Nieuwe accu sist tijdens opladen

-Marcel-

Rookie
5 jul 2012
28
0
Hallo mede forumgebruikers,

ik heb vandaag een nieuwe accu binnen gekregen die je zelf moet vullen. Ik heb de accu gevuld, netjes de flesjes 20 min op de accu laten staan en vervolgens de afdichtstrip erop gedrukt (zoals in de handleiding staat). Daarna heb ik de accu aan de lader gezet (een htronic al600plus) om hem volledig vol in de motor te zetten. Nu kwam ik na een tijdje terug om te kijken of hij al vol was. Dit was hij nog niet, maar er kwam wel een sissend geluid van het gas bij de afdichtstrip langs. Nu is mijn vraag, heb ik nu wat verkeerd gedaan (misschien te snel aan de lader), of zal dit ergens anders aan kunnen liggen?

Alvast bedankt voor het meedenken :)
 
Op zich heb je het goed gedaan.

Na het vullen even laten rusten, dan pas strip er op. Ik doe dat meestal een uur.

Iig niet boven gaan hangen. Ik zou m lekker aan de lader laten, totdat ie echt helemaal vol is.
 
Nee, er zit geen slangetje aan. Maar ik zat te denken, omdat het zuur geabsorbeerd word na enige tijd dat dit nog in vloeibare vorm was en ik hem eventueel te snel aan de lading gezet heb... Zat overigens wel bijna een uur tussen het vullen en laden. Ik vraag dit i.v.m. het verder laden van de accu. Niet dat ik direct weer een andere kan aanschaffen :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan