer.

Als je het motorblok eruit gehaald hebt gaat er 4,2 liter in. Zo zie je dat er ongeveer halve liter olie ergens rond in het blok zweeft zelfs al heb je de olie aftapplug eruit gehaald.
 
Ik dacht 3,8 liter, en na check in het wphb is het inderdaad 3,8 liter. Je houdt bij 4 liter olie altijd wat over wat je kan bewaren voor de volgende keer.

Als je het motorblok eruit gehaald hebt gaat er 4,2 liter in. Zo zie je dat er ongeveer halve liter olie ergens rond in het blok zweeft zelfs al heb je de olie aftapplug eruit gehaald.

Het gaat om een cbf600, hier gaat bij verversen incl. Oliefilter 2,8L in.
Zie service manual:
full
 
Ja in de winter zeker?
In de zomer lijkt me dat geen toevoeging.

Klopt dat er 2,8 liter in gaat toch bij verversen incl filter?

Het is een goede olie de castrol 5w40 power rs racing. En die is er niet in 10w30. Ik doe het er ook in de zomer in denk ik.

Je hebt inderdaad 3 liter nodig. En anders haal je als je te kort hebt nog een litertje om de hoek?
 
Ja ze heeft zo n 4 liter kan gehaald.

Ik val in de prijzen.
Buurman gaat onze tuin opnieuw betegelen en wat blijkt. ....
Hij heeft precies zo'n cbf600 die ook aan een beurt toe is.
Al gezegd, als jij nou de spullen haalt dan doe ik de beurt voor je.
Komt ie net aanzetten dat hij gratis een cub zand laat brengen :)

Toch fijn als je wat voor elkaar kan betekenen.

Vraagje gelijk.
Hij wil zijn ketting met zo'n setje uit en inkoken dus de ketting moet eraf.
Lijkt me dat zo'n ketting niet met een visje vast zit maar gewoon geklonken?
Liever daar gereedschap voor halen/lenen dan de hele achterbrug demonteren ;)

Handige tips hieronder altijd welkom!

Gr nutty
 
full


Ten eerste knap aan de iedereen die zo handig zijn om het onderhoud zelf te doen en de tijd er voor hebben of willen maken. :}

Maar ik heb mijn CBF gewoon weg gebracht vanmiddag voor een kleine 30dkm beurt, Gelijk maar de achterband laten vervangen zat nog maar een kleine millimeter op het midden van de band. En de ketting was ook aan vervanging toe dus ook maar laten vervangen dan kan ik de zomer weer probleemloos. :]
 
Vreemd in het wphb van mijn CBF600 staat echt 3,8L en ik heb er zelf nog niet minder in gedaan voorzover ik weet in de 2 keer dat ik nu olie+filter vervangen heb.

Is er dan verschil in de <2007 versie en de >2007 uitvoering?
Vreemd.
 
Ik dacht 3,8 liter, en na check in het wphb is het inderdaad 3,8 liter. Je houdt bij 4 liter olie altijd wat over wat je kan bewaren voor de volgende keer.

Als je het motorblok eruit gehaald hebt gaat er 4,2 liter in. Zo zie je dat er ongeveer halve liter olie ergens rond in het blok zweeft zelfs al heb je de olie aftapplug eruit gehaald.

Het gaat om een cbf600, hier gaat bij verversen incl. Oliefilter 2,8L in.
Zie service manual:
full
Het gaat om een cbf600, hier gaat bij verversen incl. Oliefilter 2,8L in.
Zie service manual:
[afbeelding]

Jep dat staat ook in het service manual wat ik gedownload heb voor de cbf600.
Weliswaar voor het 2007 > model maar dat blok is gewoon hetzelfde behalve de stap naar injectie.
 
Voor de zekerheid nog eens gekeken in wphb en inderdaad 3,8L voor een 2005 model. Precies wat Nutty al zegt, enige verschil is naar mijn weten ook de overstap naar injectie. Maar ja, dat is meer een brandstof issue dan olie.

Ik denk dat je dan 2,8L mag verwachtten nodig te hebben. En anders merk je het snel genoeg als het peil nog niet voldoende is. Als ik er aan denk zal ik het eens aan een monteur vragen van het zaakje waar ik kom voor het onderhoud dat ik niet zelf kan/doe.
 
Ik ga er over 4000km eens op letten hoeveel er nu echt in gaat.
Dat kan even duren want m'n SH300 rijd erg lekker nu.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Inmiddels alles weer op zijn plek, had behoorlijk wat doorgedraaide bouten dus die zijn vervangen. Nu nog wachten op een remblokken montage set. Schijnen slecht leverbaar te zijn, maar goed.

Ik heb mijn cbf dus even verwend met nieuwe ketting, tandwielen, verschillende bouten en een controle van alle vloeistoffen. Verder natuurlijk gepoetst en ik kan het filmpje 'how to clean your motorcycle ' (5 delen) op u tube goed aanraden.Zeker voor de oudere genegeerde fiets!

Enfin, terwijl ik bezig was heb ik ook de windscherm eraf gehaald, ik vond de lijn van de fiets daardoor een stuk strakker. Nu heb ik een beetje zitten neuzen naar andere, lagere/kortere, schermen maar de meeste zijn juist langer. Heeft iemand ervaring met andere kortere en sneller uitziende schermen? (Fotos!!)

Tot slot; ik ben nog op zoek naar een hugger, mat zwart is prima. Iemand toevallig nog eentje liggen?

Groet vliegende pinda
 
Lekker bezig pinda ;)

Ik mag binnenkort ook aan de bak bij een vriendin haarcbf600 uit 2005.
Motorolie,oliefilter,bougies,remklauwen rondom,remvloeistof,koelvloeistof,ketting,luchtfilter.

Carbs afstellen heb ik geen gereedschap voor maar de rest moet wel lukken.
 
Ik heb ook eens een uitstapje naar BMW gemaakt.....nog nooit zo'n spijt van een aankoop gehad :r

Ik heb ook eens een uitstapje naar BM... (ik krijg het m'n strot niet meer uit) gemaakt. En ook ik heb nog nooit zo'n spijt gehad van een aankoop, voor mij dus nooit maar dan NOOIT meer zo'n ... ding.
 
Ik heb ook eens een uitstapje naar BM... (ik krijg het m'n strot niet meer uit) gemaakt. En ook ik heb nog nooit zo'n spijt gehad van een aankoop, voor mij dus nooit maar dan NOOIT meer zo'n ... ding.

Wat is er dan zo beroerd aan BMW, tov een CBF?
 
Wat is er dan zo beroerd aan BMW, tov een CBF?

Uit eigen ervaring kan ik je wel een aantal punten opnoemen.
Maar belangrijk is hier: met welke motor uit Beieren
(kijk, zo gaat het veel makkelijker)
vergelijk je de CBF?

Zelf heb ik op een R850R en een F800R gereden.
Op basis van die proefritten heb ik vol overtuiging de mijne gekocht.

De boxer wekte bij mij de indruk dat ie stuk was; zóveel KFR!
Bijna lachwekkend. Vooral teleurstellend!

De F800R reed zeker niet slecht.
Maar was wassie lééélijk van dichtbij...!

En de gecombineerde remmerij van Honda zorgt ervoor dat je met het bedienen van de voetrem wél fatsoenlijk vertraagt.

Mijn 2 centjes.
 
Laatst bewerkt:
Ja lelijk zijn ze wel de meeste BMW's vind ik persoonlijk. Hoewel ze tegenwoordig wel leuke modellen hebben in de showroom. Maar dat ze technisch zo beroerd lopen had ik niet verwacht (kfr).
Verder loopt de cbf natuurlijk hoogtoeriger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan