Remlicht schakelaar werkt niet?

Dr_Insane

MF veteraan
19 aug 2012
2.384
33
Beverwijk
Ik heb onlangs een 2e hands remlicht schakelaar gekocht en deze werkt niet op mn Thundercat?
Ik dacht eerst gewoon dat ie stuk is maar na meten op weerstand doet ie t perfekt? (dus 1 bij ingedrukt en 0.00 bij loslaten)
Mijn oude heeft kuren dat ik tegen de contacten moet drukken wil ie t doen maar dan werkt ie ook prima.
En als ik de draden tegen elkaar druk doet mn remlicht t ook prima maar met de nieuwe schakelaar doet mn remlicht t dus niet?
Ik kan me niet voorstellen dat de net overgenomen schakelaar anders zou werken of dat deze een extra massa o.i.d. nodig heeft?
Mocht ie wel een extra massapunt moeten hebben zou het schroefje dit moeten geven waarmee je de schakelaar vast zet maar ik zie in het oogje waar de schroef doorheen gaat geen metaal of koper om contact mee te moeten maken.

Wie o wie kan mij van nuttige info voorzien waardoor t wel gaat werken of ik dan weet dat deze zo wie zo niet geschikt is. :)

Hier een 2 tal foto's met de originele en de verse schakelaar. ( met de pootjes naar buiten wijzend is de originele)
Foto650-YI3H6XEZ.jpg


Foto650-JZXUVMUG.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs een 2e hands remlicht schakelaar gekocht en deze werkt niet op mn Thundercat?
Ik dacht eerst gewoon dat ie stuk is maar na meten op weerstand doet ie t perfekt? (dus 1 bij ingedrukt en 0.00 bij loslaten)
Mijn oude heeft kuren dat ik tegen de contacten moet drukken wil ie t doen maar dan werkt ie ook prima.
En als ik de draden tegen elkaar druk doet mn remlicht t ook prima maar met de nieuwe schakelaar doet mn remlicht t dus niet?
Ik kan me niet voorstellen dat de net overgenomen schakelaar anders zou werken of dat deze een extra massa o.i.d. nodig heeft?
Mocht ie wel een extra massapunt moeten hebben zou het schroefje dit moeten geven waarmee je de schakelaar vast zet maar ik zie in het oogje waar de schroef doorheen gaat geen metaal of koper om contact mee te moeten maken.

Wie o wie kan mij van nuttige info voorzien waardoor t wel gaat werken of ik dan weet dat deze zo wie zo niet geschikt is. :)

Hier een 2 tal foto's met de originele en de verse schakelaar. ( met de pootjes naar buiten wijzend is de originele)
[afbeelding]

[afbeelding]

De schakelaar is dus goed en de bedrading ook.

Dan staat ie verkeerd afgesteld waardoor het nokje niet ver genoeg vrijkomt of ingedrukt wordt (waardoor de schakelaar niet schakelt). Als je de schroefjes iets lost kan je de schakelaar met enige moeite vaak nog verdraaien waardoor dit wel het geval is. Met aftermarket goedkope hendels wil het ook nog wel eens zo zijn dat het nokje op de hendel zelf verkeerd zit of niet aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Een tweedehands remlichtschakelaar, ik wist niet dat het kon :)

Nieuw 5 euro, ben wel benieuwd wat die tweedehands doen :)

Kijk even naar de twee punten die Tommy aan haalt.
 
Bedankt voor jullie reacties. :)
Ja bedrading e.d. is prima en ik heb uiteraard de schakelaar ook getest zonder gebruik te maken van de hevel dus het gaat dus echt alleen om het schakelen wat dus wel word gedaan maar er dus niks door komt om mn remlicht te kunnen laten branden.
Snap er echt geen fluit van??? :?

@ Martell, Kan jij mij een linkje geven dan waar ik deze dan voor € 5,- kan bestellen want ik zie ze alleen voor € 10,- en meer ex verzenden.
 
Een tweedehands remlichtschakelaar, ik wist niet dat het kon :)

Nieuw 5 euro, ben wel benieuwd wat die tweedehands doen :)

Kijk even naar de twee punten die Tommy aan haalt.

2e hands 7,50 euro. ;)
Maar dan heb je wel mooi een 2e handsje kunnen scoren en hoefde je geen nieuwe te kopen _O-

Maar voor TS, controleer de binnenkant van je stekkertjes eens en controleer ook eens of je remhendel de schakelaar uberhaupt bedient.
 
Terug
Bovenaan Onderaan