Nog geen remdruk met vacuumpomp?

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Ik heb een remrevisie gedaan ( Geen remdruk na revisie. ). Ik had geen vacuumpomp om de remklauw weer op druk te kijgen dus ik heb er een aageschaft, maar nu ben ik nog niets verder, want ik krijgt nog geen remdruk. Ik heb de banjobouten dicht en onluchtingsventiel een kwartslag los. Echter krijg ik geen druk. Bubbels blijven maar komen dat al bijna 2 uur. Dus dat lijkt me niet kloppen. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik heb een foto van de opstelling erbij gedaan.

bj7o0y.jpg
 
Ik zie dat je 2 schijven voor hebt. Heb zo'n splitter boven je voorwiel, of 2 aparte leidingen vanaf master cilinder?

Als je zo'n splitter hebt: zet je motor eens op je jiffy zodat hij schuin staat en de lucht daar uit kan. Bij mij was het probleem toen ook binnen 5 minuten opgelost. :)

nee geen splitter. 2 leidingen van bovenaf.
 
nee geen splitter. 2 leidingen van bovenaf.

Nog mooier, ook een optie is om nu de blokken er tussenuit te halen, de zuigers er wat verder uit te pompen, poosje laten staan zodat de lucht weer naar boven kan trekken, en dan zachtjes de zuigers weer terugdrukken. Je drukt dan de laatste zo je reservoir in. Wel voorzichtig en zorgen dat er niets overheen klotst of dat het er uit spuit. (als er geen plaatje onderin je reservoir ligt).
 
Hoera! Probleem is opgelost. Motor nachten met een tyrip laten staan en taadaa. Zuigers zitten weer op goede plek en ik kan weer rijden =). Bedankt allemaal =)
 
Terug
Bovenaan Onderaan