Carb afstelling verknalt!

Darth Bas

Die hard MF'er
24 aug 2005
360
0
Geldrop
Hallo techneuten,
Ik ben zo eigenwijs geweest om zelf na het kleppen stellen ook mijn carbs te synchroniseren. Dat wil zeggen, ben nog bezig....
Ik heb het wphb, en snap wat er gebeurt in een kolommen meter( zelf gemaakt met 4 flesjes en slangetjes).
In het begin gingen best goed, maar ineens maakt ie toeren, en staat de kolom van cilinder 3 helemaal bovenaan terwijl 4 leeg is.....
En ik krijg het niet meer omgedraaid...

Ik weet dat het niet verstandig is en laat het aan een echte monteur over enzo...
Maar kan ik dit resetten of zo? En hoe kan ik evt wel de kolommen weer op peil krijgen?
Is een bandit 600 uit 2004 met 3 stelschroeven.
Wphb geeft geen uitsluitsel in deze behalve de volgorde van de schroeven. Die heb ik aangehouden. Stond in het begin al meteen op verschil tussen de carbs. Stonden geen 2 gelijk. Ben niet aan de carbs geweest verder. Zo staan ze al sinds ik hem heb, 4 jaar geleden.

Pleh????

Bij voorbaat dank voor alle hulp om mijn paniek gevoel te verkleinen....
 
Het goede nieuws...de aanhouder wint. Stapje terug, helicopterview enz....
Ik ben erachter gekomen wat het resultaat was van het draaien aan de schroefjes. En dan zie je dat indraaien betekent dat de ene meer vacuüm krijgt, en uit de andere... Simpel...
Du, je zet ze zo dat de ene wat meer doet dan de ander, dus dat het nivo in de ene daalt terwijlt het in de andere stijgt, en als ze vlak bij elkaar zitten, dan draai je heeeeeeel rustig tot ze geen verschil meer krijgen tov elkaar....dan 5 min laten lopen en presto! Ik merk nu al bij het oppakken als je gas geeft. Pakt veel sneller en ook feller op!
De moeite dus...en idd, dat ene dopje trok valse lucht. Dat gefixt en toen was het meteen duidelijk dat het wel werkt.

Kosten: net geen €19 euro.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan